Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

elektro

#375
Har ikke oppdaget noen feil eller mangler på min bil, med VP, levert i mai 2015. Har kjørt 1700 km. Åja, noen småting med Car-Net appen på iPhone er det, men det har jo ikke så mye med bilen å gjøre..

Til alle som har bestilt eller vurderer å bestille, ikke noe å lure på!  :)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

rabiat

Sitat fra: KristofferStrange på søndag 05. juli 2015, klokken 21:00
I dag fikk jeg plutselig ikke mulighet til å velge kjøremodus lenger. Når jeg trykker på knappen ved siden av girspaken kommer valgte kjøremodus opp i det lille displayet mellom klokkene i dashen, men ikke på touchskjermen som jeg er vant til. Det går ikke an å veksle mellom de forskjellige modusene, knappen lyser en liten stund før den slukker igjen, men modus er stuck på Standard. Forsøkte å stoppe bilen, ut med nøkkel og det hele, men den vil bare ikke... På forrige tur (2min tidligere) fikk jeg valgt Eco+ på vanlig måte.

Noen andre som har opplevd dette?

Har opplevd akkurat det samme. Skjedde bare en gang og fikk ikke byttet modus før bilen var stoppet og stått avslått noen timer...

Madsern

da har vi fått noen symptomer til på vår nye golf, 4 uker nå, og den stopper av å til under kjøring =S elektrofeil ! igjen.
tillegg så skrur acc seg av. og den vil ikke lad under kjøring, verken på steg 1-3 eller b. nå skal vi hev kjøpe på drittbilen! nok med 7 verkstedbesøk på en så ny bil for vår del.

mihkku

Fant ut at venstrebakdør knisser mot bakskjermen, skal ta denne inn for sjekk når ferien er over. Døra vil ikke lukke seg skikkelig uten at man må bruke litt makt + at det har kommet riper, selv etter at jeg rubbet bort ripene.

I tillegg har jeg litt klakkelyder foran når jeg kjører over humper, men dette er muligens normalt, skal god dette få sjekket ut også :)

dabis

Begynner seriøst å få kalde føtter her nå! Mottar bilen om drøye 10 dager og leser igjennom her med en dårlig følelse. Er av de typer som vill at alt skal være 110% og har nå etter 2 år med en Golf 5 fått nokk av småfeil og irritasjonsmoment. Tyder på at E-golfen er en av de med mye småfeil? krysser de fingre jeg har på at det er ett prikkfritt eksemplar jeg får. 
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

mihkku

Om du leser, så er det meste små pirkefeil. Kun et fåtall har fått alvorlige feil. At ting er skjevt etc er normalt og skjer en eller annen gang uansett. Møller har også adressert så og si alle feil i denne tråden uten å nøle, så her gjør du et 110% sikkert bilkjøp :)

Morti_s

Sitat fra: mihkku på tirsdag 07. juli 2015, klokken 23:20
Om du leser, så er det meste små pirkefeil. Kun et fåtall har fått alvorlige feil. At ting er skjevt etc er normalt og skjer en eller annen gang uansett. Møller har også adressert så og si alle feil i denne tråden uten å nøle, så her gjør du et 110% sikkert bilkjøp :)

Problemet er vel ikke at Møller fikser feilene uten spm, det skulle bare mangle.. problemet er om en må ha bilen på verksted opptil flere ganger på hverandre, det skaper mye jobb for en selv og ting tar tid og blir etter hvert mye irritasjon..

Kjenner jeg har en dårlig magefølelse selv når jeg leser mye av det inne her, men håper selvsagt på prikkfri bil jeg også.. (skjer sikkert ikke men)
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Madsern

synes det virker som vi kjøpte bilen for tidlig, ettersom vær gang vi er på verksted med den må det kontaktes en eller annen i tyskland, og det funker tydeligvis ikke, mye små feil med bilen, og når den stopper er ikke dette så bra, møller kunne ikke svare på hvorfor den gjør dette. var akkurat som bilen ikke hadde "bensin" hoppet litt fram før den døde helt. dette skjedde på 80% batteri. har heldigvis tatt bilder og film av alle feilene som har dukket opp på bilen så dette blir artig.

KristofferStrange

Det virker som om anlegget på bilen min ikke klarer å skille mellom dag/natt (feil på lyssensor?). Hvis jeg setter modus til auto dimmer den ned displayet til nattmodus uansett hvor lyst det er der bilen står. DRL/kjørelys fungerer som de skal, så det er tydeligvis ikke samme sensor her. Flere som har opplevd dette?

e-curious


KristofferStrange


Bigmac

Skjønner godt at man kan få kalde føtter av å lese denne tråden - jeg ble også skeptisk, men det forsvant etter at jeg fikk min bil (som sålangt har vært feilfri). Det er klart at når en leser denne tråden vil en få et inntrykk av at ALLE biler har feil. Det er jo ikke riktig; tenk på antall e-Golfer som er solgt i forhold til antall rapporterte saker.
Det blir litt som med min da 8 år gamle BMW der jeg spurte verkstedet om jeg måtte påregne store kostnader i tiden fremmover. Jeg fikk til svar at turboen var en svakhet som ville koste 20.000. Jeg begynte å tenke på å selge bilen, men gjorde et lite eksperiment:  Jeg sendte en mail til alle 30 på finn.no som hadde bil med samme modell/motor til salgs, der jeg spurte om turboen var byttet eller om de hadde grunn til å mene at turbo måtte byttes. Ingen av dem som svarte (de fleste svarte) hadde byttet turbo...
Konklusjon; det er klart verkstedet ser mange biler med turbohavarier - det betyr ikke at alle turboer ryker.
NB; Jeg har fortsatt BMWen, men jeg foretrekker e-Golfen vår  :)   

Råde

Sitat fra: KristofferStrange på onsdag 08. juli 2015, klokken 08:12
Det virker som om anlegget på bilen min ikke klarer å skille mellom dag/natt (feil på lyssensor?). Hvis jeg setter modus til auto dimmer den ned displayet til nattmodus uansett hvor lyst det er der bilen står. DRL/kjørelys fungerer som de skal, så det er tydeligvis ikke samme sensor her. Flere som har opplevd dette?
Ganske sikker på at det er et valg i menyen for hvordan lys og dimming skal te seg.
e-Golf | X75D

jensjacob

Alle disse besynderlige software opdateringer der retter en masse småfejl og som rundhåndet bliver udført af institutioner så som Møller...

Kan man forvente at de sommetider bliver samlet op og danner erfaringsgrundlag for VW i Wolfsburg så nye biler ikke skal køres forbi et værksted af køber for at blive opdateret på kendte fejl ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Kjellsea

#389
Bakluke gnisser i nedre kant mot støtfanger på begge sider.
Edit. Har vært hos Møller, og bilen har fått time i August for utbedring. Så lenge servicen er god er jeg fornøyd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA