Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Leafy

Hele huset hvor regnsensor og kamera sitter på frontruten var feilmotert fra fabrikk og hadde store glipper. Pga dette virket heller ikke regnsensoren. Siden festet til regnsensoren sitter i selve frontruten må ruta skiftes og den måtte bestilles fra Tyskland. Ny time i starten av august. Garantisak selvfølgelig og god oppfølging fra forhandler. Utover dette ingen problemer med bilen, strålende fornøyd etter knappe 2.500 km.

Vil nok alltid være noe småplukk på nye biler, men så lenge forhandler løser dette uten diskusjon er det uproblematisk for meg. Da hadde det vært verre slik som mange Tesla eiere opplever med månedsvis med venting for verkstedtime og dårlige fix som dukker opp på nytt etter kort tid.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

bno

Berømmer Møller gruppen.
Har hentet opp to EGolfer fra Tyskland. Disse har vært VW adm. Biler i Wolfsburg og vært kjørt rundt 2000km. før jeg fikk dem.
Begge bilene bar preg av feilmontering av bakluka (for lavt justert) som artet seg som lakkslitasje på støtfanger. I begge tilfeller har Møller stilt opp som garantist fra fabrikken.  Det har ikke blitt stilt noe spørsmål, men fikset på garantien. Strålende. En kommentar er at verkstedet sa at de hadde hatt flere biler inne for samme feilen og forsto ikke hvorfor det fremdeles ble funnet slike feil. Feilen gjelder kun Egolf.

Normalt vil slike justeringsfeil bli rettet opp som garantisak  om de påklages innen 6 måneder fra kundemottak. Fristen var overskredet for min del, men tok en gjennomskjæring da VW hadde vært den tidligere eier...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Hva gjorde de? I mitt tilfelle venter jeg på time til å justere støtputa og (forhåpentlig kun) polere der det er slitt. Har de justert innfestingen hos noen av dere som har hatt problemet?

PS! Gjelder ikke kun eGolf. Har lest om GTI/GTD med samme feil på utenlandske fora.
e-Golf | X75D

dabis

Har kjørt rundt i bilen nå i ei god uke og tilbakelagt 1000km og er svært fornøyd med bilen.
Ser bakluka mi er montert lavere på høyre en på venstre side. Taket går jevnt på Venstreside over på bakluka men på høyreside er det et drop på 3-5 millemeter. Er det vært å reklamere på? Ser for meg at de må lakere opp festene på nytt og det vil forringe rustbeskyttelsen rundt festene til bakluka så tror jeg må leve med det.
Har kjørt en del på grusvei med hull i veien og hører til tider en form for klonkelyd venstre bak. ikke høy men det kommer ikke sånn lyd fra fremre aksel så regner med den egentlig ikke skal være der. Det er en 2016 mod jeg har så håpte de egentlig hadde fikset dette da dette virker som en gammelt problem.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

mihkku

Jeg har klonkelyd i fremfre dempere på begge sider. I tillegg så har jeg lagt merke til at bakdøra skraper litt mot bakskjermen, så dette skal jeg få sjekket etter ferien

np

Kom melding om at Nødbrems ikke var aktiv, men forsvant ved restart av bilen. Lurer på om det er noe dill med høyre front Dynaudio høyttaler. Rar skurring i ny og ne. Må undersøkes nærmere. I dag har ikke CarPlay fungert. Telefonen har bare dukket opp som UBS musikkspiller.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Råde

Nødbrems krever at radar i front synes alt er ok. Skal ikke mye til før den ikke synes det. Har fått slikt varsel flere ganger i regn (og snø...)
e-Golf | X75D

bno

Sitat fra: Råde på lørdag 25. juli 2015, klokken 09:27
Hva gjorde de? I mitt tilfelle venter jeg på time til å justere støtputa og (forhåpentlig kun) polere der det er slitt. Har de justert innfestingen hos noen av dere som har hatt problemet?

PS! Gjelder ikke kun eGolf. Har lest om GTI/GTD med samme feil på utenlandske fora.
Den første bilen jeg tok opp solgte jeg før Møller gjorde arbeidet. Den andre har jeg innlevering på kommende uke. Jeg kommer tilbake her med en oppsummering torsdag

bno

Sitat fra: dabis på lørdag 25. juli 2015, klokken 12:24
Ser bakluka mi er montert lavere på høyre en på venstre side. Taket går jevnt på Venstreside over på bakluka men på høyreside er det et drop på 3-5 millemeter. Er det vært å reklamere på? Ser for meg at de må lakere opp festene på nytt og det vil forringe rustbeskyttelsen rundt festene til bakluka så tror jeg må leve med det.
Samme som hos meg. Men 2 mm på h.sida.h.siden.
Oppfattet det slik at man dellakkerer og justerer luka samt støtfanger høyden, men som nevnt så vet jeg mer i slutten på kommende uke....

dabis

Sitat fra: bno på søndag 26. juli 2015, klokken 11:16
Sitat fra: dabis på lørdag 25. juli 2015, klokken 12:24
Samme som hos meg. Men 2 mm på h.sida.h.siden.
Oppfattet det slik at man dellakkerer og justerer luka samt støtfanger høyden, men som nevnt så vet jeg mer i slutten på kommende uke....

Jeg mottok bilen sist fredag Når mottok du din?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

bno

Jeg har en 2015 modell Tyskimportert av meg. Fikk denden levett  "på dørendøren" for 2 uker siden.

e-Kvaase

Sitat fra: Bigmac på onsdag 08. juli 2015, klokken 12:43
Skjønner godt at man kan få kalde føtter av å lese denne tråden - jeg ble også skeptisk, men det forsvant etter at jeg fikk min bil (som sålangt har vært feilfri). Det er klart at når en leser denne tråden vil en få et inntrykk av at ALLE biler har feil. Det er jo ikke riktig; tenk på antall e-Golfer som er solgt i forhold til antall rapporterte saker.
Det blir litt som med min da 8 år gamle BMW der jeg spurte verkstedet om jeg måtte påregne store kostnader i tiden fremmover. Jeg fikk til svar at turboen var en svakhet som ville koste 20.000. Jeg begynte å tenke på å selge bilen, men gjorde et lite eksperiment:  Jeg sendte en mail til alle 30 på finn.no som hadde bil med samme modell/motor til salgs, der jeg spurte om turboen var byttet eller om de hadde grunn til å mene at turbo måtte byttes. Ingen av dem som svarte (de fleste svarte) hadde byttet turbo...
Konklusjon; det er klart verkstedet ser mange biler med turbohavarier - det betyr ikke at alle turboer ryker.
NB; Jeg har fortsatt BMWen, men jeg foretrekker e-Golfen vår  :)   

Slenger meg på denne...
Veldig mange av de som får forskjellige feil "lufter" naturlig nok dette på et forum som dette.

Vår 2015 modell u/vp har vært feilfri siden leveringen i mars.
Kjenner også en med 2014 modell u/vp og en med 2015 m/vp.
Også disse to bilene har vært feilfrie.

e-Golfen er en utrolig god bil å kjøre på alle måter, så angrer ikke ett sekund på kjøpet.
Nå selger de jo også e-Golfer i "bøtter og spann", mens de som har bestilt Kia Soul sitter og venter pga. lange leveringstider...

Når ev. feil dukker opp så er det viktigste at forhandleren har god service, og retter ting så rask som mulig.
Får jeg ikke den servicen jeg forventer kjøper jeg noe annet neste gang, så enkelt er det.

bno

I dag var jeg inne på Møller i Sandnes med bilen for rep./justering av bakdør. Det som blir gjort med min bil er å justere dør som var montert med feil pasning (for lavt h.side). Hele støtfanger bak ble også tatt av og innfestingen justert. Dernest lakkeres i område ut (nede ved bagasjerom åpning) der lakkslitasje /dør skrubbing er oppstått samt i kanten av bak dør. Det var ikke noe justering av hengsel eller andre forhold som kunne ha påvirkning på antirustbehandlingen. Alt i alt virker det hele ganske greit. For øvrig slutter jeg meg til kommentaren fra forrige innlegg. Jeg har hatt to E-Golf u/VP. Jeg er kjempefornøyd med mine biler som jeg regner som feilfrie for øvrig.

vbl

Til de som begynner å få kalde føtter: jeg hadde ikke kanselert en bil på bakgrunn av det som står i tråden her.

Jeg har en del småplukk som jeg kaller det som jeg har hatt problem med men jeg har snart kjørt 17.000 km siden slutten av januar og er meget fornøyd med bilen; god å kjøre, sitter som ett skudd på veien og alle fordelene med at jeg sparer drivstoff og bompenger veier opp for det negative lett siden Møller Trondheim har hatt upåklagelig service.

Jeg skal levere inn bilen 10. august til Møller for jeg fikk telefon før ferien at batteripakken må byttes på grunn av produksjonsfeil og da får jeg låne demobilen deres. Samtidig skal de se på småplukket jeg har notert; dimming av instrumentpanel i auto, klunkelyder og "kvern"-lyd fra bakenden, vibrasjon i framvogn som kjennes best på gasspedalen. Mine anmerkninger er småtterier i forhold til innkjøpspris og som nevnt det jeg sparer.

gamer73

fikk bilen i går....og i dag prøver jeg å lade på jobb. Det er et vanlig støpsel...jeg lukket bil...åpnet ladelokket satt kabel i støpsel i vegg og så satt jeg ladekabel i bilen.....det lyser gult....men aldri grønt? Hva må jeg gjøre? må jeg starte lading med å trykke på noe mer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA