Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av Flips, mandag 25. august 2014, klokken 10:29

« forrige - neste »

tinker

Har heller ikke opplevd noen ladeutfordringer i reell bruk, kun ved testing av ladekladder fra andre biler. Syns også klagingen over IT nett er oppblåst og nesten litt konstruert. Når det kommer flere ladepunkter østover fra Kristiansand, er det bare så vidt jeg ser behovet for fossilbil i det hele tatt...

Jeg har også problemer med å starte klimaanlegg fra appen, men siden alle andre har det også er det nok noe som blir fikset snart
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Gogs

Du kan bytte mellom forskjellige lyder ved å holde inne knappen for å slå fotgjenger-varsleren av. Jeg fant en lyd som knapt høres innvendig, og det var meget behagelig.  :) Samme gjelder blinlys-lyden: la blinklyset stå på mens du skifter display-visning/grafikken på "speedometeret". Da hører du at blinkeluden også skifter lyd samtidig med de grafiske elementene.
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Baard

Sitat fra: edakcots på torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:14
Lading med ZOE er null problem!
Lader hjemme med 11kw sammen med tesla'n. Begge er fulle om morgenen, så 0 problem med det. Det eneste jeg må si negativt om ZOE er den fotgjenger varsleren. Man kan skru den av manuelt før hver tur, men skulle gjerne gjort det permanent. Er klar over at dette er sikkerhetssystem, men har enda ikke vent meg til den hule ulinga ved start og hadde skrudd dette av hvis mulig. Er jo ikke akkurat en feil da, så kanskje feil å kommentere dette her, men mer et lite irritasjonsmoment.
Nå er det jo slik at dette snart er påbudt, så der ligger ZOE foran resten av elbilene...

Du kan endre karakteristikken på lyden ved å holde knappen inne... Da får du den nesten vekk.....
Renault Zoe, 2014

Flips

Sitat fra: Gogs på torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:34
Du kan bytte mellom forskjellige lyder ved å holde inne knappen for å slå fotgjenger-varsleren av. Jeg fant en lyd som knapt høres innvendig, og det var meget behagelig.  :) Samme gjelder blinlys-lyden: la blinklyset stå på mens du skifter display-visning/grafikken på "speedometeret". Da hører du at blinkeluden også skifter lyd samtidig med de grafiske elementene.
Må man redigere dette hver gang man starter bilen?

Baard

Renault Zoe, 2014

K S

Feil eller ei: Kul bil Zoe også. Så i dag Zoe for andre gang. I dag i Stavanger, i forrige uke på vei til Kristiansand. Håper virkelig Renault lykkes 100 %.... :-)

Bergen

Sitat fra: Gogs på torsdag 23. oktober 2014, klokken 09:34
Samme gjelder blinlys-lyden: la blinklyset stå på mens du skifter display-visning/grafikken på "speedometeret". Da hører du at blinkeluden også skifter lyd samtidig med de grafiske elementene.
Takk for den informasjonen :). Trodde jeg måtte leve med klonk klonk blinkelyden som ga meg assossiasjoner til min gamle onkels Ford Cortina fra 72 eller der omkring.  ;D

abc

Kanskje på tide å ta en heads up på at man må åpne panseret og fjerne løvet som ligger over luftinntaket i nedkant av frontruten. Lå en del der på begge sider av bilen.

torjen6

Har tatt avgjørelse på å skifta dashbordet, det var my refleks frå det lyse helst om høsten når sola sto lågt, har bestilte og det blir Monter denne veka, det var to styker foran meg i køen. Så det er vel fleire som er komen til same konklusjon.
Leger ut bilder når eg får bilen igjen .
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Barskog

Dashbordet ble byttet på våres ZOE for to uker siden, ble veldig snasent med sort!
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

torjen6

Kjekt å høyra at du er så fornøyd, var lit usikre om det ville passe med resten av det lyse interiør.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

tinker

2017 TMS 75D

ZOE

Jeg fikk se servicepapirene fra Renault og det sto at dette skulle byttes for alle som spurte etter det. De skifter ikke uten at du spør.

abc

Få det skiftet. 0,- i regning og Dashboard som på en vanlig bil - uten sterk refleks. Jeg fikk byttet for et par uker siden.

tinker

MF i Kristiansand sier de ikke har hørt noe om dette... Finnes det noe offisielle greier jeg kan vise til?
2017 TMS 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA