Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har montert SR10 LED Bar på sin Leaf?

Startet av absorbator, onsdag 20. august 2014, klokken 13:21

« forrige - neste »

absorbator

Hva er forskjellene (om noen) på 2014 og 2015-utgaven av E-up?

Takk for svar.

Gordon Retriever

Hvis begge står ved siden av hverandre nye og blanke hos forhandleren, bør den store forskjellen ligge i prisen. ;)

Kent

Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Louise

Ifølge min kjøpskontrakt har jeg en 2015 modellen, men den ble hentet i slutten av juli. Ingen forskjell i utgangsprisen (184 600,- den gangen) for min del, og ved prøvekjøring av "prøvekjøringsbilen", merket ikke jeg noen forskjell. Ifølge selger var årsmodellen som fremkom i kontrakten avhengig av når bilen skulle produseres. Så da min skulle produsere etter 01.07.2014, ble den en 2015 modell. Men du kan kanskje forhandle deg frem til en "lagerbil", som da blir en 2014 modell, fremfor en "nyprodusert" 2015 modell.

Rent skattemessig er det mer gunstig med en 2014 modell, enn en 2015 modell (10% lavere verdi av listepris som ny), men ved bruktsalg er det kanskje en fordel å ha en "nyere" bil ?

Men selve bilene tror jeg ikke det er noen forskjell på.

Electrix

I vognkortet star registreringstidspunktet, og husker jeg ikke helt feil så blir den skatt og avgiftsberegnet etter denne datoen også. Fra en som har en 2005 model registrert I desember 2004.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Louise

Sitat fra: Electrix på onsdag 06. august 2014, klokken 16:30
I vognkortet star registreringstidspunktet, og husker jeg ikke helt feil så blir den skatt og avgiftsberegnet etter denne datoen også. Fra en som har en 2005 model registrert I desember 2004.

Ja, det har du nok rett i ...
http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Bil-og-bolig/Bil/Slik-verdsettes-bil-motorsykkel-moped-campingvogn-og-snoscooter/

afo

Konfiguratoren på volkswagen.no er endelig oppe igjen. Nye priser på e-UP! og e-Golf? e-UP: 195.900,- uten ekstrautstyr nå. Ser ut til å være ink. vrakpant og levering Oslo, men alikevel noen tusenlapper mer enn før eller?
Har ikke tilgang til e-golfkotrakten min nå, så får ikke sjekket hva det står der, ligger nå til 253.700,-

Kent

Sitat fra: afo på onsdag 06. august 2014, klokken 20:26
Har ikke tilgang til e-golfkotrakten min nå, så får ikke sjekket hva det står der, ligger nå til 253.700,-

Min står det 250.440 Levert Moss, Mener det var noen lapper dyrere en levert i Oslo.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Gordon Retriever

Sitat fra: afo på onsdag 06. august 2014, klokken 20:26
Har ikke tilgang til e-golfkotrakten min nå, så får ikke sjekket hva det står der, ligger nå til 253.700,-

Møllers prisliste sier 251.800.  En selger jeg snakket med mente at noen hadde gjort en feil i endel materiell for e-up! og e-Golf, som gjorde at det var blitt lagt til moms på leveringsomkostningene.


Gordon Retriever

Ellers ser det ut som om Møller har rullet ut konfiguratoren igjen med de samme utfordringene den hadde før.  F.eks. får jeg ikke til å sette opp en e-Golf uten at konfiguratoren insisterer på at jeg skal legge til skinninteriør før jeg får lov til å gå videre. I tillegg ser det ut som om opsjonen "varmepumpe" mangler.

Pirium

Bestillte en 2015-modell i dag, den har dekktrykksvarsling. Det har ikke 2014-modellen til en kompis av meg.

tlauri

Svigermors 2015 er slik at hvis man blar i menyen til kjørecomputeren og velger foreks digital visning av hastighet så holder den samme instilling neste gang man starter bilen. Det gjør ikke min 2014 modell.

Careka

Sitat fra: tlauri på lørdag 18. oktober 2014, klokken 16:44
Svigermors 2015 er slik at hvis man blar i menyen til kjørecomputeren og velger foreks digital visning av hastighet så holder den samme instilling neste gang man starter bilen. Det gjør ikke min 2014 modell.
hvordan får du det fram ?  jeg har også 2015 mod.
E-up,2015mod
P 85, 2014 mod

tlauri

Bryteren på tuppen av vindusvisker bryteren :-)

srolvag

Bestilte 2015 modellen i går, får den før jul :)

I følge selgeren var det dekktrykksmåler og DAB+ som var nytt.
Var visst ikke alle 2014 modellene som hadde DAB+.
Tesla Model 3 LR RWD - Venter i spenning
VW E-Up! 2015 - Solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA