Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Inntrykk etter prøvekjøring av E-Golf

Startet av kringon, lørdag 23. august 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

kringon

Morgen folkens. Har laget et kjapt lite spørreskjema ang. opplevd kvalitet m.m. på hurtigladetilbyderene fordi jeg er nysgjerrig. :) Svar om du vil.

Hvis det er alternativer som bør legges til / andre spørsmål som bør være med, så skrik ut!

Link til skjemaet er:
https://docs.google.com/forms/d/11V7J4aCnlG3rPrVHCKTRU0I4BKz-J3c2ZyEis77BAQs/viewform?usp=send_form

Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

kringon

Knall! Renner inn med svar her :) Poster en statistikk når jeg kommer over 50 svar.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Ona IX

Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Elmo

Men Kia Soul EV er det jo heller ingen (i Norge) som kjører (enda).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kringon

Korrekt Elmo  8) Hadde vært med dersom jeg hadde fått min :D
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

kringon

https://docs.google.com/forms/d/11V7J4aCnlG3rPrVHCKTRU0I4BKz-J3c2ZyEis77BAQs/viewanalytics

Her er en lenke til noen kakediagram av svarene, dersom noen er interresert :)

Alt i alt ser det ut til å være en knepen seier til Fortum både på bruk og prisstrukturer. Grønn kontakt er derimot flinkere på plasseringer.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

kringon

Klart dere kan det :)

Men jeg trodde ikke at f.eks grønn-kontakt og ishavsveien tilbød type 2-lading. Kun Combo og ChaDemo. Antok også at Teslaeiere i hovedsak benytter seg av ladestrukturen som Tesla setter opp (og som ingen andre kan bruke?).

Legger til Tesla som svaralternativ på bil iallefall. Som hurtigladetilbyder, så blir det vel ikke balansert da de konkurerer på helt andre premisser (lukket nettverk, ikke støtte fra transnova?, etc)?
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

Car-El

Unnskyld! Æ ladet da virkelig på Grønn-kontakt sin lader på Eide (kun Mode3 lader) etter Kristiansund på tur mot Åndalsnes. Tesla kan bruke Mode3/Type2 som er pålagt i dag fra Transnova, sammens med Mode4/CHAdeMO & Mode4/CCS, for å få stønad. Æ kaller den "Transnovastandar".
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

goggo

#9
Sitat fra: kringon på søndag 17. august 2014, klokken 08:39
https://docs.google.com/forms/d/11V7J4aCnlG3rPrVHCKTRU0I4BKz-J3c2ZyEis77BAQs/viewanalytics

Her er en lenke til noen kakediagram av svarene, dersom noen er interresert :)

Alt i alt ser det ut til å være en knepen seier til Fortum både på bruk og prisstrukturer. Grønn kontakt er derimot flinkere på plasseringer.

Klart vi er interressert :) 

Men hva menes egentlig med "tilgjengelighet"?
Fortum har jo meget stor nedetid på sine ladere, så jeg er overrasket over at de kommer ut likt med Grønn Kontakt her.

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

kringon

Sitat fra: Car-El på søndag 17. august 2014, klokken 12:02
Unnskyld! Æ ladet da virkelig på Grønn-kontakt sin lader på Eide (kun Mode3 lader) etter Kristiansund på tur mot Åndalsnes. Tesla kan bruke Mode3/Type2 som er pålagt i dag fra Transnova, sammens med Mode4/CHAdeMO & Mode4/CCS, for å få stønad. Æ kaller den "Transnovastandar".

Beklager hvis jeg har vært klønete i fremgangsmåten her. Godt å se at noen vet hva som er tilfellet. Tesla er nå et svaralternativ.

Minner om at dette er en undersøkelse jeg kun gjør fordi jeg er nysgjerrig,  og at folk er velkomne til å komme med korrigeringer
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

kringon

Sitat fra: goggo på søndag 17. august 2014, klokken 14:55
Sitat fra: kringon på søndag 17. august 2014, klokken 08:39
https://docs.google.com/forms/d/11V7J4aCnlG3rPrVHCKTRU0I4BKz-J3c2ZyEis77BAQs/viewanalytics

Her er en lenke til noen kakediagram av svarene, dersom noen er interresert :)

Alt i alt ser det ut til å være en knepen seier til Fortum både på bruk og prisstrukturer. Grønn kontakt er derimot flinkere på plasseringer.

Klart vi er interressert :) 

Men hva menes egentlig med "tilgjengelighet"?
Fortum har jo meget stor nedetid på sine ladere, så jeg er overrasket over at de kommer ut likt med Grønn Kontakt her.

Hugo

I skjemaet skriver jeg:
Her tenkes det på kombinasjonen av tilbud, oppetid og redundans på stasjonen når du først lader der :)
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

SoulEv

Hva med å ta med EVpower sine ladere? I trøndelag er det verken grønn kontakt, ishavsvei eller fortum.

kringon

Sitat fra: SoulEv på søndag 17. august 2014, klokken 19:12
Hva med å ta med EVpower sine ladere? I trøndelag er det verken grønn kontakt, ishavsvei eller fortum.

Done
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

SoulEv


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA