Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

Em

Ingen snø,ingen is, bilen står i garasje og ved ca 0-2 grader eller kaldere får jeg ikke låst den! Noen som vet om dette er typisk keyless ? Jeg har aldri hatt keyless før..

eivhelle

Hos meg fungerer keyless greit også i kulden (5-6 minus) og bilen min står utendørs.

Men jeg ser at sensoren fungerer best når jeg har hendene bare. Har du hansker på er det vanskeligere å få respons fra låsen.

Siden keyless har sensorer på begge sider av bilen kan du forsøke å se om det er forskjell i følsomhet på fører og passasjer siden. Det kan også ha noe å si hvor nær du står inntil bilen siden bilen skal registrere nøkkelen for å kunne aktivere keyless.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

hottentott33

Sitat fra: Em på onsdag 04. februar 2015, klokken 21:23
Ingen snø,ingen is, bilen står i garasje og ved ca 0-2 grader eller kaldere får jeg ikke låst den! Noen som vet om dette er typisk keyless ? Jeg har aldri hatt keyless før..

Det er ikke typisk keyless  :) Jeg har en bil fra 2007 med keyless, i dag var det -8, og jeg hadde ingen problemer med å få låst igjen eller låst opp. I fjor vinter hadde vi -15, og jeg ikke da heller problemer med å få låst opp eller låst igjen bilen. Dette er soleklart en reklamasjon.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

vbl

Forvarming på bilen min funker ikke i det hele tatt etter å prøvd utallige variasjoner i innstillingene. Har i beste fall fått en liten lunk i kupeen. Men det skal den ha, at den blir fort varm selv uten forvarming.

Fjernlysassistenten funker ikke, slår ikke på uansett hvor mørkt det var ute, må sette på manuelt og i går ville den ikke slå seg av uansett hvor nærme møtende bil var. Da var det vel å merke snøstorm men jeg måtte dra hendelen mot meg for å slå av lyset, men da må jeg trykke hendelen fra meg 2 ganger for å få på lyset igjen.
Leste meg fram i instruksjonsboken når jeg kom hjem at jeg kan vri lysbryteren helt til høyre så kan jeg bruke lyset helt manuelt slik jeg er vant til.

Mangler også askebegeret etter at noen her på forumet kommenterte det.

Selger ringte i dag for oppfølging ca 1 uke etter levering så da nevnte jeg dette. 15 minutter etter selgeren la på ringte en fra Møller service så jeg skal inn til oppgradering 87E7 krit 01 for klimaanlegget samt de sjekker mine andre punkter onsdag den 11. februar.

Jeg kan ikke klage på oppfølgingen fra Møller Trondheim foreløpig hvertfall, får lånebil de timene bilen er inne til verkstedgjennomgang også.

Spurte selger om produksjonsdato på min bil (avbestillingsbil) og den var produsert uke 44.

HelectriC

Sitat fra: vbl på onsdag 04. februar 2015, klokken 21:50
Forvarming på bilen min funker ikke i det hele tatt etter å prøvd utallige variasjoner i innstillingene. Har i beste fall fått en liten lunk i kupeen. Men det skal den ha, at den blir fort varm selv uten forvarming.

Fjernlysassistenten funker ikke, slår ikke på uansett hvor mørkt det var ute, må sette på manuelt og i går ville den ikke slå seg av uansett hvor nærme møtende bil var. Da var det vel å merke snøstorm men jeg måtte dra hendelen mot meg for å slå av lyset, men da må jeg trykke hendelen fra meg 2 ganger for å få på lyset igjen.
Leste meg fram i instruksjonsboken når jeg kom hjem at jeg kan vri lysbryteren helt til høyre så kan jeg bruke lyset helt manuelt slik jeg er vant til.

Mangler også askebegeret etter at noen her på forumet kommenterte det.

Selger ringte i dag for oppfølging ca 1 uke etter levering så da nevnte jeg dette. 15 minutter etter selgeren la på ringte en fra Møller service så jeg skal inn til oppgradering 87E7 krit 01 for klimaanlegget samt de sjekker mine andre punkter onsdag den 11. februar.

Jeg kan ikke klage på oppfølgingen fra Møller Trondheim foreløpig hvertfall, får lånebil de timene bilen er inne til verkstedgjennomgang også.

Spurte selger om produksjonsdato på min bil (avbestillingsbil) og den var produsert uke 44.

Prod uke 44. Har du mulighet til å stille avgangstid og slå av/på frontrutevarming på car net eller i appen?
Er sikkert bare et spørsmål om når noen skriver de har disse funksjoner på en bil produsert før uke 45.

Du er klar over at fjernlysassistenten kun virker over 60km/h?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Nightblue

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 04. februar 2015, klokken 21:08
Ikke snø og is på bilen, altså. Kulden alene slår ut nøkkelfri låsing? :(

Ingen snø og is, ser ut som den ikke liker temp på minussiden

Råde

e-Golf | X75D

Emir1803

SAFE FUNKSJON
For en påminnelse/feil på cockpiten etter at jeg har skrudd av bilen.
"Sjekk Safe funksjonen i introduksjonsboka" Noen som vet hvor jeg finner dette, eller hva problemet kan være?

Råde

Det er ikke en feil. Det er en påminnelse om at bilen, når den låses utenfra, ikke kan låses opp innefra. Dvs ikke glem familien når du låser...

Forresten: er det noen som har dekktrykksmåler og ikke dekktrykkmonitor i bilen sin? Det var flere på forumet som skrev at måler (trykkmåler i ventilen) skulle være på biler levert etter 1/11-14 jf EU.
e-Golf | X75D

Sidewinder

Sitat fra: Råde på torsdag 05. februar 2015, klokken 06:16
Det er ikke en feil. Det er en påminnelse om at bilen, når den låses utenfra, ikke kan låses opp innefra. Dvs ikke glem familien når du låser...

Forresten: er det noen som har dekktrykksmåler og ikke dekktrykkmonitor i bilen sin? Det var flere på forumet som skrev at måler (trykkmåler i ventilen) skulle være på biler levert etter 1/11-14 jf EU.


Tolker det slik at det skal være på biler fra 1.november 2014.

http://www.tu.no/samferdsel/2014/04/07/nytt-eu-direktiv-kan-koste-norske-bileiere-dyrt

afo

VW bruker  ABS-sensorene til å overvåke endring i rulleomkrets/trykk. Dette er ihht. reglementet, og mye smartere enn dyre sensorer på hjulene, som må byttes nesten like ofte som dekkene.

yep

Har opplevd skurring/dirring fra den ene høyttaleren i det siste. Virker som det kommer fra venstre bakdør. Med litt trøkk og volumet på rett under midten så dukker denne skurringen opp. Usikker på om den slår borti noe eller om den kan være defekt... Ikke noe tegn til problemer med de andre høyttalerne, og mener jo absolutt at de burde tåle dette. Noen andre som har merket det samme?

Bawler

Jeg har hatt problemer med forvarming, men i dag var det ingen varme i bilen. Jeg har ikke lange veien til jobb (5km), men pleier å være varm før jeg kommer ut av innkjørselen. I dag var det kun kald luft som kom ut. Setevarmeren måtte gjøre jobben alene.

Meldt fra til Møller.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

nilskt

Sitat fra: yep på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:39
Har opplevd skurring/dirring fra den ene høyttaleren i det siste. Virker som det kommer fra venstre bakdør. Med litt trøkk og volumet på rett under midten så dukker denne skurringen opp. Usikker på om den slår borti noe eller om den kan være defekt... Ikke noe tegn til problemer med de andre høyttalerne, og mener jo absolutt at de burde tåle dette. Noen andre som har merket det samme?

Jeg opplevde det samme! Dvs jeg trodde det var skurring fra en av høyttalerne på venstre side. Det viste seg å være solbrillene som dirret mot plasten i solbrilleboksen i taket :-)
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

jkirkebo

Sitat fra: afo på torsdag 05. februar 2015, klokken 08:24
VW bruker  ABS-sensorene til å overvåke endring i rulleomkrets/trykk. Dette er ihht. reglementet, og mye smartere enn dyre sensorer på hjulene, som må byttes nesten like ofte som dekkene.

Det systemet gir ikke beskjed om for lavt trykk i begge dekk, kun når det er stor variasjon mellom dem. Altså duger det kun til å varsle om punkteringer, ikke om at dekkene har for lavt trykk. Dessuten bruker det mye lengre tid på å reagere. Sensorene gir beskjed umiddelbart, jeg stoppet etter 10 meter her om dagen da høyre bakdekk var nede på 0,5 bar etter parkering.

ABS-systemet er bedre enn ingenting, men sensor-baserte systemer er mye bedre. Masseproduksjon vil dessuten få prisene på disse ned i kjelleren, om få år tipper jeg pakker med 4 sensorer selges til 249,90 eller noe sånt på Biltema.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA