Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Ohm

Ja. Det er nedre landegrense ved tidsstyrt lading. Ikke øvre ladegrense.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

jan-c

Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 00:14
Ja. Det er nedre landegrense ved tidsstyrt lading. Ikke øvre ladegrense.
Men ?? I app'en e-styring finner vi Avgangstider
-> Oppe til høyre for Avgangstider er det et ikon (hjul) Klikker jeg på det, får jeg sette nedre ladegrense.
-> Nederst under Avgangstider, kan jeg administrere ladesteder. Klikker jeg på den får jeg et nytt bilde med Standard Ladested.
-> klikke videre, nytt  bilde med Velg funksjon og  Ladeinnstillinger
-> her kan jeg sette Øvre landegrense for batteri (standard 100% fra fabrikk), og maks strømstyrke jeg ønsker definerte på stedet.
Man kan definere 3 ladesteder med forskjellig virkemåte og 10 Avgangstider som så tilordnes funksjon og Ladeinnstillinger fra ett av de tre ladestedene.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

Ohm

Sitat fra: jan-c på søndag 03. mai 2015, klokken 00:44
Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 00:14
Ja. Det er nedre landegrense ved tidsstyrt lading. Ikke øvre ladegrense.
Men ?? I app'en e-styring finner vi Avgangstider
-> Oppe til høyre for Avgangstider er det et ikon (hjul) Klikker jeg på det, får jeg sette nedre ladegrense.
-> Nederst under Avgangstider, kan jeg administrere ladesteder. Klikker jeg på den får jeg et nytt bilde med Standard Ladested.
-> klikke videre, nytt  bilde med Velg funksjon og  Ladeinnstillinger
-> her kan jeg sette Øvre landegrense for batteri (standard 100% fra fabrikk), og maks strømstyrke jeg ønsker definerte på stedet.
Man kan definere 3 ladesteder med forskjellig virkemåte og 10 Avgangstider som så tilordnes funksjon og Ladeinnstillinger fra ett av de tre ladestedene.

Glemte å ta forbehold om endringer i nyere versjoner av eGolf. Jeg har den aller eldste utgaven. (aug. 14) Men på den er det i alle fall bare nedre grense, ikke øvre som kan justeres og den fungerer bare ved tidsstyrt lading. Forøvrig, så lader den reelt bare opp til 90 % av batteriets fulle kapasitet når det står 100%. Men det er en annen sak og er berørt flere steder i andre tråder.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

jan-c

Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 00:14

Glemte å ta forbehold om endringer i nyere versjoner av eGolf. Jeg har den aller eldste utgaven. (aug. 14) Men på den er det i alle fall bare nedre grense, ikke øvre som kan justeres og den fungerer bare ved tidsstyrt lading.
Da er det forskjell i ren funksjonalitet. Temaet begynner jo å passe inn i tråden. Hva er årsmodellen din? Edit: Åpna øynene, og leser din årsmodell i signaturen ;)
Sitat
Forøvrig, så lader den reelt bare opp til 90 % av batteriets fulle kapasitet når det står 100%. Men det er en annen sak og er berørt flere steder i andre tråder.
Ja, dette er jeg klar over, og jeg tenker ikke å begrense ladeprosenten i noen tilfeller.
Takk for innspill :)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

e-Kvaase

Sitat fra: Ohm på lørdag 02. mai 2015, klokken 10:15
Nedre ladegrense fungerer slik: Hvis du har satt den til feks 50%, vil bilen lade seg opp til 50% hvis du har tidsstyrt lading aktivert. Hvis ikke, vil bilen bare lade seg til 100% når du setter inn ladepluggen.

Nedre ladegrense er satt til 30% fra fabrikken, og fungerer altså kun når du har programmert avgangstid. Dette for at bilen ikke skal stå med helt tomt batteri, men minimum 30% til den tidsstyrte ladingen starter.

Trodde nedre ladegrense fungerte uavhengig av avgangstider.
Dette er vel så mye bilen lades opp til med en gang den tilkobles strøm?

Øvre ladegrense er vel hvor mye bilen lades opp via tidsstyrt lading til et gitt tidspunkt?

Vi har kun varme aktivert via tidsstyring om morgenen, ingen lading.
Mener bilen får lengre rekkevidde når nedre ladgrense justeres fra 80% til 100%.

Slik jeg forstod innlegget så skulle bilen lade opp til 100% uansett hvis ikke lading var aktivert via tidsstyring?

thomanie

Sitat fra: thomanie
- Ingen varme fra varmeapparatet en sjelden gang, og mye(!) støy fra vifta. Oppgradert SW på VP. Mye mindre viftelyd nå, så vil tiden vise om det kommer luft til alle tider :)
... og varmeapparatet lever fortsatt sitt eget liv etter oppgraderingen (SW 0376). Av og til ingen varme, og ingenting(!) hjelper -  bortsett fra setevarme på full, anlegget i OFF, samt ett håp om at den skal komme på bedre tanker om en stund. Forvarming ser også ut til å ha sluttet å fungere (innstilt på 26 C), men det kan godt være en følgefeil av at det ikke kommer varme fra apparatet.

Ligger an til nytt besøk på verksted...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Ove

Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 07:48
Sitat fra: jan-c på søndag 03. mai 2015, klokken 00:44
Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 00:14
Ja. Det er nedre landegrense ved tidsstyrt lading. Ikke øvre ladegrense.
Men ?? I app'en e-styring finner vi Avgangstider
-> Oppe til høyre for Avgangstider er det et ikon (hjul) Klikker jeg på det, får jeg sette nedre ladegrense.
-> Nederst under Avgangstider, kan jeg administrere ladesteder. Klikker jeg på den får jeg et nytt bilde med Standard Ladested.
-> klikke videre, nytt  bilde med Velg funksjon og  Ladeinnstillinger
-> her kan jeg sette Øvre landegrense for batteri (standard 100% fra fabrikk), og maks strømstyrke jeg ønsker definerte på stedet.
Man kan definere 3 ladesteder med forskjellig virkemåte og 10 Avgangstider som så tilordnes funksjon og Ladeinnstillinger fra ett av de tre ladestedene.

Glemte å ta forbehold om endringer i nyere versjoner av eGolf. Jeg har den aller eldste utgaven. (aug. 14) Men på den er det i alle fall bare nedre grense, ikke øvre som kan justeres og den fungerer bare ved tidsstyrt lading. Forøvrig, så lader den reelt bare opp til 90 % av batteriets fulle kapasitet når det står 100%. Men det er en annen sak og er berørt flere steder i andre tråder.
Jeg har muligheter til å stille maks ladenivå, og jeg har stilt den til 90%. Den lader likevel helt opp til 100%, så det er nok mulig at en må stille avgangstid for å få ladingen til å stanse på 90%.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

jan-c

Sitat fra: Ove på mandag 04. mai 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 07:48
Sitat fra: jan-c på søndag 03. mai 2015, klokken 00:44
Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 00:14
Ja. Det er nedre landegrense ved tidsstyrt lading. Ikke øvre ladegrense.
Men ?? I app'en e-styring finner vi Avgangstider
-> Oppe til høyre for Avgangstider er det et ikon (hjul) Klikker jeg på det, får jeg sette nedre ladegrense.
-> Nederst under Avgangstider, kan jeg administrere ladesteder. Klikker jeg på den får jeg et nytt bilde med Standard Ladested.
-> klikke videre, nytt  bilde med Velg funksjon og  Ladeinnstillinger
-> her kan jeg sette Øvre landegrense for batteri (standard 100% fra fabrikk), og maks strømstyrke jeg ønsker definerte på stedet.
Man kan definere 3 ladesteder med forskjellig virkemåte og 10 Avgangstider som så tilordnes funksjon og Ladeinnstillinger fra ett av de tre ladestedene.

Glemte å ta forbehold om endringer i nyere versjoner av eGolf. Jeg har den aller eldste utgaven. (aug. 14) Men på den er det i alle fall bare nedre grense, ikke øvre som kan justeres og den fungerer bare ved tidsstyrt lading. Forøvrig, så lader den reelt bare opp til 90 % av batteriets fulle kapasitet når det står 100%. Men det er en annen sak og er berørt flere steder i andre tråder.
Jeg har muligheter til å stille maks ladenivå, og jeg har stilt den til 90%. Den lader likevel helt opp til 100%, så det er nok mulig at en må stille avgangstid for å få ladingen til å stanse på 90%.
Min erfaring er at den lader til 100% dersom ingen avgangstid (inkludert innstillinger i Ladesteder) er satt.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

e-Kvaase

Sitat fra: jan-c på mandag 04. mai 2015, klokken 12:05
Sitat fra: Ove på mandag 04. mai 2015, klokken 12:01
Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 07:48
Sitat fra: jan-c på søndag 03. mai 2015, klokken 00:44
Sitat fra: Ohm på søndag 03. mai 2015, klokken 00:14
Ja. Det er nedre landegrense ved tidsstyrt lading. Ikke øvre ladegrense.
Men ?? I app'en e-styring finner vi Avgangstider
-> Oppe til høyre for Avgangstider er det et ikon (hjul) Klikker jeg på det, får jeg sette nedre ladegrense.
-> Nederst under Avgangstider, kan jeg administrere ladesteder. Klikker jeg på den får jeg et nytt bilde med Standard Ladested.
-> klikke videre, nytt  bilde med Velg funksjon og  Ladeinnstillinger
-> her kan jeg sette Øvre landegrense for batteri (standard 100% fra fabrikk), og maks strømstyrke jeg ønsker definerte på stedet.
Man kan definere 3 ladesteder med forskjellig virkemåte og 10 Avgangstider som så tilordnes funksjon og Ladeinnstillinger fra ett av de tre ladestedene.

Glemte å ta forbehold om endringer i nyere versjoner av eGolf. Jeg har den aller eldste utgaven. (aug. 14) Men på den er det i alle fall bare nedre grense, ikke øvre som kan justeres og den fungerer bare ved tidsstyrt lading. Forøvrig, så lader den reelt bare opp til 90 % av batteriets fulle kapasitet når det står 100%. Men det er en annen sak og er berørt flere steder i andre tråder.
Jeg har muligheter til å stille maks ladenivå, og jeg har stilt den til 90%. Den lader likevel helt opp til 100%, så det er nok mulig at en må stille avgangstid for å få ladingen til å stanse på 90%.
Min erfaring er at den lader til 100% dersom ingen avgangstid (inkludert innstillinger i Ladesteder) er satt.

Dette var nytt for meg, må testes.
Skal prøve å sette nedre ladegrense til 50 % og se hva som skjer neste gang bilen skal lades.
Styrer kun klima via avgangstider i dag. Klima er satt opp til å kunne bruke av bilens fremdriftsbatteri.
Da blir det spennende og se om den lader til 50% eller 100% neste gang.
Om bilen lades til 100% hver gang er ikke dette noe krise, siden bilen nå kun lades en til to ganger i uka.
Om vinteren blir dette litt annerledes, siden jeg må ha strøm tilkoblet for å få nok guffe i forvarmingen.

Råde

Sitat fra: thomanie på mandag 04. mai 2015, klokken 11:57
Sitat fra: thomanie
- Ingen varme fra varmeapparatet en sjelden gang, og mye(!) støy fra vifta. Oppgradert SW på VP. Mye mindre viftelyd nå, så vil tiden vise om det kommer luft til alle tider :)
... og varmeapparatet lever fortsatt sitt eget liv etter oppgraderingen (SW 0376). Av og til ingen varme, og ingenting(!) hjelper -  bortsett fra setevarme på full, anlegget i OFF, samt ett håp om at den skal komme på bedre tanker om en stund. Forvarming ser også ut til å ha sluttet å fungere (innstilt på 26 C), men det kan godt være en følgefeil av at det ikke kommer varme fra apparatet.

Ligger an til nytt besøk på verksted...

T
Det var rart. Jeg har hatt samme problem, men det ble gjort en SW oppdatering og nå har det oppført seg en måneds tid.
e-Golf | X75D

oaarum

Var innom i dag og fikk nye gummimatter uten noe problem. Med e-Golf logo og litt bedre kvalitet.
Time neste uke til å bytte baklykt pga liten sprekk uten krangling.
Fikk ikke gehør for korrosjon på org felger, ikke overrasket.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

mihkku

Hæ? Får man egolf matter nå?

Venter enda på at en løsning på skurrelyd kommer og klager på rennemerker etter fukt i lykta. Ser stygt ut med parklysene på

vtk

Når jeg slår på tenningen ved å trykke på start/stopp-knappen uten å holde bremsen inne (slik det er beskrevet i brukerhåndboken at man skal gjøre), lyser EPC i dashbordet. Dette lyset forsvinner når jeg holder inne bremsen og trykker start/stopp en gang til (setter bilen i kjøreberedskap). Noen flere som har det slik? Er det normalt?

Alessandro Volta

Noen andre som har ulyd fra demperne bak? Det høres på ujevn vei i lave(ere) hastigheter. Ulyden er en slags dunke- eller klunkelyd. Det er en kjent feil på Golf VII. Løsningen er å bytte dempere.

thomanie

Sitat fra: Alessandro Volta på tirsdag 05. mai 2015, klokken 10:40
Noen andre som har ulyd fra demperne bak? Det høres på ujevn vei i lave(ere) hastigheter. Ulyden er en slags dunke- eller klunkelyd. Det er en kjent feil på Golf VII. Løsningen er å bytte dempere.
Ja, vår hadde dette. Hørtes ut som ett løst eksosanlegg som en eller annen så fint beskrev det. Fikk bytta dempere, og det ble som det skulle.

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA