Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Krisepakke i boks for Think !

Startet av sveander, onsdag 21. januar 2009, klokken 18:51

« forrige - neste »

sveander

Hva er reglene?
Selv synes jeg det er vanskelig å finne plasser (i Oslo mener jeg de ikke er brede nok) som jeg kan stå på tvers uten at bilen kommer på utsidne av oppmerkingen. Eller er det kun hjulene som må være innenfor?

har en Ny Buddy
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Venteliste på Scoda Vision IV

svedman

Det er kun hjulene som må være innenfor.

http://www.elbilnorge.no/index.php?name=News&file=article&sid=12&bakgrunn=fordeler

"Du kan parkere på tvers. Der det er oppmerket felt må hjulene være innenfor et felt. Du kan også dele et felt med andre."
Oslo: Kewet Buddy Citi-Jet 6 2008-modell, "YOSHI". Elbilfører siden mai 2008.

svedman

Men du må passe på at det likevel er bredt nok i gata du parkerer i for brannvesenet å komme seg forbi med de store kjøretøyene sine, særlig dersom det er brøytekanter der i tillegg.
Oslo: Kewet Buddy Citi-Jet 6 2008-modell, "YOSHI". Elbilfører siden mai 2008.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA