Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

terhan

Når jeg hentet min så sto den på 6km - jeg fikk lagt den inn i appen helga før jeg hentet den ved å leke meg frem med å legge inn 4km. Da sto den der jeg hentet den. Så den kjørte to KM ved klargjøring for overlevering til meg her i Oslo.
54km er mye....

siforko

Kjører E-Golf FL300

poskare

Nå vet jeg ikke på VW, men på Mondeo kunne man nullstille tripptelleren 3 ganger så lenge den var under en viss km. Når jeg da hentet bilen i butikken sto den på 0.
Ville tro også VW har slik funksjon, men ikke sikkert de bruker den.

Ohm

Jeg har kjøpt 6 nye bilder. De har som regel gått mellom 1 til 3 km. eGolfen hadde gått 3 km da jeg henta den. Det er kjøring inne på fabrikken, siste biten av produksjonlinja, kjøring på/av tog, ombord i båt og på/av biltransport til Bekklaget og til forhandler. Det er ikke snakk om mange meter, så har bilen gått 54 km, har den blitt testet/kjørt mer enn vanlig. Jeg er såpass sær, at det hadde jeg ikke godtatt.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kent

Men det kan vel tenkes at noen av de tidligste varmepumpegolfene har blitt kjørt noe mer vanlig, de har vel blitt flyttet litt hit og dit.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

nilskt

Min med VP hadde kjørt ca 25 da jeg hentet den på onsdag ettermiddag. Ser overhode ikke noe problem med det.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

pwb

De fleste biler kan nullstilles inntil de har kjørt ett vist antall km. Så ikke sikkert 5 km er 5.

rlnd

Bilen min var på verksted i hele dag for feilsøking og reparasjon/registrering av bil på Carnet, men det virker fremdeles ikke, de hadde prøvd å plukke ut sikringen sånn jeg forstod det på servicemannen.  ::)

Noen som har hatt problemer med feil KM når bil registreres på carnet, hva var eventuelt løsningen? Har prøvd trikset med noen KM til og fra uten hell.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

eleif

Tips til km for å registrere på car-net: bruk 6 tall,  0000xx
e-golf (fra nyttår 2015)

Ohm

Sitat fra: eleif på lørdag 17. januar 2015, klokken 11:41
Tips til km for å registrere på car-net: bruk 6 tall,  0000xx
Det måtte jeg. Og la bilen stå i ro ca 30 min før man prøver.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

eivhelle

Min hadde gått 7 km da den ankom butikken og det fungerte helt fint å registrere den i car net med kjørelengde 7.

So far so good. Den eneste som er litt plundrete er å få kontrollert start og stopp av ladning slik at jeg kan få tatt ut ladekontakten når jeg vil. Straks jeg plugger til starter lading og jeg får ingen respons når jeg trykker på knappen under ladelokket. Men det er mulig det tar litt tid før en skjønner logikken i systemet. Det er nemlig ikke så enkelt å skjønne hvordan ting fungerer ved å lese manualen. Den ser ut til å ha sin opprinnelse på tysk for så å blitt sendt gjennom google translate til gresk og videre til norsk.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Ohm

Sitat fra: eivhelle på lørdag 17. januar 2015, klokken 14:08
Min hadde gått 7 km da den ankom butikken og det fungerte helt fint å registrere den i car net med kjørelengde 7.

So far so good. Den eneste som er litt plundrete er å få kontrollert start og stopp av ladning slik at jeg kan få tatt ut ladekontakten når jeg vil. Straks jeg plugger til starter lading og jeg får ingen respons når jeg trykker på knappen under ladelokket. Men det er mulig det tar litt tid før en skjønner logikken i systemet. Det er nemlig ikke så enkelt å skjønne hvordan ting fungerer ved å lese manualen. Den ser ut til å ha sin opprinnelse på tysk for så å blitt sendt gjennom google translate til gresk og videre til norsk.
Du må tille inn en avgangstid i e styringsmenyen. Da vil utsatt ladingknappen under ladekontakten fungere. Den øverste knappen overstyrer tidsstyrt lading, dvs du må trykke på den underste knappen.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kent

Sitat fra: eivhelle på lørdag 17. januar 2015, klokken 14:08
Min hadde gått 7 km da den ankom butikken og det fungerte helt fint å registrere den i car net med kjørelengde 7.
So far so good. Den eneste som er litt plundrete er å få kontrollert start og stopp av ladning slik at jeg kan få tatt ut ladekontakten når jeg vil.

Du må "låse opp" bilen for å kunne ta ut kontakten, de knappene under brukes kun til å velge om du skal "lade nå" eller "tidsstyrt" lading.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

rlnd

Sitat fra: eleif på lørdag 17. januar 2015, klokken 11:41
Tips til km for å registrere på car-net: bruk 6 tall,  0000xx

Prøvde nå uten hell på 000xxx, den har stått i ro i over en halvtime. Får se hva de på verkstedet kommer opp med neste uke da.. Kan ikke være så vanskelig å sjekke om den har mobildatakontakt og eventuelt bytte ut SIM-kort eller modulen om det ikke er kontakt.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Ohm

Sitat fra: rlnd på lørdag 17. januar 2015, klokken 15:33
Sitat fra: eleif på lørdag 17. januar 2015, klokken 11:41
Tips til km for å registrere på car-net: bruk 6 tall,  0000xx

Prøvde nå uten hell på 000xxx, den har stått i ro i over en halvtime. Får se hva de på verkstedet kommer opp med neste uke da.. Kan ikke være så vanskelig å sjekke om den har mobildatakontakt og eventuelt bytte ut SIM-kort eller modulen om det ikke er kontakt.
"Svenskeknappen" , dvs ta av batteripolen noen minutter, kan fungere. Da vil den resette seg. Men du bør konferere dette med forhandler først, slik at du ikke ødelegger noe.

Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA