Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Samnanger-Sandnes

Startet av Ona IX, søndag 24. august 2014, klokken 12:55

« forrige - neste »

Ona IX

Hva er det vi liker best ved Soul EV. Hvis man skal se i kontrast med de andre elbilene på markedet?
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

abc

Veldig enkelt for meg: Bagasjeromsplass når man slår ned baksete. Mye bil for pengene  :)

Svefred2

Sitat fra: abc på søndag 10. august 2014, klokken 09:09
Veldig enkelt for meg: Bagasjeromsplass når man slår ned baksete. Mye bil for pengene  :)
Samme for meg, er avhengig av å kunne få en barnevogn og barnesete inn i bilen og da er 60/40 løsningen og størrelsen helt super sammenlignet med de andre modellene på markedet.
I tillegg, garantitiden, designet, utstyrsnivået og lovnad om rekkevidde ::)
Bestilt blå Kia Soul EV med hvitt tak 20 Juni, levering antas september/oktober

telecaster

Det beste for meg er at Exlusiven virkelig leveres som en komplett elbil,
stor lader, varmepumpe, stor skjerm til data og navi og så videre, stort
sett alt du må betale xtra for hos andre leverandører.
Et stort pluss er at den har tractioncontrol, vi bor i en bratt bakke som
er ganske så glatt om vinteren.
Et par minuspunkter: lyst interiør er en skikkelig turn off, skulle også gjerne
hatt mulighet for kontakt med bilen via en app, feks for å slå på varme før
man kjører og for å sjekke ladestatus.

Cnaevdal

Sitat fra: telecaster på søndag 10. august 2014, klokken 13:27
Det beste for meg er at Exlusiven virkelig leveres som en komplett elbil,
stor lader, varmepumpe, stor skjerm til data og navi og så videre, stort
sett alt du må betale xtra for hos andre leverandører.
Et stort pluss er at den har tractioncontrol, vi bor i en bratt bakke som
er ganske så glatt om vinteren.
Et par minuspunkter: lyst interiør er en skikkelig turn off, skulle også gjerne
hatt mulighet for kontakt med bilen via en app, feks for å slå på varme før
man kjører og for å sjekke ladestatus.

Jeg ser at du har laget en egen tråd ang spørsmål til Kia Norge, Ona IX. Men spør her da dette er den nyeste tråden din. Du har svart i en annen tråd at det vil lanseres en app ila september, er dette fremdeles tilfelle? Nissan lanserer nå også en egen app som viser en oversikt over hvorvidt ladestasjoner er ute av drift eller opptatt, er dette noe Kia har planer om?

I tillegg lurer jeg på om det går ann å ta ut isoporlommen i bagasjerommet, slik at bagasjerommet blir dypere og større? Slik det går ann på fosil utgaven?

Ona IX

Sitat fra: Cnaevdal på søndag 10. august 2014, klokken 13:57
Jeg ser at du har laget en egen tråd ang spørsmål til Kia Norge, Ona IX. Men spør her da dette er den nyeste tråden din. Du har svart i en annen tråd at det vil lanseres en app ila september, er dette fremdeles tilfelle? Nissan lanserer nå også en egen app som viser en oversikt over hvorvidt ladestasjoner er ute av drift eller opptatt, er dette noe Kia har planer om?

I tillegg lurer jeg på om det går ann å ta ut isoporlommen i bagasjerommet, slik at bagasjerommet blir dypere og større? Slik det går ann på fosil utgaven?
Nei dette er bare en tråd for å se hva folk liker best ved bilen.
Har mistet min kontakt hos kia, så jeg får ikke lenger særlig svar hos dem lenger. Derfor jeg ikke har fått skrevet noe nytt i den tråden dessverre.

Jeg vet ikke noe om appen som kommer, tør ikke spørre fordi man får motsetninger over alt, først fikk vi vite at den er tilsvarende nissan sin. Så plutselig skal det ikke være fjernstyring. Men tror den vil være lik nissan sin, kia er ikke så dumme! Appen skal ihvertfall kunne styre klimaanlegget, sette på forvarming etc.

Pga batteriet kan man ikke ta ut isoporlommen, fordi det blir laveste punkt\gulvet i bagasjerommet.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Norse_Hansen

Sitat fra: Ona IX på søndag 10. august 2014, klokken 19:05
Sitat fra: Cnaevdal på søndag 10. august 2014, klokken 13:57

Nei dette er bare en tråd for å se hva folk liker best ved bilen.
Har mistet min kontakt hos kia, så jeg får ikke lenger særlig svar hos dem lenger. Derfor jeg ikke har fått skrevet noe nytt i den tråden dessverre.

Jeg vet ikke noe om appen som kommer, tør ikke spørre fordi man får motsetninger over alt, først fikk vi vite at den er tilsvarende nissan sin. Så plutselig skal det ikke være fjernstyring. Men tror den vil være lik nissan sin, kia er ikke så dumme! Appen skal ihvertfall kunne styre klimaanlegget, sette på forvarming etc.

Pga batteriet kan man ikke ta ut isoporlommen, fordi det blir laveste punkt\gulvet i bagasjerommet.

Her er hva KIA i amerika skriver på sine sider:

EFFICIENCY
Maximize range and comfort.
You can use the head unit or our smartphone app to pre-heat or pre-cool your Soul EV while it's still plugged into a charger. And simply setting the temperature beforehand allows you to enjoy the maximum range of the vehicle—because the Soul EV isn't using battery power to adjust the temperature of the interior. So you get to drive, in comfort, from the moment you unplug.

Så regner med at vi får også dette dersom bilen kan "koble" seg opp mot mobilnettet eller Wifi. Etter det jeg kan lese på nettet, bruker de Verizon sitt mobil nett i USA.

Ona IX

Men kan kanskje være at man kan fjernstyre klimaanlegget, men ikke lading? Fordi på leafen kan du vel skru av og på lading via appen?
Levert 18.11.2014
Bærum.

Leo

Mye frem og tilbake ang app. Selgeren min informerte at de skal på noe infomøte 19 august, kanskje det kommer mer info da.
Veldig greit å kunne fjernstyre klima via mobil/app synes jeg.
Men for meg som fremdeles er ny på elbilfronten; hvorfor trenger en å kunne fjernstyre ladingen?

jkirkebo

Sitat fra: Ona IX på tirsdag 12. august 2014, klokken 02:03
Men kan kanskje være at man kan fjernstyre klimaanlegget, men ikke lading? Fordi på leafen kan du vel skru av og på lading via appen?

På Leafen kan du skru lading på men ikke av. På Tesla kan du gjøre begge deler samt endre ladebegrensningen i prosent (men ikke ladestrøm i antall A).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

telecaster

Sitat fra: Leo på tirsdag 12. august 2014, klokken 07:47
Mye frem og tilbake ang app.
Men for meg som fremdeles er ny på elbilfronten; hvorfor trenger en å kunne fjernstyre ladingen?

Bl.a for at når du feks er på ferie kan du sette bilen på lading kvelden før du kommer hjem så den er klar til bruk når du igjen trenger den :)

Ona IX

Så på facebook gruppen til kia at de hadde svart ang app:
Det vil foreløpig ikke komme app til Soul Electric i Europa.

Det viser jo at de prioriterer bort Europa og Norge som forøvrig er et kjempemarked for denne bilen! Begynner å lure på om jeg skal fjerne bestillingen min.
Levert 18.11.2014
Bærum.

moby666

Hvis ikke det blir mulig å styre lading/varme/kjøling fra mobil tror jeg KIA bommer stygt. Jeg kommer i hvert fall ikke til å kjøpe Soul da. Dette bør vi videreformidle til KIA
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

flux

Kia Soul EV ser ut til å hurtiglade raskere enn Leaf/i3/e-Golf, pga. en annen type batterikjemi (Li-PO) som tåler høyere ladeeffekter. Dersom en hurtiglader en Leaf/e-Golf/i3 vil en kun utnytte maks effekt av en 50kw lader i nedre halvdel av batteriets kapasitet, med Kia sine LI-PO batterier kan en hurtiglade med høyere effekt og utnytte høy effekt lengre opp mot maks kapasitet. Jeg vil og tro at Kia Soul EV kan lade raskere i kaldt vær en Leaf / e-Golf / i3 kan.

http://www.greencarcongress.com/2014/02/20140224-kia.html

Hanzo

Du sier lipo, men det står jo li-ion celler i artikkelen? Er det ikke snakk lithium polymer og lithium ion, det er to forskjellige batteri og lipo brukes vel ikke i bil da det regnes som for ustabilt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA