Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

ea

Bilen fortsatt på verksted. De ringte meg opp i dag. De hadde funnet feil på en styreenhet/datamaskin for høyspenningssystemet. De hadde bestilt opp ny og skulle skifte den når den kom, men de hadde ingen formening om dette hadde sammenheng med driftsstansen.

Raftepapp

#421
Etter å ha lest denne tråden forstår jeg at jeg har vært maks uheldig...
Hentet min E-Golf for 5 dager siden.

På vei hjem fra butikken fikk jeg 3 varsellamper:
- Feil på motorstyring (denne ble borte etter noen timer og har ikke kommet tilbake)
- Feil på park brems
- Feil på auto hold

Dro tilbake til Møller hvor de feilsøke en times tid, fikk time om en ukes tid da de måtte bestille noen deler.

Dag 2 sluttet keyless på passasjersiden å virke.

I dag begynte varmepumpen å bråke som et uvær og ga veldig lite varme.

Servicen har i det minste vært upåklagelig foreløpig, så håper jeg alt dette blir fikset for godt når bilen skal inn.

EDIT:
Bilen var på verkstedet i dag. Utbedret feilmeldingene (byttet park brems bryter), fikset varmepumpe (var en sensor som måtte byttes) og Keyless blir fikset når de bytter håndtak på passasjersiden (ble bestilt).
Synd med så mye feil på en ny bil, men Møller skal ha skryt for god service når det først skjer.

Marken74

Fikk "El-feil / Stopp / Verksted" på tirsdag 15 des.
Bilen måtte hentes av Falck.
Fikk lånebil.
Oppdatering fra Møller Trheim; feil i høyspentnettett.
Celle må skiftes - kommer mekaniker fra Oslo uke 2 da de ikke har kunnskapen om dette i Trheim (første bil med denne feilen sa de).
Slikt kan skje....
Fyller bensin og står i kø inntil videre.....
Tesla Model S 85kwh - svart lakk, svart skinn, Glasstak, 21", Aktiv luftfjæring, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Bakovervendte seter, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Pakkehylle. Forventet levering tidlig i Januar 2014. Solgt....

Kjøpt E-Golf med alt utstyr Mars 2015 -solgt

Tesla X75D september 2018

Knoffen

Fikk
Feil: Elektrosystem. Stopp
da jeg skulle bruke bilen 21.12 (bilen stod til lading).  Ringte 04444 og bilen ble tauet til Møller Nesttun. Måtte bytte effektelektronikk (som måtte sendes fra Oslo). Pga. heligdager i julen tok det en uke, men jeg fikk beholde leiebil av Møller Nesttun utover de tre dagene mobilitetsgarantien gir. Bilen er kjørt ca 3200 km, fra 28.7.15.

Kakemoms

Jeg må si at jeg nok har vært heldig til sammenligning med andre her.

Det er en stund siden bilen var på verksted (august), men det var da full stopp med melding om feil i el. Bilen hentet av falck og fikk leiebil (gti med automat!). Lader ble skiftet etter en dag hos Møller og jeg fikk tilbake bilen under 48 timer etter at den ble levert.

Alt annet har virket siden april (når bilen ble levert). Keyless, varmepumpe og ryggekamera er topp.

tutti

Sitat fra: Kakemoms på torsdag 31. desember 2015, klokken 09:19
Jeg må si at jeg nok har vært heldig til sammenligning med andre her.

Det er en stund siden bilen var på verksted (august), men det var da full stopp med melding om feil i el. Bilen hentet av falck og fikk leiebil (gti med automat!). Lader ble skiftet etter en dag hos Møller og jeg fikk tilbake bilen under 48 timer etter at den ble levert.

Alt annet har virket siden april (når bilen ble levert). Keyless, varmepumpe og ryggekamera er topp.
Uten keyless, varmepumpe, ryggekamera etc. så har min egolf nesten vært feilfri hittil. År etter år, mye km. Mindre utstyr=mindre feil?

mihkku


torgrand

Også full pakke uten feil. Det er jo utstyret som gjør bilen digg. Hvis ikke kunne man jo like godt hatt zoe...

Jeg tror det er så enkelt som at noe feilprosent er det, men det er bare den prosenten som skriver noe her...  ;)

zapateria

Sitat fra: torgrand på fredag 01. januar 2016, klokken 15:48
Også full pakke uten feil. Det er jo utstyret som gjør bilen digg. Hvis ikke kunne man jo like godt hatt zoe...

Jeg tror det er så enkelt som at noe feilprosent er det, men det er bare den prosenten som skriver noe her...  ;)

Enig.

Foruten at golfen min ble bulka dagen etter jeg kjøpte den(!) så har jeg ikke opplevd noe som helst tekniske eller mekaniske problemer. Har alt av utstyr.

Heimdal-eGolf

Ny feil på min eGolf, denne gangen er der ryggekameraet som svikter. Bildet faller ut, svart video, av og til. Merket det på hytta i Julen der veien ikke er helt slett, tipper det er dårlig kontakt.
TM3 reservasjon 1.4.2016
2015 eGolf levert 4.5.2015
2014 eUP overtatt 25.9.2017

jantegolf

Det hender at lokket over ryggekameraet fryser fast ved ugunstige værforhold. Da blir bildet helt svart.
Jeg kjenner av og til på VW-emblemet for å sjekke om det har frosset fast før jeg setter meg inn i bilen.

e-curious

#431
Jeg har også problemer med kameraet, også i ganske mange plussgrader. Er ganske irriterende

np

Har ikke hatt problem med ryggekameraet, selv etter å ha spylt bilen i noen minus. Men for et par dager siden var bilen slik, da jeg kom ut for å kjøre på jobb (låst, laderen stod i)..
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

hemi

Kan det være du har hatt blinklyset på til venstre og slått på parkeringslys?

np

NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA