Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Råde

e-Golf | X75D

rlnd

Hadde 30k service på bilen min nå, klagde på følgende:
- Ladekabel slutter å lade titt og ofte, blinker og lyser rødt, fikk ny
- Bil vil ikke slippe ladekabel, software oppdatert, virker som om det løste problemet
- Flekkete stoffseter, de ville ikke dekke rens og impregnering, ba meg gjøre det selv..
- Car-net ustabilt, orker ikke begynne på den igjen, greier meg uten..
- Knirking fra viskerblad, de mente det var vaskemaskinen sin feil, ba meg tørke av med avfetting..
- Knirking fra støtdempere, klagde ikke denne gangen, de har prøvd å reparere det tidligere uten hell..

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen, kommer kreisel med større batteri til en fornuftig pris satser jeg nok på det istedenfor Model 3.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Elmo

Sitat fra: rlnd på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:05
- Bil vil ikke slippe ladekabel, software oppdatert, virker som om det løste problemet

Bare software ??  På min eUp byttet de hele ladeporten på 30K service nylig selvom jeg ikke har klaget på den. De sa det blir gjort på alle.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Chivas

Sitat fra: Capt på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:27
- sliter med dugg, vet ikke hvorfor
- bakluke subber i støtfanger bak, ikke mye men vises på lakken ser ut som det er grei klaring, men kommer borti når man tar bakluka hardt igjen.
(Såg en annen egolf med mye rust på bakluka grunnet det samme feil)
Tror det med bakluke er en kjent feil som du kan/bør få fikset på garanti.

rlnd

Sitat fra: Elmo på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:16
Sitat fra: rlnd på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:05
- Bil vil ikke slippe ladekabel, software oppdatert, virker som om det løste problemet

Bare software ??  På min eUp byttet de hele ladeporten på 30K service nylig selvom jeg ikke har klaget på den. De sa det blir gjort på alle.

Såpass, det har vært litt av og på der det nesten aldri har skjedd med hjemmeladeboksen men mest med den medfølgende kabelen. Nå har jeg bare ladet et par ganger siden fredag så jeg får gi det et par uker før jeg trekker konklusjonen.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Lasse Nessøe

Ny ladekabel i vinter. Takler ikke fuktighet så jeg slet med at bilen sluttet å lade etter 10-15min. Ny lader har fungert greit, men den har også konket 2 ganger i høst. Så nå blir det veggboks type 2 for oss.

thomanie

En sjelden gang i blant har ikke lade-kladden gått i lås (og derfor ikke fått startet lading), og enda sjeldnere har vi ikke fått den ut når vi skal avslutte lading. Har gjerne funka etter noen forsøk, noen ganger flere forsøk.

Etter inspeksjon på 30K service viste det seg at isolasjonen var knekt tvert av på alle 4 lederene fra låsetappmekanismen. Ledningene var tynne, men veldig(!) stive. Hypotesen er at kondens og/eller vann fører til kortslutning, og ingen låse-funksjon. Den sitter på siden av ladeporten, over innerskjermen, på innsiden av bakskjermen, og er derfor ikke noe som normalt skal utsettes for vesentlige mengder av hverken vann eller mekanisk belastning. Mekanikeren kunne fortelle at hele denne låsetapp-boksen har fått nytt delenummer - hvilket skulle tilsi redesign og/eller komponentbytte.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

dabis

Sitat fra: Chivas på søndag 09. oktober 2016, klokken 18:37
Sitat fra: Capt på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:27
- sliter med dugg, vet ikke hvorfor
- bakluke subber i støtfanger bak, ikke mye men vises på lakken ser ut som det er grei klaring, men kommer borti når man tar bakluka hardt igjen.
(Såg en annen egolf med mye rust på bakluka grunnet det samme feil)
Tror det med bakluke er en kjent feil som du kan/bør få fikset på garanti.

Chivas

Jeg hadde min inne på justering og omlakkering etter at jeg oppdaget samme problem med bakluke. Det er rett og slett montert noen millimeter skeivt. Så den skeivøyde apekatten som setter på den luka er vist tilbake. Viktig å påpeke dette tidlig etter du får bilen da du kun har 6 måneder på deg til å kunne påpeke feil på bil ved leveranse.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

dabis

Sitat fra: rlnd på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:05
Hadde 30k service på bilen min nå, klagde på følgende:
- Ladekabel slutter å lade titt og ofte, blinker og lyser rødt, fikk ny
- Bil vil ikke slippe ladekabel, software oppdatert, virker som om det løste problemet
- Flekkete stoffseter, de ville ikke dekke rens og impregnering, ba meg gjøre det selv..
- Car-net ustabilt, orker ikke begynne på den igjen, greier meg uten..
- Knirking fra viskerblad, de mente det var vaskemaskinen sin feil, ba meg tørke av med avfetting..
- Knirking fra støtdempere, klagde ikke denne gangen, de har prøvd å reparere det tidligere uten hell..

Ellers er jeg kjempefornøyd med bilen, kommer kreisel med større batteri til en fornuftig pris satser jeg nok på det istedenfor Model 3.

Hvilken årsmodel har du på bilen? levert tidlig 2015 sommer eller Høst?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

sybo

Jeg fikk nå bytta ladekladd. Den lyste rødt når jeg koblet den til strøm.
Jeg liker ikke den nye ladekladden, den er noe plast greier og mye tykkere en den gamle.
Den gamle var pakket inn i en plasthylse, mens den nye ikke har noe "beskyttelse"

Redd den kan sprekke om den skulle falle i bakken.

GOLF-raider

#535
Dørhandtaket  (Venstre / Bak)  på e-Golfen min gav opp igår.
Jeg skulle bare åpne bildøra for å sette inn handleposen.
Der sto jeg da med hele stasen i neven! Kjipt det da!
Har noen andre opplevd det ?
Kom til Möller på tirsdagen (tredje juledag)
så skal vi sjå på tilfellet; var responsen.

Reparert 4. januar med ny låseplate på innsiden. OK! 
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

geear

Nå har Golfen vår begynt å trøble med å frigjøre ladekabelen. Får den ut etter et minutt eller to med låsing, opplåsing, start/stopp lading og av og på på kladden.. får vel bare ta det også til Møller. Sammen med at Car-Net har hengt seg.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Rio

Sitat fra: gr på tirsdag 27. desember 2016, klokken 09:20
Nå har Golfen vår begynt å trøble med å frigjøre ladekabelen. Får den ut etter et minutt eller to med låsing, opplåsing, start/stopp lading og av og på på kladden.. får vel bare ta det også til Møller. Sammen med at Car-Net har hengt seg.

Det er en kjent feil; de bytter ladekontakten (og låsemekanismen). Tror det er en kabel som svikter.

Det står visstnok noe i brukerveiledningen om å nødutløse kabelen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

geear

De siste dagene har den ikke låst fast kabelen lenger, har vært konsekvent på å låse bilen når den lades, og når jeg da tar i dørhåndtaket og tar ut kabelen innen 30 sek etter opplåsing, så har det fungert greit, men den har begynt å tulle med start av lading nå, måtte inn og ut med kabelen, inn og ut med stikkontakt, av og på med ladekladd, låse og låse opp, sikkert 15-20 operasjoner, før den til slutt satte i gang lading. Bare rødt lys. Og i går avslutta den lading som hadde gått en stund, med rødt lys på ladekladd. Jeg satte den i gang igjen, og i dag tidlig var den full, men lyste rødt i "ladelyset" på bilen (i luka). Andre av dere med opplåsingsproblem som har hatt lignende trøbbel?

Meldte opplåsingsfeilen til Møller for 11 dager siden via verkstedbookingen, men selvfølgelig ikke et kvekk derfra. Tilsvarende som når de skulle løse Car-Net oppkoblingen og sendte saken til Tyskland uten at en ting så ut for å skje. Har hatt én VAG før, en Audi, og nå begynner jeg å huske hvorfor jeg sverga på at jeg aldri skulle ha Audi igjen, så lenge Møller hadde agenturet. Trodde og håpet at VW-delen av konsernet klarte seg bedre, men begynner å få bange anelser. Hvorfor har de nettbooking når det ikke følger det opp?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

J@x

Sitat fra: dabis på torsdag 10. november 2016, klokken 09:58
Sitat fra: Chivas på søndag 09. oktober 2016, klokken 18:37
Sitat fra: Capt på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:27
- sliter med dugg, vet ikke hvorfor
- bakluke subber i støtfanger bak, ikke mye men vises på lakken ser ut som det er grei klaring, men kommer borti når man tar bakluka hardt igjen.
(Såg en annen egolf med mye rust på bakluka grunnet det samme feil)
Tror det med bakluke er en kjent feil som du kan/bør få fikset på garanti.

Chivas

Jeg hadde min inne på justering og omlakkering etter at jeg oppdaget samme problem med bakluke. Det er rett og slett montert noen millimeter skeivt. Så den skeivøyde apekatten som setter på den luka er vist tilbake. Viktig å påpeke dette tidlig etter du får bilen da du kun har 6 måneder på deg til å kunne påpeke feil på bil ved leveranse.

Min var nesten 2 år når jeg oppdaget det og Møller fikset det uten å blunke..
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA