Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Spørsmål til Elon

Startet av Villaterje, søndag 24. august 2014, klokken 14:27

« forrige - neste »

Villaterje

Lurer på hvor det er billigst å kjøpe en sånn ladeledning?
Nissan Leaf Acenta 2013

Mippen

#1
Billigste er å bestille den på nettet selv fra utlandet men da får du ikke norsk garanti og reklamasjonsrett og du må betale toll og moms, så blir ikke mange 100-lapper å spare likevel. Noen er dessuten ikke godkjent for salg i Norge. Det må du også passe på at de er. Eventuelt kan du kjøpe en i utlandet hvis du er på harry handel eller noe. Anbefaler såfall chargeamps i Sverige.

finn.no kan du noen ganger finne brukte eller nye kabler rimelig. Også har du for eksempel elbilhjelpen.no, nofuel.no, elbilshop.no, ev-institute.no. Anbefaler å lese litt om den kabelen du vurderer før du kjøper den. Ikke allitid den billigste er den beste. Lykke til :)

Fremtiden er elektrisk.

smaug01

'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

olaover1

Jeg kjøpte min her http://charge-amps.com/
Når det gjelder garanti og hjelp fra dem så kan jeg ikke si annet at den var suveren
da jeg fikk et lite problem med ladekabelen. Fikk ny kabel med en gang:) anbefales.
Norsk pris blir sånn ca 5346 inkl norsk moms. 
Sort met 2013 Euro Leaf Tekna. Levert november 2013.
Tesla model III i bestilling.


ingolfzp

Jeg kjøpte variabel 16A med 90-graders schuko-kontakt på http://www.evselect.eu/ .

Totalen kom på ca. 4000.
Har bare eid den i noen uker, så erfaringene er små.

Svorsk

Jag har haft min 16A i 3 uker nu. Min erfarenhet är att jag laddar från nästan tomt till 80% på 3,5 till 4 timmar. Ca 50% snabbare än 10A alltså.
Svart Leaf tekna 2014.

AkivB

Jeg har original Nissan lader som er modifisert, og justerbar 6-16A, trinnløst, så du kan ha 6,7,8,9,10A...etc.
Denne fungerer 100% feilfritt. Aldri hatt noe tull, noe jeg ser at andre har med andre kabler.

16A er ihvertfall som natt og dag i forhold til 10A.  ;D
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

ingolfzp

Sitat fra: AkivB på mandag 18. august 2014, klokken 18:57
Jeg har original Nissan lader som er modifisert, og justerbar 6-16A, trinnløst, så du kan ha 6,7,8,9,10A...etc.
Denne fungerer 100% feilfritt. Aldri hatt noe tull, noe jeg ser at andre har med andre kabler.

16A er ihvertfall som natt og dag i forhold til 10A.  ;D

Hvor / hva kostet modifiseringen?

AkivB

Jeg betalte 4500,- for laderen inkl frakt. Ny lader som var modifisert. Fant på finn.no
Han hadde flere mener jeg..
2014 Leaf Tekna Hvit Perlemor -ELeanor-

2005 Volvo XC90 D5 AWD Executive

emil

Siden Nissan ikke er glade i uoriginale ladekabler vil vel en modifisert sak være like ille. Og fortsatt en enorm kladd man må drasse på.

ograv

Sitat fra: Svorsk på onsdag 13. august 2014, klokken 05:31
Jag har en sån här. http://www.ev-institute.no/product.html/justerbar-16a/8a-evi-ladekabel-med-j1772?category_id=5
Lurer på om du kan gi noen input på følgende spørsmål:
Hvordan fungerer ampere-velgeren på denne? Er den trinnløs, eller visse forhåndsinnstilte ampere man velger blant? Vet du om den fåes med 90 graders knekk? Og tilslutt, er "kladden" lettere enn originalkladden (2013) fra Nissan?

Vurderer denne opp mot den kladdløse fra http://www.evselect.eu/::)

Takk for svar!

EV-Institute

Sitat fra: ograv på tirsdag 19. august 2014, klokken 15:29
Lurer på om du kan gi noen input på følgende spørsmål:

En kan velge i mellom 16A og 8A. Reelle målvinger viser ca 15,5A og 8,8A. Små lokale variasjoner kan forekomme.
For å følge internasjonale og nasjonale standarder så må Schuko-støpsel være rett når det leveres fra leverandør. Vinklet støpsel tilfredsstiller ikke CE og IEC-kravene.
Kontrollboksen er betraktelig mye lettere enn den originale ladekabelen. EVI ladekabel veier kun 2,3 kg totalt.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

emil

Sitat fra: EV-Institute på tirsdag 19. august 2014, klokken 15:40
For å følge internasjonale og nasjonale standarder så må Schuko-støpsel være rett når det leveres fra leverandør. Vinklet støpsel tilfredsstiller ikke CE og IEC-kravene.

Hvorfor kan da originalkladden leveres med 90 graders schuko?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA