Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Status etter et år med Leaf

Startet av goggo, søndag 24. august 2014, klokken 14:08

« forrige - neste »

goggo

Som kjent er det ganske mye nedetid på hurtigladerne, og Fortum er vel hardere rammet enn andre.
Eller bruker Fortum bare manglende tilgang på reservedeler som en unnskyldning for noe annet?

Har tenkt litt på dette etter å ha deltatt i en tråd annet sted på forumet.

Kan det være selve Chademo pluggen som er hovedproblemet, og at vi her på berget har den gamle typen mens de i andre land (iallefall USA) har begynt å skifte ut disse mot en nyere type?

Mere detaljer - og videoer - her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15636.msg245390.html#msg245390

Eller det det kommunikasjon/betalingsløsninger som er problemet?
Eller andre ting?

Er det noen her som vet noe mere enn oss vanlige dødelige om dette?

Hugo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

emil

Siden så mange har gått ned samtidig ville jeg tro det er en programvareoppdatering som har feilet og ikke lar seg fikse uten bytte av hardware. Hadde det kun vært pluggen hadde denne blitt byttet fort, det har skjedd på ihvertfall noen hurtigladere med problemer i sommer. Ellers var jo Skiensladeren til ABB nede grunnet feil på godkjenning. Kan jo være at laderene fungerer men deler av komponentene mangler nødvendig godkjenning og man venter på oppgraderte/godkjente komponenter.

Regner ellers med at Fortum vet ganske nøyaktig hva som er galt.

Når det gjelder din skepsis til CHAdeMO kontakten kan jeg være enig i at den ikke er like lett som f.eks en Type2 kontakt, men har aldri opplevd noen som helst problemer med den på mine ladinger.

Kent

I og med at de feilene medfører forsinkelse i oppgraderinga til CCS også, så tviler jeg på det.
Det er i allefall ikke eneste feil
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

goggo

Sitat fra: emil på søndag 10. august 2014, klokken 10:12
har aldri opplevd noen som helst problemer med den på mine ladinger.
Huff, der fikk kjerringa rett igjen: Det er jeg som er en kløne  :-[

HUgo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA