Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av Mippen, torsdag 21. august 2014, klokken 10:40

« forrige - neste »

Mippen

Skal hjem fra ferie om en liten uke og lurer på hvilket kort jeg trenger på denne ladestolpen? Fikk den ikke til på veien opp.
Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Er det den kommunale laderen på Nordfjordeid?

I så fall finner du forklaring hvis du går inn på ladestolpen på ladestasjoner.no.  Hvis du kikker på de andre trådene dine der denne laderen har vært nevnt tidligere, har du også fått gode svar på hva som skal til for å kunne lade der. :)



Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Gordon Retriever

Hvis det er lading på Nordfjordeid vi snakker om, ja det er korrekt.

Jeg synes knapt at Eid kommune har truffet blink med denne løsningen. :o

emil

Samme stolper som Arendal og Grimstad har en del av. Ikke de mest stabile desverre og i følge parkeringsetaten var vedlikeholdskostnaden på de store, men det var de stolpene de måtte ta for å få støtte til utbygging for noen år siden.

Har fått "tømt" to fulle ladekort når stolpen har "krasja". Hvis lokket ikke vil løsne når man avslutter lading kan man ta godt tak rundt og dra rett opp, alternativt gi et dunk eller kile noe i åpningen så låsen slipper.


Mippen

Så det er ingen ladestasjoner i Nordfjord jeg kan bruke uten ladekort fra kommunen?
Fremtiden er elektrisk.

JLafton

Samme stolper brukes i Halden å Askim Kommune også. Å der kan kortene brukes omverandre.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Kent

Sitat fra: Mippen på onsdag 06. august 2014, klokken 19:46
Type kort og abonnement?

Tror du kan bruke alle slags rfid-kort på disse.

Det er en kortslot, så rfid-brikker funker ikke.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Mippen

Den virket ikke med grønn kontakt sitt kort.
Fremtiden er elektrisk.

emil

I Arenadl/Grimstad må man ha kort med forhåndspåfyllt verdi som sakte men sikkert går nedover ved hver lading.

Ikke som Oslo-stolpene der et hvilket som helst RFID kort kan åpne for lading.

Mippen

Ok, mulig jeg må det der også da. Mulig jeg ikke trenger å lade der da vi skal lade i Volda og det er jo hurtiglader i Sandane nesten rett over fjorden.
Fremtiden er elektrisk.

knnygar

Sitat fra: Mippen på onsdag 06. august 2014, klokken 19:27
Så det er ingen ladestasjoner i Nordfjord jeg kan bruke uten ladekort fra kommunen?
Du kan vistnok få kort på Narvesen i Nordfjordeid sentrum.
Måløy har same idiotiske systemet :-(

Olden har ei kontakt, men der må du ringe for å få opna porten utanom opningstida.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA