Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: varmeapparat, teknisk info?

Startet av BOStrand, tirsdag 19. august 2014, klokken 23:58

« forrige - neste »

Zuexi

Sitat fra: Milo på mandag 27. februar 2017, klokken 12:22
Nyeste versjon lar deg også åpne Twitter, Spotify mm fra iDrive. Dvs at den nå erstatter den tidligere versjonen av Connected (den brune).
Med kabel da, går jeg ut ifra?

turfsurf

Sitat fra: Klykken på mandag 27. februar 2017, klokken 13:13
Det som mangler på BMW Connected er å kunne se status for bilen. Dvs om man husket å låse, om vinduene er åpne osv, det kan jeg ikke se på denne. Ser imidlertid at dekktrykket er OK, da......
På iOS viser den ihvertfall om bilen er låst eller ikke...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Rollep

Sitat fra: Klykken på mandag 27. februar 2017, klokken 13:13
Det som mangler på BMW Connected er å kunne se status for bilen. Dvs om man husket å låse, om vinduene er åpne osv, det kan jeg ikke se på denne. Ser imidlertid at dekktrykket er OK, da......

Ellers er funksjonaliteten den samme som på iRemote, bare i en annen innpakning.
Jeg finner dessuten ingen mulighet for å skifte til metriske enheter, dermed er den inntil videre ubrukelig for meg.
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

Sør

Sitat fra: Rollep på mandag 27. februar 2017, klokken 16:57
Sitat fra: Klykken på mandag 27. februar 2017, klokken 13:13
Det som mangler på BMW Connected er å kunne se status for bilen. Dvs om man husket å låse, om vinduene er åpne osv, det kan jeg ikke se på denne. Ser imidlertid at dekktrykket er OK, da......

Ellers er funksjonaliteten den samme som på iRemote, bare i en annen innpakning.
Jeg finner dessuten ingen mulighet for å skifte til metriske enheter, dermed er den inntil videre ubrukelig for meg.
Min viser om bilen er låst/ulåst på førstesiden (mellom bildet av bilen og kartet). Vinduer og takluke finner jeg ingen info om. Kom automatisk med metriske enheter, men finner ingen instillinger om dette noe sted.
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

Klykken

Sitat fra: Sør på mandag 27. februar 2017, klokken 17:16
Sitat fra: Rollep på mandag 27. februar 2017, klokken 16:57
Sitat fra: Klykken på mandag 27. februar 2017, klokken 13:13
Det som mangler på BMW Connected er å kunne se status for bilen. Dvs om man husket å låse, om vinduene er åpne osv, det kan jeg ikke se på denne. Ser imidlertid at dekktrykket er OK, da......

Ellers er funksjonaliteten den samme som på iRemote, bare i en annen innpakning.
Jeg finner dessuten ingen mulighet for å skifte til metriske enheter, dermed er den inntil videre ubrukelig for meg.
Min viser om bilen er låst/ulåst på førstesiden (mellom bildet av bilen og kartet). Vinduer og takluke finner jeg ingen info om. Kom automatisk med metriske enheter, men finner ingen instillinger om dette noe sted.
Du har helt rett, man ser om bilen er låst, ja. Uvant app, bare. ;)
My bad!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Sjekket i BMWs portal på nettet om du har valg for instilling av metrikk der?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

sfinxern

Hvorfor bruke denne kontra iRemote?

Er den tilkoblet samme infrastruktur hos BMW eller er den mer stabil, bedre funksjoner, andre ting?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

turfsurf

IRemote blir vel ikke videreutviklet, og så har BMW Connected flere funksjoner enn iRemote alene.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Rollep

#143
Sitat fra: Rollep på mandag 27. februar 2017, klokken 16:57
Sitat fra: Klykken på mandag 27. februar 2017, klokken 13:13
Det som mangler på BMW Connected er å kunne se status for bilen. Dvs om man husket å låse, om vinduene er åpne osv, det kan jeg ikke se på denne. Ser imidlertid at dekktrykket er OK, da......

Ellers er funksjonaliteten den samme som på iRemote, bare i en annen innpakning.
Jeg finner dessuten ingen mulighet for å skifte til metriske enheter, dermed er den inntil videre ubrukelig for meg.
Fant ut av det nå. Når jeg skiftet til norsk språk på mobilen fikk jeg metriske enheter. Men jeg liker å ha engelske menyer på PC og alle andre elektroniske duppeditter så inntil videre er denne appen ubrukelig for meg.

Hvordan skal forresten kanadierne løse problemet, skifte over til norsk, eller  ;D 

Edit, fant en midlertidig fiks, skiftet språk til English (Australia) da fikk jeg km istedenfor miles  :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

KapteinLefso

Rimelig teit å låse det til språk da mange i forskjellige land bruker engelsk av forskjellige grunner, feks på grunn av begrenset støtte for talegjenkjenning på enkelte språk. Spesielt aktuelt for de som bruker Android Wear klokker. I det hele tatt en ganske tullete ting å gjøre.
2017 BMW i3

turfsurf

Sitat fra: KapteinLefso på tirsdag 28. februar 2017, klokken 14:57
Rimelig teit å låse det til språk da mange i forskjellige land bruker engelsk av forskjellige grunner, feks på grunn av begrenset støtte for talegjenkjenning på enkelte språk.
Må være Android spesifikt. Jeg har engelsk språk og får metriske enheter.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

JorgenM

I CD-appen får man endelig bekreftelse på at øyeblikkelig forvarming er utført uten at man trenger å nistirre på appen i 30 sekunder for å se bekreftelsen i ett sekund slik det er i iRemote. Nå kommer det opp som notification i Android-systemet.

Liker denne definitivt bedre, selv om den er langt tregere i oppstart.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Zuexi

Savner at den ikke varsler når bilen nærmer seg fulladet, slik som iRemote gjør. Det er en fordel når man står på felles ladeplass og andre også ha behov for å lade bil iløpet av dagen.

Olemann

#148
Fikk denne eposten i dag, " YOUR CONNECTED DRIVE SERVICE WILL EXPIRE".  Bilen er ca 3 år gammel, og lurer da på om jeg mister alle funksjoner i appen for å følge med på lading, lokasjon, fjernstyring etc om jeg ikke tegner fornyet abonnement, eller om det bare er spesielle ekstra-funksjoner som må betales/fornyes for å beholdes?

På nettsidene står det at Connected Service er kjøpt, ingen utløpsdato.  Det samme for Remote Service.  Men for BMW Online står utløpsdato. Men denne siste er vel bare interessepunkte på navigasjon og annen info.

Så selv om jeg ikke fornyer noe så vil bilen fortsatt være online på appen for styring av lading, gjenfinning etc?

Olemann

Da har jeg nettopp fått svar på dette fra BMW, og siden ingen her har svart/visste det, så kan det kanskje ha interesse for andre også.
Det er bare BMW Online som faller ut, de andre tjenester for styring/kontroll består, selv uten fornying.

Sitat fra: Olemann på lørdag 22. juli 2017, klokken 20:03
Fikk denne eposten i dag, " YOUR CONNECTED DRIVE SERVICE WILL EXPIRE".  Bilen er ca 3 år gammel, og lurer da på om jeg mister alle funksjoner i appen for å følge med på lading, lokasjon, fjernstyring etc om jeg ikke tegner fornyet abonnement, eller om det bare er spesielle ekstra-funksjoner som må betales/fornyes for å beholdes?

På nettsidene står det at Connected Service er kjøpt, ingen utløpsdato.  Det samme for Remote Service.  Men for BMW Online står utløpsdato. Men denne siste er vel bare interessepunkte på navigasjon og annen info.

Så selv om jeg ikke fornyer noe så vil bilen fortsatt være online på appen for styring av lading, gjenfinning etc?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA