Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Henholdsvis 267% og 384% flere el-biler i Sør og Nord-Trøndelag siste år.

Startet av turfsurf, onsdag 20. august 2014, klokken 13:21

« forrige - neste »

petersv

Jeg leste at en fyr skrev at han hadde lest at en annen fyr hadde skrevet at han hørt fra en i Tesla som hadde overhørt en ingeniør som sa han jobbet i Tesla at Elon er en skikkelig rakkerfant...

Thor2014

Sitat fra: petersv på onsdag 13. august 2014, klokken 20:03
Jeg leste at en fyr skrev at han hadde lest at en annen fyr hadde skrevet at han hørt fra en i Tesla som hadde overhørt en ingeniør som sa han jobbet i Tesla at Elon er en skikkelig rakkerfant...

Du også :o

Balrog

Faen ass... Kona ladet min bærbare PC min til 100% etter å ha renset tastaturet og skjermen.  Den har nå stått fulladet hele dagen. Synes ikke dette er greit, hun burde vite bedre  >:(

Er rimelig irritert akkurat nå....

Skilsmisse er nærliggende. Hva blir det neste? At tannbørsten, skrutrekkeren, gressklipperen, mobilen, lommelykten, Playstation-kontrollerne, GPSen, elsykkelen, stikksaga og motorsaga også lades helt opp til 100%? Krise!

Dette nærmer seg årets tråd i 2014.  ;D
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Car-El

@Balrog
Ta hevn. Om fruen har "elektriske-nattbord-artikler" så lad dem til 100%.

??? ;D

P.S. Forsåvittenigmeddeg!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Thomas Parsli

Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. august 2014, klokken 01:14
Faen ass... Kona ladet min bærbare PC min til 100% etter å ha renset tastaturet og skjermen.  Den har nå stått fulladet hele dagen. Synes ikke dette er greit, hun burde vite bedre  >:(

Er du sikker på at det ikke er noen fra Drammen Karosseri som har vært innom og klådd på PC'n?
Hvis de ødelegger Teslar ved å sette lading til 100% påkaller jeg "Occam's razor" og legger skylden på de!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

bb

Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. august 2014, klokken 01:14
Faen ass... Kona ladet min bærbare PC min til 100% etter å ha renset tastaturet og skjermen.  Den har nå stått fulladet hele dagen. Synes ikke dette er greit, hun burde vite bedre  >:(
Mange produsenter, blant annet IBM/Lenovo, har verktøy som kan sette ladegrense. Dette er rett og slett for å forbedre batterilevetiden. Jeg ville heller ikke synes det var greit hvis jeg leverte min laptop til reparasjon med 80 % ladegrense og verkstedet tukler med grensene og lader helt opp. Grensen er satt for en grunn.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

VigdisA

Drammen karosseri er eneste karosseriverksted for Tesla - dermed kommer det nok biler fra alle kanter av landet.
Når disse skal kjøres hjem av eier, er det en sjanse for at man skal kjøre langt med den. Er det rett før en helg, skal kanskje eieren til hytta oppi etellerannetsted der det ikke er lading og man trenger all strøm man kan få. Da er det heller god service at de har ladet opp bilen fullt.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

SitatEr det rett før en helg, skal kanskje eieren til hytta oppi etellerannetsted der det ikke er lading og man trenger all strøm man kan få.
Det er ikke opp til verkstedet å vurdere, men bileieren selv. Det er ikke tvil om at endring av ladegrense og fullading ble gjort i beste serviceånd, men jeg ville heller ikke syntes at det var greit at bilen stod fulladet en periode. Spesielt ikke etter å ha konsekvent holdt soc mellom 40-70% med unntak av tilstrekkelig lading like før kjøring med tanke på at bilen skal beholdes svært lenge.

En dag på makslading ville for min del utgjøre en mangedobling av tiden bilen har stått fulladet siden den kom i mitt eie for snart 10 måneder og 36.000 km siden, og det er ikke ønskelig.

cra

Nå tviler jeg på at en lading til 100% i et slikt tilfelle har noe å si for batteriet. Det som ikke er greit er at de justerer config som eier av bilen har lagt inn. At de kobler til lading og spanderer de neste mila er god service!

Er dette tatt opp med Drammen på en høflig måte? Tenker noe i retning av "Takk for at dere ladet opp bilen - det er jeg veldig fornøyd med, men det hadde vært greit om dere ikke gjorde endringer i instillinger på bilen fordi sånn-og-sånn".  Skal vi starte sutrekor så blir det jo bare enklere for dem med policy om at "vi setter ikke biler på lading", og ferdig med det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Car-El

Grenser... Ja det er viktig med grenser. Det er det som skiller Normenn fra svensker. Og hvordan tror dere barnene som vokser opp i dag ville ha blitt uten grenser.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

satheesh.net

Sitat fra: cra på tirsdag 19. august 2014, klokken 12:30
Er dette tatt opp med Drammen på en høflig måte?

I think that ship has sailed ... :P (De har nok allerede lest denne tråden.)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA