Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varmetråder i bakrute!

Startet av cra, onsdag 20. august 2014, klokken 08:28

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 06. august 2014, klokken 09:58
Sitat fra: cairnz på onsdag 06. august 2014, klokken 09:22
58241
58248
Siste skal være 58249 hvis du vil ha samme lengde som originalviskerne.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11862.msg176350.html#msg176350

Takk til både @cairnz og @Tuxedo.

Da kan dere gå tilbake til å diskutere ting som er relatert til tråden igjen. Sorry for the hijacking ... :)

hma

Tesla Lade byttet også ett av mine pusserblader på forespørsel ved et besøk kort tid etter jeg fikk bilen. Det ble ingen diskusjon om formaliteter og en serviceteknikker kom ut og fikset det hele på 5 minutter. Han gav meg i tillegg et nyttig tips om hvordan parkeringsbremsen/nøytral kan aktiveres fra skjerm, slik at ungene/kona fortsatt kan høre radio om jeg forlater bilen. Syns den lille episoden fortjener skryt :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

cra

Jeg skryter selvsagt ikke av at de ikke har åpent delelager; det ga jeg dem klar beskjed om at de må ta oppover i organisasjonen, slik at det er mulig å få tak i kritiske deler som f.eks. viskerblader selv om mekkegjengen ikke er tilstede. Skrytet går på viljen (og i dette tilfellet evnen) ti å ordne det for meg selv om service var stengt. De fleste andre forhandlere jeg kjenner hadde i beste fall ordnet det slik at jeg fikk kjøpe bladene og montere dem selv, ikke henta inn en mann til å gjøre det for meg, og atpåtil ikke ta betalt for det. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

navelso

Litt sånn kombi av ris og ros fra meg og. Lada på Tesla i Hamburg, god tid til å browse butikken og fant ut at jeg ville kjøpe kjøpe dekkreparasjonssett. De plundra fælt med å få registrert en utenlandsk bil i systemet, og hadde ikke mulighet til å selge noe til andre enn Tesla-kunder. Greit nok, jeg hadde masse tid siden vi ladet.


Langt om lenge hadde de funnet ut av det og fått registrert varen på bilen. Neste utfordring var å få betalt. De dro fram en iZettle-lignende betalings-løsning tilknyttet en iPad og fikk det ikke til å virke. På dette tidspunktet var bilen full av strøm og jeg var tom for tålmodighet. Jeg tilbød å betale kontant, men det var heller ikke mulig, de hadde ikke lov til å ta i mot kontanter.


OK, bilen er fulladet, bare glem hele greia, sa jeg og gikk. Koblet fra bilen og satte meg inn. I det jeg skulle til å kjøre kom Tesla-selgeren løpende og ba meg ta i mot dekkreparasjonssettet gratis, beklaga og sa de ikke ville at det skulle være dette inntrykket jeg satt igjen med.


Jeg tok selvsagt i mot :)
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Cirion

På vei til Alicante, gikk AC kompressoren bananas på Bad Rappenaug SC'en. Fikk ikke ladet med mer enn 65kW ved lav SOC. Når vi så la oss ut på Autobahn, overdøvet AC både vind og dekkstøy... Ringte Tesla i 180km/t og de ba meg kjøre innom Winterthur Service Center da dette var på min rute. Møtte opp der samme dag ca kl 15:45. De tok meg imot og kunne konstatere defekt AC kompressor. Denne var ikke på lager men de fant ut at Service Center på Møhlin hadde på lager. De ringte dem, og jeg fikk time neste dag kl 09:00. Da vi kom oss til Møhlin, som også var på min rute, fikk vi servert frokost, så fikk vi låne en Grå P85+ med røde calipere. Jobben skulle ta 3,5t. Når vi kom tilbake, hadde de satt bilen på lading og aktivert kjøling. Vi hadde nok på "tanken" til å nå supercharger på Lutterberg :)

Det kaller jeg SERVICE!!! Og for de som lurer, så kostet det hele en Telefonsamtale fra Tyskland.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Amoss

Sitat fra: navelso på onsdag 06. august 2014, klokken 15:15
OK, bilen er fulladet, bare glem hele greia, sa jeg og gikk. Koblet fra bilen og satte meg inn. I det jeg skulle til å kjøre kom Tesla-selgeren løpende og ba meg ta i mot dekkreparasjonssettet gratis, beklaga og sa de ikke ville at det skulle være dette inntrykket jeg satt igjen med.

Du skal se at de heller ikke klarte å finne ut hvordan de skulle kanslere ett kjøp etter å ha registrert det på bilen ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jkirkebo

Skryt skal vanke fra meg også. Jeg punkterte jo som kjent på Norges-ferien, i Nord-Sverige ironisk nok, pga. at Skøyen hadde gjort en feil på 4-hjulskontrollen før turen. Jeg forholdt meg da til Tesla på Lade i Trondheim, siden de var nærmest og best kjent med geografien. De sendte opp et par bakdekk til Narvik med flyfrakt (Jetpack) morgenen etterpå, og neste morgen var de ankommet Narvik (vi kom dit kvelden før, hadde reservehjul med og det andre bakdekket holdt). DekkExpress i Narvik stilte med personale til å legge om dekk på en lørdag, meget god service derfra. Jeg betalte kun 1388,- for omleggingen, selv om de stilte opp ekstra på fridag.

Tesla Lade skulle da ta 4-hjulskontroll på bilen når vi passerte Trondheim, og jeg skulle gjøre opp for dekkene der samtidig. De fikset spissingen bak, som Skøyen hadde justert feil vei (negativ istedenfor positiv, men riktig verdi). Fikk noe rabatt på frakt og dekk, endte med å betale rett under 8000,- + gavekortet på 2500,- (som vi fikk pga. sen levering av rød/blå adapter). Bare frakten var over 4000 kroner.

Etter at jeg kom hjem skrev jeg klage til Skøyen med kopi av skjema for hjulinnstilling før/etter, regning fra DekkExpress og regning fra Tesla Lade. Ba pent om å få igjen mine ekstrautlegg. Siden dekkene var ganske slitt i utgangspunktet (men de skulle fint holdt ferieturen) hadde jeg tenkt å bytte senere på høsten. Jeg regnet derfor en "restverdi" på dekkene på 1500 kroner og la det til alle utlegg, og trakk deretter fra 6500,- som to bakdekk ville kostet meg ferdig lagt på hjemme i Fredrikstad. Totalt 6825 kroner i ekstra utlegg som jeg ba om å få refundert.

Et par dager senere kom melding om Tesla sentralt refunderer hele beløpet jeg betalte til Tesla Lade samt tilbakestiller gavekortet på 2500,- :) De refunderte altså nesten 10.500,- når jeg ba om bare 6825,- og to nye bakdekk ferdig lagt på kostet meg altså den nette sum av 1338 kroner :)

Det kaller jeg service, og å ta ansvar for egne feil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Hyggelig at det ordnet seg. Selv om du er veldig fornøyd med oppgjøret skal du ikke glemme ulempen du ble påført. Mulig overskytende ut over kravet er ment som kompensasjon for det.

D.O

Fant en skade på panser etter service, :-\ er spent på hvordan det løser seg. vasker bilen ukentlig og bilen ble vasket rett før overlevering. Skaden er lett å se, og jeg er sikker på at den ikke var der da. Har snakket med Ranger og han virka oppriktig/ærlig. Ranger hadde bilen på lånt verksted, så hvem som har vært uheldig der vet jeg ikke, men skaden ble i allefall påført mens bilen var utenfor mitt "eie/bruk"
Jævlig irriterende og hater at ikke folk kan gi beskjed hvis sånt skjer >:(
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Vi er vel mange med skader på panseret som ikke aner hvordan de har oppstått. Fikk ingen respons fra Tesla på min bortsett fra at de skrev feil sted på arbeidsordren før bilen var inne og at de dermed ikke fant skade på stedet etter jobben. Dette til tross for at kundebehandler ble forevist skaden først, og kommenterte at han "tvilte at jeg fikk noe på dette".

Jaja, mye rot. Enkeltpersonene prøver hardt, men lykkes dessverre ikke alltid.

AndersinOslo

Ble ringt opp av Tesla som lurte på om jeg hadde fått vinterdekkene, de stod som ikke utlevert. Jeg bekreftet at jeg hadde fått dem, proaktiv service. Veldig uvanlig.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA