Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: varmeapparat, teknisk info?

Startet av BOStrand, tirsdag 19. august 2014, klokken 23:58

« forrige - neste »

JorgenM

BMW Online har vel liten nytte uansett? Jeg har i alle fall aldri brukt det.


Logg inn på https://www.bmw-connecteddrive.no så ser man status for abb. på de forskjellige tjenestene. Ser ut som alle andre tjenester har ubegrenset løpetid.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

AeroXWD

I dag tidlig sendte ConnectedDrive en mail om at "kontroller ladenivået på batteriet i bilen xxxxx når den har stått lenge stille.". Er det noen som vet hvorfor denne mailen ble sendt, eller om noe kan være galt?

Bilen har kun stått stille siden i går kveld, da den ble parkert uten lading. Status viser nå 85%. Forut for det hadde den stått med laderen i i to døgn. 
2017 i3 94Ah FC

Klykken

Har den gått fra 100% til 85% på et døgn?
Da har du antageligvis noe som trekker strøm. Sjekk tilstand på 12V-batteri, eller om du har ett eller annet tilkoblet som trekker strøm (dashcam e.l.).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

AeroXWD

Sitat fra: Klykken på torsdag 26. oktober 2017, klokken 09:35
Har den gått fra 100% til 85% på et døgn?
Da har du antageligvis noe som trekker strøm. Sjekk tilstand på 12V-batteri, eller om du har ett eller annet tilkoblet som trekker strøm (dashcam e.l.).

Nei, det tapte den nok i løpet av kjøringen etter den ble tatt ut av laderen til den ble parkert, uten at jeg husker  akkurat hvor mye strøm som var igjen da den ble parkert. Derfor stusset jeg på mailen fra ConnectedDrive om å sjekke ladenivået etter å ha "stått lenge stille", når den kun hadde stått stille i 12 timer, og ikke tapt nevneverdig med strøm i løpet av natten. Ingenting er tilkoblet som trekker strøm, men den fungerte i alle fall helt fint i går kveld.
2017 i3 94Ah FC

nasroht

Fikk e-post nå nettopp - kryptisk :)
Venter spent på i3

pendleren88

Jeg fikk også både e-post og SMS med samme beskjed i dag. Bilen står på lading, nesten fulladet.
Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

Viks

Sitat fra: pendleren88 på søndag 29. oktober 2017, klokken 18:24
Jeg fikk også både e-post og SMS med samme beskjed i dag. Bilen står på lading, nesten fulladet.

Samme her. Ser ut til at disse blir sendt helt sporadisk til samtlige brukere uten noe grunn (muligens trigges av en eller anna terskel ved lading)..
i3 '16 Fully charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA