Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterhjul/Felgpakke 19``og 20``- Montert i Bergen (kan også sendes)

Startet av turfsurf, torsdag 21. august 2014, klokken 22:48

« forrige - neste »

turfsurf

Hadde en MB C180 CDI 2013 modell som leiebil når Model S var hos DK. For en nedtur.


  • Kjøre ut på veier var plutselig livsfarlig, skjedde jo ingen ting når man trår på gassen
  • Bråkete motor fra tomgang
  • Hjulstøy. De som synes Model S støyer burde ta en tur i denne!
  • Betjening. Alt for mye knapper, alternativt snurring på command hjul!
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Kagex

Kjørte en splitter ny golf 7 registrert i juli. brukte vindusviskerne veldig mye selv om det var sol og 30 grader ute.

P29687

janmb

Hadde en kliss ny A3 sedan (!) når jeg hadde min inne.

Som forventet en stor nedtur. Nå har jeg alltid hatt et hatforhold til Audi - fullstendig subjektivt og usaklig, men nedturen her gjelder nok generelt alle ICE-biler

- Håpløst mye knapper, hjul og duppeditter som stiller inn valg på en veldig liten skjerm. Som med alle andre systemer som skal gjøre ekstremt mye med ekstremt lite ressurser så blir det veldig mye "smarte" løsninger i brukergrensesnittet. Alle biler jeg har kjørt siste 10 år sliter med dette - unntatt Tesla.
- Stiv som ei carbonplate - på godt og vondt. Veldig tight og fin i svingkjøring, men like stiv som en planke over hver eneste fartshump og dump.
- Knatre knatre knatre, tikk tikk tikk
- Lukter vondt
- Stygg som juling

Kort sagt, en dag i leiebil er en veldig grei måte for Tesla å minne oss på hvor godt produkt vi faktisk har kjøpt - alle barnesykdommene til tross.


Sitat fra: Kagex på torsdag 07. august 2014, klokken 12:38
Kjørte en splitter ny golf 7 registrert i juli. brukte vindusviskerne veldig mye selv om det var sol og 30 grader ute.

Akkurat det gjelder nok for alle som kjører MB til daglig og må over på andre merker også.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

snurrehue

Det jeg savnet mest var en Model S hvor man slapp å ha egen hurtigvalgstast på mobilen for nummeret til Tesla når feil dukket opp.
Med fossilene jeg og min far har hatt de siste 8 årene har vi totalt hatt bilene inne til reparasjon to ganger om vi ser bort fra ordinære servicer. Med Model S har det nå blitt to verkstedbesøk i løpet av en liten måned.

pekle


Cato76

Leverte fra meg en Audi A4 stasjonsvogn (bensin) i Drammen i går. Kjørte denne totalt i 4 timer (Drammen - Langesund t/r) - nok til å savne Teslaen.

Nedturer: TREG, spinkelt ratt, mye knapper, støy, manglet ryggekamera, manglet cruise control, vonde seter (selv med god sidestøtte), trang kupé, dårlig dekning på radio (manglet DAB og nettradio)
Nei, det ser ut som at listen kan bli lang...

Oppturer: Nada! -eller kanskje det å vite at jeg kun hadde bilen for en dag  :)

Kan jo også nevne at jeg glemte å låse bilen et par ganger, da jeg bare forlot bilen og forventet at den ville låse seg selv... Viskerene ble også brukt en del (hver gang jeg skulle kjøre eller rygge  8))

Største nedturen med fossilbilen er selvforklarende - se bildet under
(fikk levert bilen uten bensin... Tesla Drammen tok selvfølgelig regningen)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Anew

2014 Honda CRV med 2l bensinmotor (150hk) og automat.


  • Den totale mangelen på aksellerasjon selv ved flatt jern var et sjokk.
  • Sinnsykt brukergrensesnitt og absurd dårlig oppløsning på info/naviskjerm.
  • Både kona og jeg presterte å gå fra bilen med motoren på.
  • Slutten på diskusjonen om Tesla er "premium" eller ikke. Et klart steg ned på kvalitetsfølelsen i interiøret.

Oppturen var en fungerende RDS-radio med et brukergrensesnitt (RDS-radioen i TMS har ikke noe som med rette kan kalles det). Styrelinjer (eller hva man nå kaller det) på ryggekameraet var også et løft, men den oppløsningen...  ???
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Høgis

Fikk en CRV og syntes bilen var grei, men forbikjøring kan man bare glemme dersom man ikke har spesielt god oversikt. FM radio mottak og DAB fungerte mye bedre, innstillingene og valg av kanaler var også mye mere overisiktlig å lette og velge senere . Ingen klakkelyder ved av og på gass... ingen knirkelyder i interiøret ved kjøring på grov asfalt (og værre).
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Chlangum

Ha!

Og dere klager på deres lånebiler. Jeg fikk utlevert en Nissan Micra da min fikk nok i Danmark. Steike for en drittbil og jeg trenger vel ikke å illustrere hvor mye jeg savner Tesla'en. Men gode bremser har den. Det skal den ha. Sitter med tenna planten ned i rattet hver gang jeg trykker på pedalen ved lavere hastigheter.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Øyvind.h

Fikk en civic sist. Fossilbil er virkelig noe som hører fortiden til!
Det jeg savner er egentlig alt. Dvs elektrisk drivlinje, null utslipp, nettradioen +++ Og ikke minst: det føles helt latterlig å vite at bensintanken koster 7-900,- å fylle opp. Svinedyrt!

Civicen hadde feltskiftvarsler. En fantastisk greie som piper på biler to felter unna. Veldig mange feilvarslinger, men så er jeg også av den typen som blinker når jeg skal. Senior-system som egentlig gjør mer skade enn nytte, men kanskje en fordel for de som ikke kan/gidder sjekke blindsone :) ?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fredag

Jeg takket høflig nei takk til fossil-lånebil sist jeg var på Skøyen, og tok trikken.

Når skal de få P85+ eller Roadster som lånebiler? :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Muffinman

Har hatt både S60, S85 og P85+ som lånebil.

For min del spiller det ingen rolle bare den er elektrisk og  rekker dit jeg skal.

Car-El

På Lade fikk jeg en ganske så identisk TMS. Det var en S60 og siden jeg hater å låne biler, da jeg er livredd for å skade dem, så la jeg ikke merke til noe forskjell.  :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA