Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

mihkku

Metallet synes, så om det er fabrikkstandard da klør jeg meg i huet.

Svk

En bil blir jo spraya med flere lag.
så om du ser metall ,så tyder jo det på at noe har vært borti lakken!?
Men du må jo reklamere, har jo ingenting og tape.

Svk

Sitat fra: Ohm på lørdag 14. mars 2015, klokken 19:15
Sitat fra: mihkku på lørdag 14. mars 2015, klokken 17:18
Jepp, men av erfaring så kan et lite støvkorn forårsake rust.

Noen flere som ikke får til speilsenking når bilen er i revers?
Du må programmere speilet, og speiljusteringen må stå i R. Sjekk instruksjonboka, står bra beskrevet. Funker på min, dette er std utstyr, siden min har det. Min egolf er nemlig helt standard.
Står huket av i menyen og bryteren står på R.
Skjer ingenting

Ohm

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011


Svk

Virker visst her også. Trengte hvis bare og slå tenning av og på

jeschw

Sitat fra: vbl på mandag 02. februar 2015, klokken 17:31
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 02. februar 2015, klokken 08:50
Skal bilen stanse og må startes på nytt om jeg stanser ved postkassen, hopper ut og henter posten ( er ute av bilen i 10-15 sekunder)? Er dette "normalt"?

Svaret er ja, bilen min stanser hver gang jeg skal lukke garasjeporten etter å ha kjørt ut. Hvis jeg glemmer meg og sett i N så piper det og kommer bilde om at jeg må sette girspaken i P. Når jeg kommer tilbake står det at tenningen er på, men må vri om nøkkeken før jeg kan kjøre videre.
Spurte selger når jeg overtok bilen og det skulle være slik, strømsparing kalte han det.

Det med å må starte nytt trodde jeg og var en EL-bil "special" ... inntil jeg opplevde det samme i en nyere Skoda TDI med start-stopp-automatik ... går vel under rubrikk "idiotsikkring"
E-Golf siden aug.2014

Elmo

Sitat fra: vbl på mandag 02. februar 2015, klokken 17:31
Sitat fra: Vw-E-Golf på mandag 02. februar 2015, klokken 08:50
Skal bilen stanse og må startes på nytt om jeg stanser ved postkassen, hopper ut og henter posten ( er ute av bilen i 10-15 sekunder)? Er dette "normalt"?

Svaret er ja, bilen min stanser hver gang jeg skal lukke garasjeporten etter å ha kjørt ut. Hvis jeg glemmer meg og sett i N så piper det og kommer bilde om at jeg må sette girspaken i P. Når jeg kommer tilbake står det at tenningen er på, men må vri om nøkkeken før jeg kan kjøre videre.
Spurte selger når jeg overtok bilen og det skulle være slik, strømsparing kalte han det.

Dette er nok en feil.  eUp hadde tilsvarende problem første halvåret de ble levert, men så ble det fikset med en sw-oppdatering.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Svk

Pakninger bakkant bakdør gnisser i bakskjerm begge sider.pakninger smurt med spesialstoff på drop inn :-)

mihkku

Da skal lakken for bilen inn til sjekk på Fredag, men nå merker jeg at høyttaler på passasjersiden skurrer, så her er det noe som ikke sitter godt fast.

Liker veldig godt forhandler som har gjort en bedre jobb en service avdelingen hos importør når det gjelder spørsmål som jeg har hatt vedrørende oppvarming av frontrute etc.

Nickelilltroll

Liten sak OG jeg kan ordne opp i det selv. Ytterspeilan gnirker som en fullmåneglad hund når de går in. Startet for en uke siden. Smørings-issue som jeg ikke håper kommer tilbake.

Ska sikkert bruke silikonfri smøring då lyden er plast/gummirelatert.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Svk


hans.ks

I kveld opplevde jeg min første feil og det var av den sære sorten, på navigasjonsenheten så nekter parkeringssensorene og slå seg av. Det er gått helt i stå, enda jeg skrur av og på tenningen så nekter selve bildet og slå seg av. Frykter dette må ta litt strøm så muligens er jeg uten 12v- strøm på morgenkvisten, noen som har vært borti dette?
E-Golf med ventepumpe.

HelectriC

Sitat fra: hans.ks på mandag 23. mars 2015, klokken 22:40
I kveld opplevde jeg min første feil og det var av den sære sorten, på navigasjonsenheten så nekter parkeringssensorene og slå seg av. Det er gått helt i stå, enda jeg skrur av og på tenningen så nekter selve bildet og slå seg av. Frykter dette må ta litt strøm så muligens er jeg uten 12v- strøm på morgenkvisten, noen som har vært borti dette?

Har ikke hatt problemet med frossen skjerm, men 12V ladet ikke, hvilket gjorde at bilen stoppet og bilen måtte få ny styrenhet. Men det er annen story;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Ohm

Sitat fra: hans.ks på mandag 23. mars 2015, klokken 22:40
I kveld opplevde jeg min første feil og det var av den sære sorten, på navigasjonsenheten så nekter parkeringssensorene og slå seg av. Det er gått helt i stå, enda jeg skrur av og på tenningen så nekter selve bildet og slå seg av. Frykter dette må ta litt strøm så muligens er jeg uten 12v- strøm på morgenkvisten, noen som har vært borti dette?
jeg ville tatt av batteripolen, av ca 2 min, på igjen og start. Du får noen feilmeldinger på første tur, men de blir borte etter 1 kjøretur. På eget ansvar, er en svenskeknapp dette.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA