Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

hans.ks

Var faktisk i orden nå etter 2 timer, virker som bilen trengte litt tid. :-)
E-Golf med ventepumpe.

Ohm

Ja, ofte sånn. Radioen min streika forrige dagen, men funka fint igjen etter at bilen hadde stått noen timer. Men ved å ta bort strømmen, fikses det kjapt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

nilskt

Man kan også restarte infotainment-systemet ved å holde inne powerknappen (til systemet) ganske lenge (10-20 sekunder). Dette kan man gjøre om det for eksempel henger seg opp under en kjøretur.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

hans.ks

Sitat fra: nilskt på tirsdag 24. mars 2015, klokken 06:49
Man kan også restarte infotainment-systemet ved å holde inne powerknappen (til systemet) ganske lenge (10-20 sekunder). Dette kan man gjøre om det for eksempel henger seg opp under en kjøretur.

Kjekt og vite, tenkte at det måtte være noen slik funksjon til reboot av infotainment. :-)
E-Golf med ventepumpe.

Puzoni

Anbefaller alle til å ta en grundig sjekk på panseret og se om den er symetrisk med sideskjermer og støtfanger. Hadde min på justering denne uka. Ble ikke helt 100% riktig men mye bedre enn når jeg overtok bilen. Til og med Møller stilte seg uforstående på hvordan bilen kunne ha passert flere synlighetskontroller da jeg leverte den inn.

Råde

Har samme problem med bakluka. Orker bare ikke å ha den til lakkering etter justering så det får bare være skjevt.
e-Golf | X75D

Svk


Råde

Gjorde visst det. Løsne to skruer på hver hengsel, justere, stramme skruene igjen og så lakkert fordi lakken blir brutt.
e-Golf | X75D

Puzoni

@Råde, det hadde jeg ikke tenkt på. Skal ta en titt under panseret i morgen for se om det ikke er noen skader på lakken.

Bare for å nevne det, så var differansen bort imot 4-5 mm på sidene. Det ga utslag på fronten der jeg på den venstresiden fikk plass til hele lillefinger under panseret, mens på den høyre kun plass til neglen.

Svk

Sitat fra: Råde på fredag 27. mars 2015, klokken 19:23
Gjorde visst det. Løsne to skruer på hver hengsel, justere, stramme skruene igjen og så lakkert fordi lakken blir brutt.
Hørtes rart ut. Har aldrig hørt om at noe må lakkers for at det blir justert. Men har derimot hørt om ting som må lakkers pga at feil klaringer gjør at det gnisser. Om luka de allerede har gnisseskader så bør du jo få den lakkert.

Puzoni

Lakken under panseret rundt hengslene og skruene virker hele.

Sjekket bakluka, og gjett om det ikke var ulikt avstand der også.  :(

thomanie

- Dunkelyd bak på humpete grusvei. Hørtes nesten ut som løst eksosanlegg. Fikk skiftet begge dempere bak. Helt stille :)
- Ingen varme fra varmeapparatet en sjelden gang, og mye(!) støy fra vifta. Oppgradert SW på VP. Mye mindre viftelyd nå, så vil tiden vise om det kommer luft til alle tider :)
- Har dårlig erfaring med tyverisikre bolter. Nye hjulbolter montert.

Har fortsatt manglende funkjsonalitet i carnet gående - verkstedet jobber selvpålagt med å finne ut hva som kan gjøres, for "det går ikke" er ikke svar godt nok...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

HelectriC

har nå fått time for å skifte styrenhet no. #2. den forrige måtte de skifte fordi bilen nektet å kjøre mer i det hele tatt. denne gang fordi forvarming/avgangstider bare fungerer sporadisk.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

mihkku

Sitat fra: HelectriC på onsdag 08. april 2015, klokken 11:53
har nå fått time for å skifte styrenhet no. #2. den forrige måtte de skifte fordi bilen nektet å kjøre mer i det hele tatt. denne gang fordi forvarming/avgangstider bare fungerer sporadisk.
Begynner å nærme seg for mulighet med ekstra funksjoner på app :p

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA