Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ikke regn med å få ladet din Renault Zoe!

Startet av Ohm, torsdag 21. august 2014, klokken 20:15

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: mihkku på onsdag 08. april 2015, klokken 11:57
Sitat fra: HelectriC på onsdag 08. april 2015, klokken 11:53
har nå fått time for å skifte styrenhet no. #2. den forrige måtte de skifte fordi bilen nektet å kjøre mer i det hele tatt. denne gang fordi forvarming/avgangstider bare fungerer sporadisk.
Begynner å nærme seg for mulighet med ekstra funksjoner på app :p

hehe, når jeg kommer på #3 og #4 så kanskje det skjer noe med appfunksjonaliteten og;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Trulswh

Oppdaget små riper da jeg vasket bilen idag. Like ved der døren til bagasjerommet går igjen. Har vært plaget med at det har samlet seg mye  skit her, og det er sikkert det som har skapt friksjon mellom døren og denne overflaten. Er det flere som har opplevd liknende problem? se bilde.

mihkku

Vet bare at mange sliter med riper på toppen av bakfangeren da det samler seg masse skit, men ikke på skjermene.

Trulswh

Det var toppen av bakfangeren jeg mente, bare litt dårlig beskrevet. 2-3 cm ut fra bagasjeromsåpningen. Det er små merker også på selve døren..
Hadde jeg visst at det var så liten klaring, så hadde jeg kjøpt sånn plastbeskyttelse og limt på med en gang, men den gang ei.. Ikke sikkert at det hadde hjulpet over tid heller.. Skal ringe selger senere i dag og klage på manglende informasjon - og høre om de har en løsning på problemet. Jeg mener helt klart at jeg burde vært advart om dette da jeg fikk bilen.

Svk


e-Kvaase

#245
Høres vel ut som en garanti sak ja.
Kan utvikle seg rust på nedre kant i bakluka etter hvert.
Hva hvis du hadde kjøpt en original list til bakfangeren for å beskytte denne (Art. nr. 5G0 061 195).
Da hadde du jo trolig ikke klart å lukke bakluka?
Uansett, når deler gnisser mot hverandre sånn er det noe som ikke er riktig.

mihkku

skal ikke gnisse nei, men akkurat der samles det dritt uansett

Puzoni

Begynner å lure på om kvalitetsrutinene / toleransekrav på E-golf ikke samsvarer helt med fossil produserte Golf. Som skrevet tildligere oppdaget jeg avvik både på panseret og bakluka, og alt tyder på at jeg ikke er den eneste med denne problemstillingen. Har sett etter samme feil på fossil Golf som jeg kommer over i farta, men der virker alt å være symetrisk.

Trulswh

Ja, svarene dere gir tyder på at dette bør dekkes av garantien. Tror også, som svk skriver, at bakluken er lavere enn den burde være pga feilstilling. Får ikke håpe at det har skrantet på kvalitet som følge av mye press på kvantitet i produksjonsfasen... Da gjelder det å være obs på småfeil  :-\

alagerqv

Jeg oppdaget i dag at bakluka tar nedi støtfangeren, slik at lakken slites vekk både på bakluke og bakfanger.

Så da skal det vel justeres og lakkeres litt tenker jeg...

oaarum

Tilbrakte litt kvalitetstid i garasjen med polering og hjulskift i helga og har en liten flisespikkeriliste:
1: Korrosjon på Astana felgene, klarlakken er faktisk hel, så de kan ikke skylde på steinsprut. Det er små flekker på alle 4 felgene, ikke betydelig nå, men det er bare etter et par mnd med vinterkjøring, åssen blir dette etter noen år...

2: Sprekk i ryggelysfeltet på den ene baklykta. Knapt synlig.

3: Gummimattene som fulgte med bilen ser jalla ut, og det ene festet røyk da jeg skulle ta de ut. Originale er visst tilgjengelige hos Møller nå.

4: Fant en nupp i lakken på førerdøra, trudde først det var sinkslipp, men trur det kanskje bare er et støvkorn.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

bno

Sitat fra: Trulswh på onsdag 08. april 2015, klokken 22:22
Oppdaget små riper da jeg vasket bilen idag. Like ved der døren til bagasjerommet går igjen. Har vært plaget med at det har samlet seg mye  skit her, og det er sikkert det som har skapt friksjon mellom døren og denne overflaten. Er det flere som har opplevd liknende problem? se bilde.
Har du sjekket at dørdemperne er faste og ikke har løsnet noe?

Var vist andre med samme fokus, beklager :-)
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

siforko

Da sluttet e-Golfen min å lade, prøvd forskjellige lade kabler men like dårlig resultat.
Hurtig lading virker fint.
C6-Batt. Chrg. -- Status: Malfunction 0010
Feilmelding som jeg fikk med diagnose verktøy.

Skal snakke med Møller i morgen
Kjører E-Golf FL300

Råde

Min har helt sluttet å gi varme, den. Inntil nå sporadisk. Siste dagene: ikke sjans...
e-Golf | X75D

Svk

Sitat fra: oaarum på søndag 12. april 2015, klokken 20:31
Tilbrakte litt kvalitetstid i garasjen med polering og hjulskift i helga og har en liten flisespikkeriliste:
1: Korrosjon på Astana felgene, klarlakken er faktisk hel, så de kan ikke skylde på steinsprut. Det er små flekker på alle 4 felgene, ikke betydelig nå, men det er bare etter et par mnd med vinterkjøring, åssen blir dette etter noen år...

2: Sprekk i ryggelysfeltet på den ene baklykta. Knapt synlig.

3: Gummimattene som fulgte med bilen ser jalla ut, og det ene festet røyk da jeg skulle ta de ut. Originale er visst tilgjengelige hos Møller nå.

4: Fant en nupp i lakken på førerdøra, trudde først det var sinkslipp, men trur det kanskje bare er et støvkorn.
Ser ut som en steinsprut. Er dette døra eller felgen? Har mine astana som sommerhjul. Får sette de på i mai når de er ferdig med og salte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA