Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: lese feilkoder

Startet av Mippen, torsdag 21. august 2014, klokken 14:29

« forrige - neste »

Leif1

Kjøpte oss en Honda CRV av type steinalder, men med trekk-krok til vi fikk Teslaen i mars.
Til nå har det gått med 38 liter bensin på den, mens vi har kjørt 13700 km på strøm.

Hondaen er genial til sitt bruk; hengerkjøring og en nødtur i ny og ne når vi behøver to biler.
Ferdigbulket er den også. Desperate storfamilier på kjøpesenter må bare parkere så nært
de vil inntil den bilen. Jeg vet sånn omtrent hvem det blir dyrest for.  :P

Konvertitt fra S til X

Tønsberg

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. august 2014, klokken 10:00
Sitat fra: arthur på torsdag 07. august 2014, klokken 08:11
Med hyppig behov for bruk av varehenger og et par turer i året med båthenger (1300kg) så finner ikke jeg noen elbil som kan gjøre den jobben. Regelmessige turer mellom hjem/hytte på 280 kilometer gjør også valget beskjedent, kun en Tesla vel, men denne kan ikke trekke hva jeg har behov for. Vår løsning er elbil til/fra jobb for fruen, elsykkel for eget bruk i nærmiljøet og fossilbil for langkjøring/kjøring med henger(e).
Elsykkelen brukes hver dag for tiden og er en sann fryd å bruke både for enkel transport, lettere handling og bare for å ta seg en tur - anbefales!

Det høres ut som om du er den perfekte kandidaten for en Tesla Model X ;)
Vil TMX ha mulighet for hengefeste (og trekk kapasitet)?
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Amoss

Sitat fra: Tønsberg på torsdag 07. august 2014, klokken 12:38
Vil TMX ha mulighet for hengefeste (og trekk kapasitet)?

Ja, hvor mye den skal kunne trekke er vel så langt ukjent men er vel ikke så lenge til man får vite det også...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Flips

Familiens nye Renault Zoe blir vår eneste bil, og den skal brukes til alt som en familie på 5 + en hund trenger en bil til, også langturer. Kanskje det er litt naivt å tro at det vil funke hver gang med det nåværende hurtigladenettverket, men jeg er nesten sikker på at det går bra :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Vi bor på et sted med dårlig kollektivtilbud og har behov for to biler for å få logistikk til å gå opp. Har nå en en gammel firhjulstrekker som nr 2 bil. Dekker behov for turer til fjells, langturer hinsides Leaf rekkevidde og til å dra henger inntil vi får Tesla Model X.
Fra da av blir det bare helelktrisk.

I dag bruker vi Leaf som bil nr 1 ca 30000km i året, fossilbilen ca 8000km. Med TMX tenker jeg årlig kjørelengde blir ca 25000km på den og 12-13000km på Leafen.

arthur

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. august 2014, klokken 10:00
Sitat fra: arthur på torsdag 07. august 2014, klokken 08:11
Med hyppig behov for bruk av varehenger og et par turer i året med båthenger (1300kg) så finner ikke jeg noen elbil som kan gjøre den jobben. Regelmessige turer mellom hjem/hytte på 280 kilometer gjør også valget beskjedent, kun en Tesla vel, men denne kan ikke trekke hva jeg har behov for. Vår løsning er elbil til/fra jobb for fruen, elsykkel for eget bruk i nærmiljøet og fossilbil for langkjøring/kjøring med henger(e).
Elsykkelen brukes hver dag for tiden og er en sann fryd å bruke både for enkel transport, lettere handling og bare for å ta seg en tur - anbefales!

Det høres ut som om du er den perfekte kandidaten for en Tesla Model X ;)

Har lest at den kan bestilles med hengerfeste, men at ingen vet hvor mye den kan trekke, kun at den ikke kan trekke så mye som en slik bil med bensin/dieselmotor vil kunne trekke. Levering er vel også først tidligst neste sommer? Tror forøvrig at jeg ikke vil bruke så mye penger på en bil som denne trolig vil koste.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

jkirkebo

Sitat fra: arthur på torsdag 07. august 2014, klokken 16:07
Har lest at den kan bestilles med hengerfeste, men at ingen vet hvor mye den kan trekke, kun at den ikke kan trekke så mye som en slik bil med bensin/dieselmotor vil kunne trekke. Levering er vel også først tidligst neste sommer? Tror forøvrig at jeg ikke vil bruke så mye penger på en bil som denne trolig vil koste.

Tja, Elon ga jo beskjed om "klasseledende hengervekt" så jeg forventer egentlig minst 2500kg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sigurdi

Når X står parkert i garasjen, (2.1m høyde under taket) blir X primær og beholder 206cc som lærekjørebil og kosebil for fruen på fine sommerdager.
Blir 6 år med barn i lærekjøre alder, så får passe på den lille sorte men må vel regne med å bytte den ut med noe tilsvarende minst en gang.
(Dersom de ikke kjører svært mye bedre en undertegnede de første årene med lappen he he he.)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Pompel

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. august 2014, klokken 16:20
Sitat fra: arthur på torsdag 07. august 2014, klokken 16:07
Har lest at den kan bestilles med hengerfeste, men at ingen vet hvor mye den kan trekke, kun at den ikke kan trekke så mye som en slik bil med bensin/dieselmotor vil kunne trekke. Levering er vel også først tidligst neste sommer? Tror forøvrig at jeg ikke vil bruke så mye penger på en bil som denne trolig vil koste.

Tja, Elon ga jo beskjed om "klasseledende hengervekt" så jeg forventer egentlig minst 2500kg.

Vel, klassen elektrisk SUV er ganske liten så det skal vel ikke mye til for å være klasseledende? :P
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Espen Hugaas Andersen

Tesla prøver ikke lage den beste elbilen, de prøver å lage den beste bilen. Det de sammenligner seg med er andre SUVer i samme størrelse, ikke elektriske SUVer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kent

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 07. august 2014, klokken 21:04
Tesla prøver ikke lage den beste elbilen, de prøver å lage den beste bilen. Det de sammenligner seg med er andre SUVer i samme størrelse, ikke elektriske SUVer.

Og selv om man måler på samme måte som avisene. Setter Think, Mjau, Løv golf og tesla opp mot hverandre, så skal det ikke mye til for å lage det beste hengerfestet :p
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

VigdisA

Har en Honda CRV ved siden av - den brukes til ekstrakjøring når to biler trenges, eller når det skal kjøres med henger eller kjøres på søppelfyllingen. Teslaen står omtrent for all transport - har fylt diesel på CRV'en ca 5 ganger siden i fjor august, mot fylling hver uke.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Espen Hugaas Andersen

Jeg hadde planer om å ha en CR-V ved siden av, men en gammel dame ødela den planen: http://www.smaalenene.no/nyheter/article7496629.ece

Nå har jeg kjøpt en Hyundai i30 CW med hengerfeste til å ha ved siden av. En fordel er at den bruker ca 0,6 l/mil diesel i stedet for 0,9 l/mil bensin. Og så er den 11 år nyere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Zett

Har en fossilbil med manuelt gir som benyttes til øvelseskjøring. Regner med å kvitte meg med den når minstejenta har tatt lappen (og kanskje kjørt med fossilen ett års tid) og kjøpe en Tesla Model 3 som bil nummer 2. Fossilbilen kjører maks 5000 km i året for tiden.

(Skulle gjerne hatt hengerfeste på en bil, men det har verken Teslaen eller fossilen...)

Mippen

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 10. august 2014, klokken 15:17
Jeg hadde planer om å ha en CR-V ved siden av, men en gammel dame ødela den planen: http://www.smaalenene.no/nyheter/article7496629.ece

Nå har jeg kjøpt en Hyundai i30 CW med hengerfeste til å ha ved siden av. En fordel er at den bruker ca 0,6 l/mil diesel i stedet for 0,9 l/mil bensin. Og så er den 11 år nyere.

Au, ikke bra. Fordelen er at den er nyere og mer økonomisk.
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA