Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladeproblemer 1999 Think

Startet av Laban, tirsdag 20. januar 2009, klokken 16:36

« forrige - neste »

Laban

I dag fikk jeg et uventet problem. Da jeg kjørte til jobb i morges i regn begynte vindusviskeren plutselig å stoppe på vilkårlige steder. Det tok noen minutter, så fortsatte den litt i normalt tempo, for så å stoppe igjen. Da jeg skulle hjem virket den ikke i det hele tatt ???.
Lite morsomt å kjøre i Trondheim uten visker i dag med is, dype spor og fotgjengere i veibanen. (burde kanskje kjørt SUV ;))

Jeg har ikke fått sjekket (orker ikke gå ut i øsregnet nå - kanskje senere i kveld) om det er noe enkelt som kan være gåent.
Jeg hører releet slår inn når viskeren settes på intervall så regner med det er i orden.
Er det noe som kan ristes løs? Buddyen fikk skikkelig juling i dag med mye risting på dårlige veier.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

ilmarw

Bare for å være på den sikre siden, det er ikke slik at selve håndtaket har løsnet fra sin plass ved rattet? Skjedde meg en gang, men det var lett å sette på plass igjen. Men om du hører releet så er vel det neppe problemet. Hør med Elbil Norge, sier jeg alltid :-)

ilmar
Polestar i bestilling

Wired

Har vært borti at selve mutteren på visker armen er løsnet (og ikke bare på kewet), som gjør at armen kan stå igjen eller "hakke"under bruk. Enkelt og fikse hvis det er der problemet ligger 8)

Laban

Sitat fra: Wired på fredag 09. januar 2009, klokken 19:44
Har vært borti at selve mutteren på visker armen er løsnet (og ikke bare på kewet), som gjør at armen kan stå igjen eller "hakke"under bruk. Enkelt og fikse hvis det er der problemet ligger 8)
Det var det første jeg sjekket, da jeg har vært borti det problemet på andre biler tidligere jeg også  ;).

Nå har Buddyen stått inne i garasje i 2 døgn og blitt tørket opp. Viskeren fungerer som den skal igjen, og jeg heller derfor til at det må være vann/fukt som gjorde at den stoppet. Det var et ufyselig regnvær og mye vann på veiene pga smeltevann og tette sluk (jeg kjørte så forsiktig jeg kunne), så det kan ha kommet vann inn et eller annet sted i elektronikken til vindusviskeren som gjorde at den stoppet  ???.

Får se hvordan det går i morgen for da er det meldt regn igjen >:(.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA