Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bellonas 32 uspesifiserte.....

Startet av Zneip, lørdag 23. august 2014, klokken 20:57

« forrige - neste »

Zneip

Sjekk DET strømskapet til Thon Hotell Kristiansund da. En våt drøm av et skap  ;D

Jeg fikk ca 56 km/time på min enkeltlader. Ser ut som skapet kan by på mer n det også. Eller hva sier dere strømgeeker?
Nord Trøndelag | X90D

RaBalder

Det skapet så digg ut for en lade-junkie  ::)

Jeg tror jeg ser:

  • 2 stk 16A
  • 1 stk 32A
  • Den siste helt til venstre er jeg usikker på. Er det 63A?

Er det 63A, så må jeg nok mekke meg en adapter.


Muffinman

#2
Masse juice til bilen og blid dame i resepsjonen holder for meg :) har vel 60-80 hotelldøgn i året og dette ville nok blitt flittig besøkt om det lå på et av stoppestedene mine. Nå ligger det ikke så langt unna boligen min, så forhåpentligvis får andre Tesla - turister glede av tilbudet.

Den største er en 63A 400v. Selv har jeg alle variantene opp til 63A pluss skjøteledning i adaptersettet, i tillegg til 6 ulike enfase-adaptere. Den største 63A blå. 12 tilkoblingsmuligheter inkl SC på tur

Men hvorfor plugga du ikke rødadapteret rett i et av 16A uttakene?

cairnz

63A-uttaket er for de med portable Renault Zoe-ladere ;)
Elbilist

tinker

Sitat fra: cairnz på lørdag 09. august 2014, klokken 22:15
63A-uttaket er for de med portable Renault Zoe-ladere ;)

crOhm EVSE1M40 litt ned på denne siden kan fås med rødt 63A stikk også, da kan den lade med 3x32, skulle vel bli 43kW. Skulle vel funke på Tesla og det?
http://www.elbilsupport.dk/side.asp?Id=139255

Litt bilder og video her
http://www.tff-forum.de/viewtopic.php?f=13&t=981

2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Muffinman

Sitat fra: tinker på lørdag 09. august 2014, klokken 23:02
Sitat fra: cairnz på lørdag 09. august 2014, klokken 22:15
63A-uttaket er for de med portable Renault Zoe-ladere ;)
crOhm EVSE1M40 litt ned på denne siden kan fås med rødt 63A stikk også, da kan den lade med 3x32, skulle vel bli 43kW. Skulle vel funke på Tesla og det?
Jepp. Men bilen vil trekke maks 22kw med dobbeltlader og 11kw med enkel.

jkirkebo

Sitat fra: tinker på lørdag 09. august 2014, klokken 23:02
Sitat fra: cairnz på lørdag 09. august 2014, klokken 22:15
63A-uttaket er for de med portable Renault Zoe-ladere ;)

crOhm EVSE1M40 litt ned på denne siden kan fås med rødt 63A stikk også, da kan den lade med 3x32, skulle vel bli 43kW. Skulle vel funke på Tesla og det?

3x32A er 22kW, ikke 43kW.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Det hadde vært digg med en "Portable Quad Charger" bestående av fire ladere på 11 kW slik at Teslaer kunne utnyttet 400V/63A :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

For min del er det som regel tilstrekkelig med 7KW når jeg overnatter, selv om natta ikke blir så veldig lang. 11KW vil holde i alle tilfeller, mens alt raskere vil havne under "kjekt å ha" for min del. Med mindre man skal kjøre i 4 timer, ta et møte på 2-3 timer og kjøre i 4 nye timer da. Sannsynligheten for at det skjer er vel like liten som sjansen for å IKKE snuble over en superlader på veien ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA