Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Ohm

Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Jeg merker veldig stor forskjell på 10 amper eller 16 amper ladekabel ved forvarming.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Sitat fra: afo på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:24
VW bruker  ABS-sensorene til å overvåke endring i rulleomkrets/trykk. Dette er ihht. reglementet
Det er nettopp der diskusjonen har stått før. Hva sier reglene... VW har også sensorsystemer, men har tydeligvis tolket reglene dithen at TPM med bruk av ESP er nok.
e-Golf | X75D

EV - Driver

Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Samme her. Varmen virker aldri etter forvarming av kupèen, og av og til ikke ellers heller. Antar at 30-40 % av alle kjøreturer har vært uten varme. Har vært hos Møller to ganger, sist i går da kjølemedium ble tappet av og målt og funnet å være i underkant, hvorpå riktig mengde ble fylt. Men i dag tidlig etter forvarming (bilen var god og varm) kom det kun kald luft igjen. Med minus fem grader var det en kald affære, men har lært av mine feil og har nå hansker liggende klar i bilen.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

yep

Sitat fra: nilskt på torsdag 05. februar 2015, klokken 09:50
Sitat fra: yep på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:39
Har opplevd skurring/dirring fra den ene høyttaleren i det siste. Virker som det kommer fra venstre bakdør. Med litt trøkk og volumet på rett under midten så dukker denne skurringen opp. Usikker på om den slår borti noe eller om den kan være defekt... Ikke noe tegn til problemer med de andre høyttalerne, og mener jo absolutt at de burde tåle dette. Noen andre som har merket det samme?

Jeg opplevde det samme! Dvs jeg trodde det var skurring fra en av høyttalerne på venstre side. Det viste seg å være solbrillene som dirret mot plasten i solbrilleboksen i taket :-)

Skulle ønske dette var løsningen :). Har fjernet alt av løse gjenstander jeg kan finne, men det ser ikke ut til å gjøre det noe bedre :/

Råde

Hva med isoporen basskassa ligger i? Min var lagt over ledningen til forsterker og basskasse slik at den lå litt skjevt.
e-Golf | X75D

Bawler

Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Samme her. Varmen virker aldri etter forvarming av kupèen, og av og til ikke ellers heller. Antar at 30-40 % av alle kjøreturer har vært uten varme. Har vært hos Møller to ganger, sist i går da kjølemedium ble tappet av og målt og funnet å være i underkant, hvorpå riktig mengde ble fylt. Men i dag tidlig etter forvarming (bilen var god og varm) kom det kun kald luft igjen. Med minus fem grader var det en kald affære, men har lært av mine feil og har nå hansker liggende klar i bilen.

Forvarming hadde ikke startet heller her. Kjørte bilen senere på dagen, da virket den fint begge gangene. Får høre hva som skjer med forvarmingsproblemene før jeg gidder å levere fra meg bilen, så lenge det ikke skjer flere ganger å sitte i kald bil til jobb.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

vbl


Prod uke 44. Har du mulighet til å stille avgangstid og slå av/på frontrutevarming på car net eller i appen?
Er sikkert bare et spørsmål om når noen skriver de har disse funksjoner på en bil produsert før uke 45.
[/quote]

Har ikke mulighet til det. Gidder ikke betale for Car-net hvis de eneste mulighetene jeg har er å slå av/på lading eller varmeapparat, noe som forøvrig heller ikke har fungert, slå på forhåndsvarme gjennom appen altså.

[/quote]
Du er klar over at fjernlysassistenten kun virker over 60km/h?
[/quote]

Det visste jeg ikke, men hvis den ikke slår inn/ut automatisk under 60 km/t må jeg jo kunne slå av og på med hendelen uten å vri over lysbryteren fra Auto?



Vedrørende forvarmingen så er det kun forvarming som ikke fungerer hos meg. Varmen fungerer topp når jeg setter i gang bilen, er varm innen kanskje toppen 4 minutter. Men siden jeg kjører 80 km en vei til jobb skulle jeg gjerne hatt den lille sikkerhetsventilen forvarmingen utgjør, e-Golfens rekkevidde er bare akkurat for mitt bruk ser jeg. Har vært nede i -8 grader om morgenen når jeg nærmer meg jobb de siste dagene så bilen har slått over på Eco de siste 1-3 kilometerne før jobb. Er forøvrig ikke problem å sette på Normal igjen etter den skifter automatisk. Tør egentlig ikke tenke på de dagene det blir nede i -15/20 grader, visste at det kunne bli knappt, men likte ikke alternativene.

gjc

Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Samme her. Varmen virker aldri etter forvarming av kupèen, og av og til ikke ellers heller. Antar at 30-40 % av alle kjøreturer har vært uten varme. Har vært hos Møller to ganger, sist i går da kjølemedium ble tappet av og målt og funnet å være i underkant, hvorpå riktig mengde ble fylt. Men i dag tidlig etter forvarming (bilen var god og varm) kom det kun kald luft igjen. Med minus fem grader var det en kald affære, men har lært av mine feil og har nå hansker liggende klar i bilen.

Forvarming hadde ikke startet heller her. Kjørte bilen senere på dagen, da virket den fint begge gangene. Får høre hva som skjer med forvarmingsproblemene før jeg gidder å levere fra meg bilen, så lenge det ikke skjer flere ganger å sitte i kald bil til jobb.


Setter pris på at dere deler info, jeg har hatt problemer med varmen spesielt også etter at forvarming har vært på. Skal prøve å være mer obs på dette nå etter at jeg har lest her. I starten hadde jeg problemer hver dag (Eco) tenkte kanskje det er slikt det skulle være på (Eco). Kjører nå i (Normal) da føler jeg det er litt bedre, men har fortsatt problemer av og til. Kald luft og ingen varme. Ikke pratet med Møller enda.

EV - Driver

Sitat fra: gjc på torsdag 05. februar 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 17:16
Sitat fra: Vw-E-Golf på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Bawler på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:51
Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Samme her. Varmen virker aldri etter forvarming av kupèen, og av og til ikke ellers heller. Antar at 30-40 % av alle kjøreturer har vært uten varme. Har vært hos Møller to ganger, sist i går da kjølemedium ble tappet av og målt og funnet å være i underkant, hvorpå riktig mengde ble fylt. Men i dag tidlig etter forvarming (bilen var god og varm) kom det kun kald luft igjen. Med minus fem grader var det en kald affære, men har lært av mine feil og har nå hansker liggende klar i bilen.

Forvarming hadde ikke startet heller her. Kjørte bilen senere på dagen, da virket den fint begge gangene. Får høre hva som skjer med forvarmingsproblemene før jeg gidder å levere fra meg bilen, så lenge det ikke skjer flere ganger å sitte i kald bil til jobb.


Setter pris på at dere deler info, jeg har hatt problemer med varmen spesielt også etter at forvarming har vært på. Skal prøve å være mer obs på dette nå etter at jeg har lest her. I starten hadde jeg problemer hver dag (Eco) tenkte kanskje det er slikt det skulle være på (Eco). Kjører nå i (Normal) da føler jeg det er litt bedre, men har fortsatt problemer av og til. Kald luft og ingen varme. Ikke pratet med Møller enda.

Status i dag:
Til jobb ingen varme og ingen regenerering. (80 % batteri ved start)
Fra jobb alt normalt.
Til og fra handlesenter ingen varme og regenerering kun på vei hjem. 
Til og fra post i butikk alt normalt.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

HelectriC

Sitat fra: vbl på torsdag 05. februar 2015, klokken 19:14

Prod uke 44. Har du mulighet til å stille avgangstid og slå av/på frontrutevarming på car net eller i appen?
Er sikkert bare et spørsmål om når noen skriver de har disse funksjoner på en bil produsert før uke 45.

I min dialog med møller fikk skrev jeg og at det ikke er noen vits å betale for car net om jeg kun får funksjon av/på lading og av/på klima. Han som svarte mente dette er alle funksjoner jeg kan få og ikke ser noe problem med å betale for alle funksjoner, fikk ikke noe svar på at biler levert samtidlig som min har dobbelt så mange funksjoner haha, skikkelig amatør! Jeg skal da ikke betale for car net.

Du skal ikke være nødt å slå over fra auto for å kunne bruke fjernlys <60. Jeg trykker da bare en ekstra gang på hendelen. Men den vil da gå ut av automodus og dette må jeg aktivere på nytt over 60.

Har ikke mulighet til det. Gidder ikke betale for Car-net hvis de eneste mulighetene jeg har er å slå av/på lading eller varmeapparat, noe som forøvrig heller ikke har fungert, slå på forhåndsvarme gjennom appen altså.

[/quote]
Du er klar over at fjernlysassistenten kun virker over 60km/h?
[/quote]

Det visste jeg ikke, men hvis den ikke slår inn/ut automatisk under 60 km/t må jeg jo kunne slå av og på med hendelen uten å vri over lysbryteren fra Auto?



Vedrørende forvarmingen så er det kun forvarming som ikke fungerer hos meg. Varmen fungerer topp når jeg setter i gang bilen, er varm innen kanskje toppen 4 minutter. Men siden jeg kjører 80 km en vei til jobb skulle jeg gjerne hatt den lille sikkerhetsventilen forvarmingen utgjør, e-Golfens rekkevidde er bare akkurat for mitt bruk ser jeg. Har vært nede i -8 grader om morgenen når jeg nærmer meg jobb de siste dagene så bilen har slått over på Eco de siste 1-3 kilometerne før jobb. Er forøvrig ikke problem å sette på Normal igjen etter den skifter automatisk. Tør egentlig ikke tenke på de dagene det blir nede i -15/20 grader, visste at det kunne bli knappt, men likte ikke alternativene.
[/quote]
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

anna

Jeg får startet forvarming på car-net (det ser iallefall sånn ut), men jeg har aldri fått forvarmingen til å virke. Jeg synes varmeapparatet gir svært lite varme, og at viften bråker. Av og til kommer intens viftelyd. Når jeg skrur av viften helt forsvinner lyden. Vet noen om temperaturmåler inne i bilen? Jeg holder varmen via setevarmeren, som fungerer bra. Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som har klart å få gjort noe med sånne ting?

Ohm

Sitat fra: anna på torsdag 05. februar 2015, klokken 22:23
Jeg får startet forvarming på car-net (det ser iallefall sånn ut), men jeg har aldri fått forvarmingen til å virke. Jeg synes varmeapparatet gir svært lite varme, og at viften bråker. Av og til kommer intens viftelyd. Når jeg skrur av viften helt forsvinner lyden. Vet noen om temperaturmåler inne i bilen? Jeg holder varmen via setevarmeren, som fungerer bra. Sånn skal det vel ikke være? Er det noen som har klart å få gjort noe med sånne ting?
Hvor kaldt er det ute hos deg? Jeg merker stor forskjell på 10 amp orginalkabel og 16 amp kabel med tanke på forvarmingen. Forrige dagen hadde jeg ladet med 10 amp og da var bilen ganske kald. Ellers opplever jeg at varmen er bedre fra innstilt forvarming via innstilling i bilen enn ved å starte forvarming fra appen. Dette er mine erfaringer. Har eGolf uten varmepumpe.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Jeg har ikke forsøkt forvarming med innstilt avgangstid, men bruker app for å starte. Det funker fint. Har 16A lading (veggboks som funker utmerket). Det blir bra lunk selv i 12 kuldegrader, men glovarmt er det ikke.  Man kan ikke sammenligne forvarmingen med en fossilbil med webasto som hår i 30 minutter. Under hurtiglading derimot ble det skikkelig god varme.

Vifta (ute) går grassat i starten og etter noen minutter igjen. Jeg har ikke sett et mønster enda, for de siste dagene med kaldt vær har den ikke gått i gang. Det er min berømte feiebilvifte som helt sikkert er til varmepumpen.
e-Golf | X75D

Emir1803

Sitat fra: Råde på torsdag 05. februar 2015, klokken 06:16
Det er ikke en feil. Det er en påminnelse om at bilen, når den låses utenfra, ikke kan låses opp innefra. Dvs ikke glem familien når du låser...

Forresten: er det noen som har dekktrykksmåler og ikke dekktrykkmonitor i bilen sin? Det var flere på forumet som skrev at måler (trykkmåler i ventilen) skulle være på biler levert etter 1/11-14 jf EU.

Kompis hvis den ber meg se i introduksjonsboka så er det ikke en påminnelse, en påminnelse er når den feks for opp at jeg ikke skal glemme mobilen der.

anna

Råde og Ohm. Jeg har varmepumpe, ca 3-6 minus grader her. Jeg bruker vanlig stikkkontakt i veggen, og ledningen jeg fikk med bilen. Jeg tror kanskje at strømmen bare er 10 amp. Det høres alså ut som det kan påvirke oppvarmingen. Jeg skal prøve å stille inn forvarming i bilen, og hurtiglading. Takk til dere som tar seg tid til å svare på spørsmål og kommentere innlegg her på forumet!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA