Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

thomanie

Sitat fra: thomanie på fredag 15. mai 2015, klokken 14:47
Demobilen vi låner har forøvrig *ikke* de sprikende bakdørene (se bilde) - den er helt strøken. En av utstillingsmodellene til forhandleren har samme sprikende bakdører. Det er muligens manglende justering, men de skal sjekke opp litt mer.
Bakdøra skal sprike litt iflg forhandleren etter sjekk med karrosseriavdelinga. Demobilen er feiljustert iflg forhandler, siden den har fluktende dører. Hadde vært greit med en "2nd opinion" fra noen andre forhandlere på den...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Råde

Jonste: jeg opplever også klonk. Spesielt hvis bilen er i litt bevegelse. Tror nok bare det er en slags brems som slår inn.
e-Golf | X75D

Svk

Sitat fra: Heimdal-eGolf på mandag 18. mai 2015, klokken 12:52
Fikk min bil 4 mai. Regnsensor fungerer ikke og det viser seg at sensoren har løsnet fra frontruten. Ikke fått noen løsning ennå, mulig at de må bytte frontruten. Iflg selger er jeg ikke den første som har dette problemet.

Samme som min. Har vel lane assist du også da?
Rediger innlegg

egolfxxx

Sitat fra: Råde på mandag 18. mai 2015, klokken 18:51
Jonste: jeg opplever også klonk. Spesielt hvis bilen er i litt bevegelse. Tror nok bare det er en slags brems som slår inn.
+1

Sirup

Jeg synes at bremsene på e-Golfen er svake, er det andre som også synes dette?
VW e-Golf
Tesla Model X75

Sirup

Er det andre som synes at den svarte lakken er veldig myk? Jeg har stort sett spylt av bilen med høyttrykkspyler på selvvaskanlegg 2-3 ganger i uken siden jeg fikk bilen i fjor.
Har bare vasket bilen 3 ganger med berøringsvask siden jeg fikk den, og da med microfiber vaskevott for bil. Likevel er bilen blitt full av hologrammer.

Veldig dumt at det er slik, for nå er ikke bilen pen selv om den er ren:-( Må nok til detailer for å få orden på lakken igjen.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Råde

Sitat fra: Askøy på mandag 18. mai 2015, klokken 22:13
Jeg synes at bremsene på e-Golfen er svake, er det andre som også synes dette?
Jeg synes de er ganske rå :) Men så er den senket og har gode 225 dekk. Jeg sammenligner med passaten (som også er ganske ny) og det er milevis forskjell selv om vekta er ganske lik. Golfen føles som en Porsche (ja ja, jeg skrev føles)
e-Golf | X75D

Gordon Retriever

Sitat fra: Askøy på mandag 18. mai 2015, klokken 22:22
Er det andre som synes at den svarte lakken er veldig myk?

Jeg tar en råtipp på at du holder til på en øy nær Bergen.  Du kan nesten være glad du ikke bor i litt kjøligere strøk av landet, der det er vanskelig å klare seg helt uten en innretning som virkelig kan gjøre ny lakk gammel i en fei:

Sidewinder

Er det andre som synes at den svarte lakken er veldig myk? Jeg har stort sett spylt av bilen med høyttrykkspyler på selvvaskanlegg 2-3 ganger i uken siden jeg fikk bilen i fjor.
Har bare vasket bilen 3 ganger med berøringsvask siden jeg fikk den, og da med microfiber vaskevott for bil. Likevel er bilen blitt full av hologrammer.

Veldig dumt at det er slik, for nå er ikke bilen pen selv om den er ren:-( Må nok til detailer for å få orden på lakken igjen.

Kunne nesten ikke sagt det bedre selv.
Min er itillegg ditec behandlet. Jeg har også en annen sort bil og den er ikke noe i nærheten så "følsom" i lakken som egolfen.
Utrolig skuffet, angrer på svart bil

mihkku

Bremsene er superb, men enig i at lakken er myk. Har behandlet min bil, men sliter med riper i lakken uansett

Sidewinder

Sitat fra: mihkku på mandag 18. mai 2015, klokken 23:52
Bremsene er superb, men enig i at lakken er myk. Har behandlet min bil, men sliter med riper i lakken uansett

Hvilken farge?

Jeg vet ikke om bremsene kan oppfattes svakere ifm
at en del går til regenerering og at denne kan være forskjellig fra
Feks hvor mye strøm som er på batteriet fra før?

e-Kvaase

Sitat fra: Sidewinder på mandag 18. mai 2015, klokken 23:48

Kunne nesten ikke sagt det bedre selv.
Min er itillegg ditec behandlet. Jeg har også en annen sort bil og den er ikke noe i nærheten så "følsom" i lakken som egolfen.
Utrolig skuffet, angrer på svart bil

Etter å ha prøvd å holde en sort Mitsubishi Colt pen i lakken i 4 år ble jeg vaksinert mot sort bil.
Utrolig dårlig lakk på den bilen. Hvis det er samme på e-Golf er jeg fornøyd med valget av Limestone.
Sort er en utrolig stilig farge men det kreves en del ekstra for holde lakken fin over flere år.

Må få polert opp bilen, og lagt på lakkforsegling så den tåler litt mer.
Bilen er utrolig lett å vaske og glatt i lakken selv om jeg ikke har behandlet den med noe ennå.
Kanskje Møller gjør et eller annet før utlevering?

hovik

Helt enig. Hadde en 2007 mod BMW 3 serie med svart perlemor lakk, og den holdt seg som ny selv etter 5-6aar. Er mye smaating som gjoer at dette nok blir foerste og siste VW.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

Kjellsea

Sitat fra: Heimdal-eGolf på mandag 18. mai 2015, klokken 12:52
Fikk min bil 4 mai. Regnsensor fungerer ikke og det viser seg at sensoren har løsnet fra frontruten. Ikke fått noen løsning ennå, mulig at de må bytte frontruten. Iflg selger er jeg ikke den første som har dette problemet.

fikk vår E Golf 16 Mai og regnsensoren virker ikke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA