Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av absorbator, onsdag 20. august 2014, klokken 22:48

« forrige - neste »

absorbator

Hva er grunnen til at E-up er dyrere enn "vanlig" Up, mens E-golf er billigere enn "vanlig" Golf?

Kun avgifter..?

timingbeltkiller

I og med det er progressive avgifter på fossilbilene stort sett etter størrelse, betyr fritakene for elbil både relativt og absolutt mindre i forhold til sammenlignbar fossilbil jo lavere bilklassen er.

For Up er merkostnad batteri høyere enn sparte avgifter. Elversjonen blir da dyrere enn normalversjonen.
For Golf mindre.  Elversjonen blir da billigere enn normalversjonen.

Toppmodellen til Ferrari ville nok ha vært godt over 2 millioner billigere i el-utførelse.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Sulle

E-up har større motor og mer utstyr en vanlig e-up og er i praksis toppmodellen. Det er ikke e-golf
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

Gordon Retriever

Tyske VW-priser i norske kroner, uten tysk moms:

up!  fra kr. 70400,-

e-up! fra kr. 189900,-

Golf fra kr. 122300,-

e-Golf fra kr. 246400,-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA