Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av Flips, mandag 25. august 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

Speeder

Zoe 43kW

ZOE

Det har vært flere problemer samtidig. Alle utenom ett har jeg skrevet om før.

Problem 1: Dårlig lakkeringsjobb, alle fire dørene hadde bobler i lakken nederst i hjørnet mot bakkant. Også panser hadde bobler. Dette meldte jeg fra om etter en til to dager etter overtagelse av bilen i november. De hadde bilen en gang inne i desember for å ta bilder av dette, og søkte reklamasjon hos Renault. Det er det bilen er inne for hele neste uke. Altså lakkering av alle dørene (jeg forventer iallefall at alle blir lakkert).
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17777.0.html

Problem 2: Ingen endring i regenrering ved bremsing, dette mente først forhandler at ikke var en feil, men etter å ha testkjørt en runde med demobilen deres fikk jeg overbevist dem at dette faktisk ikke fungerte som det skulle. Etter mye testing kom de frem til at det var en sensor i pedalene som ikke virket. Skal vistnok være i orden nå. (har ikke testet bilen selv)
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18479.0.html

Problem 3:
"kneppelyd" fra interiør, ved kjøring på vei som er litt ujevn kommer det av og til en irriterende kneppelyd fra noe som høres ut som taket. Dette var mer utfordrende enn både jeg og forhandler hadde trodd. De har vistnok demontert "hele bilen" for å finne lyden. De har nå konkludert med at dette er ett karosseriproblem, og at det må repareres av karroseriverksted. Dette er da enda ikke utført og bilen må altså inn igjen for dette senere. Jeg er litt skeptisk til dette, jeg synes ikke noe om at det eventuelt skal sages og lakkeres enda mer på en ny bil.

Det hadde sannsynligvis vært mye billigere å gitt meg en ny bil og solgt bilen som bruktbil til en pensjonist eller bilignorant som ikke la merke til feilene...

Jeg er MEGET spent på om karosseriverkstedet klarer å lakkere dørene slik at det ikke er skille i farge fra det originale. I så fall blir det Clio noen uker til..

Jeg er ganske pirkete, men jeg forventer at ting er i orden når de koster meg flere hundre tusen kroner.

TM

Noe kneppelyder i interiøret vil jeg nesten tro at man må regne med på Zoe. Det er tross alt en billig bil med mye hardplast i interiøret.  Den beste løsningen er vanligvis å skru opp lyden litt på radioen  ;)

ZOE

Litt knirk skulle jeg nok klart å fjerne selv, men dette er nok spenninger i selve karosseriet .

Jeg kjører en clio nå og den har ingen knirker

ZZooee

4500 km nå.
Ikke så mye som et bitte lite knirk.
Tight og fin og helt lydløs. Er veldig fornøyd med bilen.
Det som "irriterer" meg er spylerdysene som ikke sprer spylervesken til midten.
Og da kan man vel si at man er fornøyd. Dette modifiserer jeg selv en dag jeg har tid.

Ellers - litt dårlig lydanlegg. Nok lyd nok bass nok diskant nok av alt men ikke pent.
Og litt dårlige lys, den kunne godt hatt xenon. Men jeg bytta til kvaitetspærer og det kom seg.
Men det visste jeg jo når jeg kjøpte den. Og det kan fikses.
Forøvrig er det en glimrende både vinterbil og bybil.
Virker solid bygget. Gjør jobben og vi trives med den.

Urs4_2008

Hei. Jeg har vært eier av Zoe i en drøy uke nå. Eneste minus jeg kan nevne er:
- lite responsiv R-link (trykker og venter på at noe skal skje)
- buggy oppdatering av R-linken (både på PC-siden og i bilen)
- buggy fjernstyring av klima via app/pc (funker en gang innimellom)
- litt irriterende at man ikke kan velge mer enn 5 minutter på varme med nøkkelen
- trenger strøm for å kunne få varme ved programmering av avreisetidspunkt
- oppdateringer kunne vært tatt over 3G som på Tesla
- burde vært p-sensorer foran (pirk)
- burde fått med xenonlys (men de funker greit nok, så pirk)
- skulle vært led i alle lys ellers (pirk)
- knapp for å åpne strømlokket kunne vært plassert mer tilgjengelig (pirk)

Men en del av disse tingene regner jeg med blir ordnet etterhvert. Mulig SDkortet mitt er korrupt, og at det er derfor jeg sliter med oppdateringer.

Pluss:
- meget god på vinterføre (har 15" testvinner piggfrie dekk. Stille, sitter bra, "lav" rullemotstand)
- god og varm bil, gode varmeseter foran
- bra rekkevidde (ift mitt bruk)
- sprek nok
- god plass i kupeen og brukbart bagasjerom
- høy og komfortabel sittestilling
- stille
- liker godt nøkkelfrisystemet
- 3x isofix og bryter på airbag foran
- trådløs musikk fra iphone, eks. Spotify
- bra kjørefølelse
- topp score på euro NCAP
- bra ladeopplegg (altså at de monterer ladepunkt hjemme ink i prisen, og den er lett og raskt å bruke).
- føles utrolig greit å svisje en tur innom butikken e.l. uten å fyre opp en av treskeverkene, som ikke rekker å bli driftsvarm på slike småturer.

Hittil vil jeg virkelig anbefale Zoe til andre som tenker på elbil men ikke vurderer Tesla :-)
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

David

Jeg oplever at der er dårlig lyd på den indbyggede mikrofon.
De gange jeg har talt i telefon med min kone som var ude at køre, har jeg næsten ikke kunne høre hende på grund af støj (lyder som knirkelyde, som om mikrofonen skraber mod noget)

ZZooee

Sitat fra: David på mandag 02. februar 2015, klokken 20:13
De gange jeg har talt i telefon med min kone som var ude at køre, har jeg næsten ikke kunne høre hende på grund af støj (lyder som knirkelyde, som om mikrofonen skraber mod noget)

Snakk med verkstedet om det. Det skal ikke være slik.
Ingen problemer her. 

hdh

Sitat fra: ZZooee på mandag 02. februar 2015, klokken 20:25
Sitat fra: David på mandag 02. februar 2015, klokken 20:13

Snakk med verkstedet om det. Det skal ikke være slik.
Ingen problemer her.

+1
Alltid klart og tydelig hos meg og. Eneste jeg vil pirke på når det gjelder handsfree er at det virker som det er ett til to sekunders forsinkelse fra du trykker på knappen på å svare på en innkommende samtale til at mikrofonen blir aktivert. Jeg må alltid si hallo to ganger, ellers får de i andre enden bare stillhet.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Urs4_2008

Min HF funker uten problemer. Har ikke lagt merke til noen tregheter ved svar, men skal sjekke det.
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

alexkl

Tidvis varsler parkerings sensor for feil, var hos Renault og de fant feil på en ryggesensor. Selvfølgelig var denne ikke på lager, og tar 2 til 3 uker før ny time for utbedring.
Det er rimelig dårlig spør du meg, en forsendelse fra eventuel fabrikk/annen forhandler + lakkering ( om den ikke kommer ferdig i bilens farge) burde ikke ta så lang tid.

ZZooee

Dette problemet ligger hos den forhandeleren du har benyttet.
Ta en ringerunde om du bor slik til så kan det hende noen har kortere ventetid.
Delene kommer på en dag eller 2.

refreol

Hei!

Min kone fikk melding om Electric Failure og stor lysende skiftenøkkel under kjøring.

Hun startet med "kald bil" på Ryen og kjørte i bakkene (med mye regenerering/brems) ned fra Ryen. Inne i Oslotunnelen fikk hun meldingen og forteller at bilen oppførte seg rart.

Hun fant heldigvis en passende "lomme" inne i tunellen.

Forsøkte å stopp/starte et par ganger, men det var en litt stresset situasjon og vi måtte ringe Veihjelpen.
Etter ett kvarter kom Viking. Når han forsøkte kjørte bilen selv opp på planet.... Den er nå hos MF på Østre Aker.

Vi vil gjerne ha den sjekket...

Er det andre her på formumet som har tilsvarende opplevelser og erfaringer.

Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

ZZooee

Har aldri hør om lignende og jeg følger flere forum i utlandet.
Etter feilmeningen mistet den trekkkraft?

ZOE

oppdatering: min bil har vert hos motor forum siden forrige mandag pga. Knirkelyd I taket. Det har den Vært en gang Før også....

Litt lei av lånebil!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA