Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: varmeapparat, teknisk info?

Startet av BOStrand, tirsdag 19. august 2014, klokken 23:58

« forrige - neste »

HA

Ser at temaet har vært berørt i annen tråd også, men legger dette inn her siden dette vel er den dedikerte Connected Drive-tråden.

Som androidbruker er jeg veldig skuffet over manglende funksjonalitet ved tilkobling av telefonen min via usb (Samsung Galaxy Note 4). En iPad fungerer dog helt ok, der kommer Spotify og TuneIn opp som alternativer. Er det noen som har fått android til å fungere, kan det være noen "knep" jeg ikke kjenner til? Litt slitsomt å koble til en stor iPad til daglig, og er ikke spesielt lysten på å kjøpe en dedikert ipod til formålet heller. Oppfordrer alle androidbrukere til å gi tilbakemelding via Play butikk, og håper det kan hjelpe...

bromm

Sitat fra: HA på lørdag 29. august 2015, klokken 10:18
Ser at temaet har vært berørt i annen tråd også, men legger dette inn her siden dette vel er den dedikerte Connected Drive-tråden.

Som androidbruker er jeg veldig skuffet over manglende funksjonalitet ved tilkobling av telefonen min via usb (Samsung Galaxy Note 4). En iPad fungerer dog helt ok, der kommer Spotify og TuneIn opp som alternativer. Er det noen som har fått android til å fungere, kan det være noen "knep" jeg ikke kjenner til? Litt slitsomt å koble til en stor iPad til daglig, og er ikke spesielt lysten på å kjøpe en dedikert ipod til formålet heller. Oppfordrer alle androidbrukere til å gi tilbakemelding via Play butikk, og håper det kan hjelpe...
Hvis du er Android-bruker på telefon og ikke blir hjulpet med iPhone (som meg  selv), så bør du sterkt vurdere å skaffe en iPod Touch (4de eller 5te gen.) - de er ikke sååå dyre - sjekk finn.no. Dette fungerer PERFEKT i det daglige, og da får du også tilgang til ALLE tjenestene. Oppkoblingen kan gjøres helautomatisk, ved at du setter opp telefonen til å dele Internett over wifi hotspot med "condition based" oppsett som trigges av at telefonen kobler seg til bil over blåtann. Denne løsningen har jeg kjørt hele tiden, og jeg ønsker meg ikke noe annen løsning (å koble telefon til bil med kabel  :o hver gang man setter seg inn er uaktuelt for min del ;) )

Milo

I Connected Drive App (iOS 10) har man mulighet til å stille inn avreisetidspunkt. Når man velger dette kan man skru på Forhåndsklimatisering til innstilt avreisetidspunkt. I min app er dette grået ut og jeg kan ikke bruke denne funksjonen. Er dere flere som opplever dette?

Om jeg derimot bruker BMW i Remote så kan jeg gjøre dette.

Er litt forvirret mht bruk av disse to appene. Hvorfor har man 2 stk apper som tilsynelatende gjør det samme?

turfsurf

BMW connected er vel tenkt å erstatt iRemote og gamle connected drive appen
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

SmileySince1993

Sitat fra: Milo på mandag 31. oktober 2016, klokken 15:07
I Connected Drive App (iOS 10) har man mulighet til å stille inn avreisetidspunkt. Når man velger dette kan man skru på Forhåndsklimatisering til innstilt avreisetidspunkt. I min app er dette grået ut og jeg kan ikke bruke denne funksjonen. Er dere flere som opplever dette?

Om jeg derimot bruker BMW i Remote så kan jeg gjøre dette.

Er litt forvirret mht bruk av disse to appene. Hvorfor har man 2 stk apper som tilsynelatende gjør det samme?

Hei Milo,

Jeg har akkurat samme problem.
Først trodde jeg det var feil i appen, BMW Connected, men hvis jeg logger meg inn på Web-siden, så er det "samme sak" der, dvs. det kommer kun opp en knapp med "Klimatiser nå", eller noe sånt noe, og ingen mulighet for å sette hentetid(er) eller å skru på dette.  >:(
Vet ikke om det er "feil begge steder", eller om dette er ment sånn........

Jeg har en 2017 modell, dvs. den nye utgaven, og når jeg prøver i Remote sier den at bilen min ikke støttes...... :o



LMOR

Det høres rart ut. Jeg har også ny modell, og det fungerer greit alle steder. Har du krysset av for å tillate remote styring på Web-sidene?

Eneste forskjell jeg har, er at Apple Watch appen til den nye Connected, ikke støtter remote styring. Så iRemote er ikke erstattet helt enda.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Milo

Hei,

Fungerer på web hos meg og jeg har også 2017 modellen. Har du forsøkt i remote appen? Den fungerer for meg, men du må skru på remote access i bilen for at disse tingene skal fungere.

Mr.Zero

Sitat fra: Milo på mandag 31. oktober 2016, klokken 15:07
I Connected Drive App (iOS 10) har man mulighet til å stille inn avreisetidspunkt. Når man velger dette kan man skru på Forhåndsklimatisering til innstilt avreisetidspunkt. I min app er dette grået ut og jeg kan ikke bruke denne funksjonen. Er dere flere som opplever dette?

Om jeg derimot bruker BMW i Remote så kan jeg gjøre dette.

Er litt forvirret mht bruk av disse to appene. Hvorfor har man 2 stk apper som tilsynelatende gjør det samme?

Opplever akkurat det samme. Finner ikke ut av det... >:(
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Milo

Se der ja  ;D. Ny versjon av Connected Drive for iOS fikser disse problemene. Nå kan jeg stille inn avreise tidspunkt. I tillegg så gir den push meldinger om ladestatus. Veldig bra!!

Toalmar

Sitat fra: Milo på torsdag 10. november 2016, klokken 11:21
Se der ja  ;D. Ny versjon av Connected Drive for iOS fikser disse problemene. Nå kan jeg stille inn avreise tidspunkt. I tillegg så gir den push meldinger om ladestatus. Veldig bra!!
Oppdatering på Connected Drive, har ikke fått den enda jeg....
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Ingeniøren

Hvis det er "Connected" dere snakker om så finnes den i to versjoner så den siste må lastes ned separat - oppdateres ikke automatisk.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Usikker på detta

Selv bruker jeg kun Bmw i-remote siden connected drive var ubrukelig for androiden min.
Dvs det var direktestyring av Spotify-appen jeg var ute etter med CD, og når det ikke fungerte avinnstallerte jeg den.

Iremote fungerer vel strøkent med tanke på det dere nevner over her?

Jeg hørte riktignok rykter om at CD kom med en oppdatert versjon i usa hvor bl.a. spotify fungerer også til android. Noen som har informasjon om dette, og ev. vet om den kommer til Norge snart også?

Milo

Det var ikke ny versjon likevel, men det er noe som er forandret da disse tingene plutselig nå begynte å fungere. Jeg har begge appene, både i Remote og ConnectedDrive. Mens jeg skriver dette kom det faktisk en ny versjon for ConnectedDrive, men som sagt begynte dette å fungere før denne nye versjonen. Siden i Remote skal fases ut på sikt, prøver jeg å holde meg til Connected Drive.

Den andre appen som heter ConnectedDrive (brunt ikon), brukes til å få Twitter, WebRadio og litt annet snacks til infotainment systemet.

Spotify for iOS er ikke tilknyttet ConnectedDrive (brunt ikon) i det hele tatt. Man må faktisk velge hva man ønsker.
Start Spotify i forgrunn og du kan bruke Spotify integrasjon i bilen. Da kan du ikke få frem appene som brun ConnectedDrive tilbyr.

Brun Connected Drive, når du bruker denne får du ikke brukt Spotify integrasjonen i bilen.

RodeoKlovn

Sitat fra: Milo på fredag 11. november 2016, klokken 10:17
Det var ikke ny versjon likevel, men det er noe som er forandret da disse tingene plutselig nå begynte å fungere. Jeg har begge appene, både i Remote og ConnectedDrive. Mens jeg skriver dette kom det faktisk en ny versjon for ConnectedDrive, men som sagt begynte dette å fungere før denne nye versjonen. Siden i Remote skal fases ut på sikt, prøver jeg å holde meg til Connected Drive.

Den andre appen som heter ConnectedDrive (brunt ikon), brukes til å få Twitter, WebRadio og litt annet snacks til infotainment systemet.

Spotify for iOS er ikke tilknyttet ConnectedDrive (brunt ikon) i det hele tatt. Man må faktisk velge hva man ønsker.
Start Spotify i forgrunn og du kan bruke Spotify integrasjon i bilen. Da kan du ikke få frem appene som brun ConnectedDrive tilbyr.

Brun Connected Drive, når du bruker denne får du ikke brukt Spotify integrasjonen i bilen.

Søk i appstore etter "BMW connected", den med blått ikon er den nyeste som virker å være en blanding av iRemote og Connected Drive. jeg har gått over til denne og den fungerer knirkefritt.
BMW i3 Fluid Black

Klykken

#74
Sitat fra: RodeoKlovn på fredag 11. november 2016, klokken 11:16
Søk i appstore etter "BMW connected", den med blått ikon er den nyeste som virker å være en blanding av iRemote og Connected Drive. jeg har gått over til denne og den fungerer knirkefritt.
Gjelder kun iPhone enn så lenge. Skulle visstnok komme til Android en gang i november, men det lar vente på seg.

Link til den amerikanske utgaven: https://play.google.com/store/apps/details?gl=us&id=de.bmw.connected.na&referrer=utm_source%3DB2-US_160331_Press_LocalRelease

EDIT:
Kan laste ned en APK til denne her, men er på eget ansvar å installere: https://apkpure.com/bmw-connected/de.bmw.connected
EDIT2:
Denne fungerte fint å logge inn på i alle fall, og jeg får opp bilen med remotefunksjonene. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA