Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

thomanie

Sitat fra: Råde på mandag 04. mai 2015, klokken 21:47
<snip snip>
Det var rart. Jeg har hatt samme problem, men det ble gjort en SW oppdatering og nå har det oppført seg en måneds tid.
Hvilken HW- og SW-versjon rapporterer din bil?

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Johnny

Sitat fra: thomanie på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:44
Sitat fra: Alessandro Volta på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:40
Noen andre som har ulyd fra demperne bak? Det høres på ujevn vei i lave(ere) hastigheter. Ulyden er en slags dunke- eller klunkelyd. Det er en kjent feil på Golf VII. Løsningen er å bytte dempere.
Ja, vår hadde dette. Hørtes ut som ett løst eksosanlegg som en eller annen så fint beskrev det. Fikk bytta dempere, og det ble som det skulle.

T

I går fikk jeg endelig byttet demperene bak jeg også. Så langt ser det ut som om det var det som skulle til for at "eksosanlegget" skulle feste seg. I følge Møller var det en serie biler som hadde dette problemet. Min var en av de som ble produsert og satt på lager i forbindelse med varmepumpeproblematikken.
TMS og eGolf.

Råde

Sitat fra: thomanie på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:45
Sitat fra: Råde på mandag 04. mai 2015, klokken 21:47
<snip snip>
Det var rart. Jeg har hatt samme problem, men det ble gjort en SW oppdatering og nå har det oppført seg en måneds tid.
Hvilken HW- og SW-versjon rapporterer din bil?

T
Hvor finner jeg det?
e-Golf | X75D

jan-c

Sitat fra: Råde på tirsdag 05. mai 2015, klokken 17:34
Sitat fra: thomanie på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:45
Sitat fra: Råde på mandag 04. mai 2015, klokken 21:47
<snip snip>
Det var rart. Jeg har hatt samme problem, men det ble gjort en SW oppdatering og nå har det oppført seg en måneds tid.
Hvilken HW- og SW-versjon rapporterer din bil?

T
Hvor finner jeg det?
Meny-knappen til høyre for skjermen i bilen:

Edit: Burde vel ha redusert bildet ;)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Råde

e-Golf | X75D

jan-c

Sitat fra: Råde på tirsdag 05. mai 2015, klokken 18:27
Ja, da så. Trodde det var for navi, jeg.
He he - det kan hende du rett, at det er for Discovery, men det var det eneste stedet jeg har observert versjon på programvare og maskinvare.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Nickelilltroll

#306
Gjorde vårvasken for ca 2 uker siden. Har ikke tenkt på det førr men såg det tydlig nå. Bagasjeluken har laget mærke i bakfangern og et liknende mærke i bakluken.

Når jeg senket luken, å lukket den såg jeg med en gang forskjellen på karosseri-glipen, høyre vs venstre. Tilogmed lyset låg 3-4mm lågare på høyre side.

Møller blei kontaktet, de hade bilen en 1/2 dag. Så idag har jeg leverert bilen før omlakkering og justering. Følg med på dette før det blir for ille  :o
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

raggi

Fikk bilen levert i går, og det viser seg at det er et problem med discoveryen. Skjermen flimrer ustoppelig . De hadde oppdaget det under klargjøringa , men hadde aldri vært ute for e-golf med dette problemet før, så de kontaktet møller sentralt, som tok det videre til Tyskland . Venter på tilbakemelding ila uka for fiks.
Ellers er bilen helt strøken og en fornøyelse og kjøre :)

vtk

Sitat fra: vtk på tirsdag 05. mai 2015, klokken 09:42
Når jeg slår på tenningen ved å trykke på start/stopp-knappen uten å holde bremsen inne (slik det er beskrevet i brukerhåndboken at man skal gjøre), lyser EPC i dashbordet. Dette lyset forsvinner når jeg holder inne bremsen og trykker start/stopp en gang til (setter bilen i kjøreberedskap). Noen flere som har det slik? Er det normalt?

Skal jeg tolke mangel på respons på dette med at det er ingen andre som har det slik, eller at alle har det (fordi det er slik det skal være)?

jonste

Sitat fra: vtk på tirsdag 12. mai 2015, klokken 22:22
Sitat fra: vtk på tirsdag 05. mai 2015, klokken 09:42
Når jeg slår på tenningen ved å trykke på start/stopp-knappen uten å holde bremsen inne (slik det er beskrevet i brukerhåndboken at man skal gjøre), lyser EPC i dashbordet. Dette lyset forsvinner når jeg holder inne bremsen og trykker start/stopp en gang til (setter bilen i kjøreberedskap). Noen flere som har det slik? Er det normalt?

Skal jeg tolke mangel på respons på dette med at det er ingen andre som har det slik, eller at alle har det (fordi det er slik det skal være)?

Har vel det samme på min, men husker ikke om EPC lyser i farten.
Følger man veiledningen, så sier denne at man kan trykke start uten å holde inne brems. Men dette gir ikke en korrekt oppstart, så jeg må trykke start på nytt med bremsen inne for å kunne kjøre.

Svk

Lader ikke alltid til 100% når jeg bruker avgangstid funksjonen.

Kent

Sitat fra: jonste på tirsdag 12. mai 2015, klokken 23:18
Har vel det samme på min, men husker ikke om EPC lyser i farten.
Følger man veiledningen, så sier denne at man kan trykke start uten å holde inne brems. Men dette gir ikke en korrekt oppstart, så jeg må trykke start på nytt med bremsen inne for å kunne kjøre.

Er samme på min og, har alltid regna med at det skal være slik.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Lars Rødset

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 06. mai 2015, klokken 15:41
Gjorde vårvasken for ca 2 uker siden. Har ikke tenkt på det førr men såg det tydlig nå. Bagasjeluken har laget mærke i bakfangern og et liknende mærke i fangern.

Når jeg senket luken, å lukket den såg jeg med en gang forskjellen på karosseri-glipen, høyre vs venstre. Tilogmed lyset låg 3-4mm lågare på høyre side.

Møller blei kontaktet, de hade bilen en 1/2 dag. Så idag har jeg leverert bilen før omlakkering og justering. Følg med på dette før det blir for ille  :o

Hvor lang tid tok det fra bilen var inne til du leverte den for omlakkering og justering? Hadde min inn 21. april og venter fortsatt på svar fra garantiavdelingen.

Sonus

Opplever hypersensitive ryggesensorer på høyre side av bilen. I tillegg til at lyden faller ut av og til sporadisk ved strømming via blåtann opplevde jeg at det ble bare skurr/støy med musikken i bakgrunn etter at jeg gavsluttet en telefonsamtale som brøt inn i strømmingen. Måtte slå av og på mediaenheten for å få det vekk. Syns også det er rart at man må slå på radio for å få benyttet resten av manyene på skjermen. Når man da avslutter telefonsamtalen slår jo radioen seg inn selv om man ikke vil dette.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Sonus på onsdag 13. mai 2015, klokken 15:49
....Syns også det er rart at man må slå på radio for å få benyttet resten av manyene på skjermen. Når man da avslutter telefonsamtalen slår jo radioen seg inn selv om man ikke vil dette.
Que? Om du har på navigasjon, telefon eller media før du ringer berører det da ikke radioen - har ihvertfall ikke jeg lagt merke til..?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA