Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vindusvisker stoppet i høljregn...

Startet av Capslock, fredag 22. august 2014, klokken 11:50

« forrige - neste »

Capslock

Jeg skal kjøre Oslo - Bryne - Oslo (via Vinje SC) på lørdag, og trenger å fylle opp litt kW nær Bryne for å rekke tilbake til Vinje SC.
Er det noen som kan fortelle meg hvilken lader jeg bør bruke for å få fyllt opp fortest mulig?
Turen tar rundt 14 og en halv time + ladetid, så jeg ønsker å ha så kort ladetid som mulig.

Jeg har sett at Lyse har en på Luravika i Sandnes, men vet ikke om det er det beste alternativet (20-25min. fra Bryne).

Setter pris på alle tips.

mrjalle

Tror det blit Tesla sin egen 22 kW på Forus som er raskest i nærheten av Bryne. Likevel 20 min fra Bryne. Jeg har blå enfas 32A i garasjen på Bryne om det kan hjelpe deg?

Quintilian

Jeg kan tilby rød trefase 16A 400v (inkl adapter) på Bogafjell ca 20 minutter unna Bryne.

Det ligger 1 mil unna Ålgård som du uansett passerer på vei til Vinje (anbefaler å kjøre via Sinness og deretter Valle i Setesdal).

Kaffe kan nok også organiseres, dog noe avhengig av når du kjører :-)

Capslock

Takk for info.

Jeg håper å kunne dra fra Bryne senest 18:00, og takker gjerne ja til å lade hos deg (Quintilian). Jeg vil selvfølgelig betale for meg...
Du trenger ikke styre med kaffe, men en liten Teslaprat sier jeg aldri nei til.  ;D

Quintilian

No worries - og du skal selvfølgelig ikke betale en krone... Elon har jo sagt at lading skal være gratis :-D...

Sender deg en PM med kontaktinfo :-)

SK901

Alltid hyggelig å se hvordan folk stiller opp for hverandre!  :)

Talvern

Hei. Er på jobb på Bryne fra 11:00 - 14:00 på Abobil.no
Kan legge ut en ledning med rød adapter, da lader du 53 km/t.
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Capslock

Utrolig hyggelig folk her på forumet.

Talvern: jeg er nok ikke på Bryne før i 16:00 tiden, men tusen takk for tilbudet.

Teslanewbie

Tesla Stavanger har flere 22kw ladepunkter som er åpent døgnet rundt .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Quintilian

Fikk høre i dag at Tesla Sandnes har problemer med de 22kw-punktene sine.... Det er visst 1 boks fra Mennekes som fungerer bra, mens de resterende 4 boksene bare gir rundt 17A og stopper å lade i utide... Det kan dog være utbedret nå :-)

Capslock

Ringte dem tidligere i dag for å høre om det var mulig å reservere tid, da nevnte de ikke noe om problemer.
Det var ikke mulig å reservere plass.  :(
ikke så rart, men hadde vært greit å slippe å vente på tur når man skal helt tilbake til Oslo...

Teslanewbie

Hvis du står fremfor ladepunktene er det den heilt til høyre som gir 22kw
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Capslock

Teslanewbie

Hvis du står fremfor ladepunktene er det den heilt til høyre som gir 22kw .

Eller ligger Renault / motorforum 300m fra tesla , de har en 22kw type 2 lader  . ( prøvet denne når jeg kjøpte type2-type2 kabel )
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Capslock

Takk til alle som har svart og gjort meg trygg på at jeg ikke trenger å bruke mange timer på Bryne for å lade for hjemturen.

Jeg satser nå på å bruke 15-16 timer tur/retur + tiden jeg bruker på det jeg skal til Bryne for.

Jeg tror ikke det er så mye mer en om jeg hadde kjørt fosilbil og ikke tillatt spising i bilen (noe som jeg ikke er så stor fan av i Teslaen heller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA