Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

oaarum

Sitat fra: Svk på søndag 12. april 2015, klokken 22:44
Sitat fra: oaarum på søndag 12. april 2015, klokken 20:31
Tilbrakte litt kvalitetstid i garasjen med polering og hjulskift i helga og har en liten flisespikkeriliste:
1: Korrosjon på Astana felgene, klarlakken er faktisk hel, så de kan ikke skylde på stei6nsprut. Det er små flekker på alle 4 felgene, ikke betydelig nå, men det er bare etter et par mnd med vinterkjøring, åssen blir dette etter noen år...

2: Sprekk i ryggelysfeltet på den ene baklykta. Knapt synlig.

3: Gummimattene som fulgte med bilen ser jalla ut, og det ene festet røyk da jeg skulle ta de ut. Originale er visst tilgjengelige hos Møller nå.

4: Fant en nupp i lakken på førerdøra, trudde først det var sinkslipp, men trur det kanskje bare er et støvkorn.
Ser ut som en steinsprut. Er dette døra eller felgen? Har mine astana som sommerhjul. Får sette de på i mai når de er ferdig med og salte.
Jepp. Ved første øyekast. Ved andre ser du at klarlakken er hel. Og når du kjenner med en negl. Uansett skal en originalfelg tåle mer enn to mnd med vinterbruk før det blir steinsprut på alle 4 felgene. Bildet er felgen ja. Midt på det store blanke feltet.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

bno

Sitat fra: Trulswh på torsdag 09. april 2015, klokken 10:25
Det var toppen av bakfangeren jeg mente, bare litt dårlig beskrevet. 2-3 cm ut fra bagasjeromsåpningen. Det er små merker også på selve døren..
Hadde jeg visst at det var så liten klaring, så hadde jeg kjøpt sånn plastbeskyttelse og limt på med en gang, men den gang ei.. Ikke sikkert at det hadde hjulpet over tid heller.. Skal ringe selger senere i dag og klage på manglende informasjon - og høre om de har en løsning på problemet. Jeg mener helt klart at jeg burde vært advart om dette da jeg fikk bilen.

Fikk min bruktimporterte i går. Det var samme der, men fikk bonet vekk det meste, men ser at luka er feil påsatt så det må jeg ta med lokal forhandler asap. Ikke bra
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Svk

Ser luka har stått feil på min. Men en eller annen har justert luka før jeg fikk den.luka står jevnt i forhold til støtfanger. Men er 2-3mm høyere på venstre side i forhold til tak.

alagerqv

Ettersom flere har oppdaget at bakluken slår nedi fangeren, så tyder det på slurv på fabrikken.
Noe er montert unøyaktig/feil, og det kan nok like gjerne være fanger som luke.

Uansett har jeg varslet Møller for min, og får låne bil en dag eller to mens de lakker og ordner min etterhvert.

Sidewinder

Er det noen rød tråd i hvilke produskjons uker de av dere som har "feilmonterte deler"
?

HelectriC

Sitat fra: HelectriC på onsdag 08. april 2015, klokken 11:53
har nå fått time for å skifte styrenhet no. #2. den forrige måtte de skifte fordi bilen nektet å kjøre mer i det hele tatt. denne gang fordi forvarming/avgangstider bare fungerer sporadisk.

Da har jeg fått tilbake bilen for noe fiks:
1. Skifte styrenhet grunnet tilfeldig resultat av avgangstider.
2. Skifte A-stolpe panel grunnet nedgrising forrige gang bilen ble levert på verksted
3. Få askebeger som ikke kom med bilen
4. Skifte stoffmatter da de ikke passer
5. Få på sommerdekk som ble bestilt med bilen men ikke hentet ut før nå.

Resultat:
1. Ble ikke skiftet da de mener en ny softwareoppdatering vil hjelpe. Har ikke hatt anledning å sjekke om avgangstider nå funker
2. OK
3. OK
4. De jeg hadde fått er antageligvis til en høyrestyrt golf, har nå fått til venstrestyrt bil
5. Fikk sommerdekk på, men ikke de jeg bestilt. Hadde bestilt Conti Sport Contact, men fikk Nokian Hakka Black. Ble lit lei av dette, men er lite interessert å skifte igjen. Noen som har erfaring med Hakka Black? Er de like gode som Conti SC?

I tillegg varmer bilen ikke lengre i det hele tatt, kommer bare kald luft uansett temperaturinstilling eller skifte mellom kjøremodi (Comfort, Eco, Eco+). Bilen føles også som den ikke har full motoreffekt, mulig den har fastnet i Eco+??
Nå er bilen enda verre enn før den ble levert in, da kunne jeg i det minste få varme og full motoreffekt.
Skal kreve de kommer og henter bilen hjemme med en lånebil og returnerer når alt fungerer igjen. Begynner å bli ganske kjedelig å kjøre frem og tilbake til verksted med en bil som er ca 2 måneder gammel.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

SitatI tillegg varmer bilen ikke lengre i det hele tatt, kommer bare kald luft uansett temperaturinstilling eller skifte mellom kjøremodi (Comfort, Eco, Eco+). Bilen føles også som den ikke har full motoreffekt, mulig den har fastnet i Eco+??
Samme har skjedd her, men har den blitt så daff eller er du vant til TMS (:))? Jeg synes ikke den har blir eco+ daff, men synes nok den ikke drar like bra fra start. Kanskje det bare er tilvenning. Uansett har jeg funnet ut at varmeren skrur seg av etter ca 5min. Dette er konsekvent, og da går vifta også ned på laveste hakk.
e-Golf | X75D

HelectriC

Sitat fra: Råde på tirsdag 14. april 2015, klokken 22:37
SitatI tillegg varmer bilen ikke lengre i det hele tatt, kommer bare kald luft uansett temperaturinstilling eller skifte mellom kjøremodi (Comfort, Eco, Eco+). Bilen føles også som den ikke har full motoreffekt, mulig den har fastnet i Eco+??
Samme har skjedd her, men har den blitt så daff eller er du vant til TMS (:))? Jeg synes ikke den har blir eco+ daff, men synes nok den ikke drar like bra fra start. Kanskje det bare er tilvenning. Uansett har jeg funnet ut at varmeren skrur seg av etter ca 5min. Dette er konsekvent, og da går vifta også ned på laveste hakk.

har aldri kjørt i Eco+ (tenkte kanskje den slo av varmeren da?), men bilen nå varmer ikke i det hele tatt. Satte den på HI og full vifte i 5 minutt, luften er akkurat samme temperatur som ute (+5 grader). Motoreffekten er klart redusert. Kom fra låne-eGolfen, hentet min bil og kom ut på motorveien og med engang merket jeg at her er det noe som er feil. Å feilen ligger ikke i at jeg vant meg til Teslan;-)
Møller kommer ut till jobben nå på formiddagen med låne-eGolfen og henter bilen min. Gidder ikke kjøre flere ganger innom Møller på en stund nå. Det er god service i hvert fall, er til tross 30 min kjøring en vei!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

HelectriC

Sitat fra: HelectriC på onsdag 08. april 2015, klokken 12:05
Sitat fra: mihkku på onsdag 08. april 2015, klokken 11:57
Sitat fra: HelectriC på onsdag 08. april 2015, klokken 11:53
har nå fått time for å skifte styrenhet no. #2. den forrige måtte de skifte fordi bilen nektet å kjøre mer i det hele tatt. denne gang fordi forvarming/avgangstider bare fungerer sporadisk.
Begynner å nærme seg for mulighet med ekstra funksjoner på app :p

hehe, når jeg kommer på #3 og #4 så kanskje det skjer noe med appfunksjonaliteten og;-)

kan meddele at det ikke ble noen forskjell på appstyring etter at bilen ble oppdatert. Tydeligvis skiftet de ikke hele styrenheten som de sa, men kun en oppdatering. Resulterte i at bilen ikke varmer og går på halv motoreffekt nå:-(
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

mihkku


HelectriC

Sitat fra: HelectriC på onsdag 15. april 2015, klokken 09:02
Sitat fra: Råde på tirsdag 14. april 2015, klokken 22:37
SitatI tillegg varmer bilen ikke lengre i det hele tatt, kommer bare kald luft uansett temperaturinstilling eller skifte mellom kjøremodi (Comfort, Eco, Eco+). Bilen føles også som den ikke har full motoreffekt, mulig den har fastnet i Eco+??
Samme har skjedd her, men har den blitt så daff eller er du vant til TMS (:))? Jeg synes ikke den har blir eco+ daff, men synes nok den ikke drar like bra fra start. Kanskje det bare er tilvenning. Uansett har jeg funnet ut at varmeren skrur seg av etter ca 5min. Dette er konsekvent, og da går vifta også ned på laveste hakk.

har aldri kjørt i Eco+ (tenkte kanskje den slo av varmeren da?), men bilen nå varmer ikke i det hele tatt. Satte den på HI og full vifte i 5 minutt, luften er akkurat samme temperatur som ute (+5 grader). Motoreffekten er klart redusert. Kom fra låne-eGolfen, hentet min bil og kom ut på motorveien og med engang merket jeg at her er det noe som er feil. Å feilen ligger ikke i at jeg vant meg til Teslan;-)
Møller kommer ut till jobben nå på formiddagen med låne-eGolfen og henter bilen min. Gidder ikke kjøre flere ganger innom Møller på en stund nå. Det er god service i hvert fall, er til tross 30 min kjøring en vei!

har nåt fått tilbake bilen og den virker:-) ikke noen fler appfunksjoner, men det kommer varme i bilen og motoreffekten er tilbake:-)
tydeligvis hadde det noe med at seneste software som ble lastet ned til bilen ikke hadde blitt implementert i VW Norge sentralsystem (?) eller noe lignende. Resultatet ble en oppdatering som ikke fikk "ready to go" fra VW sentralt.
har ikke fått testet avgangstider ennå, men håper de har fikset det som de sier de har.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hovik

Sitat fra: mihkku på torsdag 16. april 2015, klokken 13:32
skiltgjenkjenningen vil ikke vise 110km/t skilt:(

Er kjent feil at skiltgjenkjenning ikke fungerer for LED skilt. Klag gjerne til forhandleren din, så VW får ut fix asap.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

mihkku

Er vanlige skilt, led klarer den:)

Skal høre med forhandler da det enda er skurring via bt

mihkku

Nå fikk jeg dugg/vann i høyre fremlykt og det har blitt duggmerket i lykta :/

I tillegg til en flott steinsprut i frontruta midt i synsfeltet :p


Lars Rødset

Skjevt panser og skjevt bagasjelokk >:(
Får samme lakkskaden på bakfanger som nevnt tidligere i tråden. Helt utrolig at det er mulig.
Skal ha bilen inn hos Møller i morgen. I tillegg knirker demperene mine fælt, og jeg kommer til å klage på skurring ved streaming av musikk over BT. Har en følelse av at jeg ikke kommer til å se bilen på en stund.. :'(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA