Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Firmware 6.0 screendumps

Startet av joenvaagr, tirsdag 19. august 2014, klokken 23:34

« forrige - neste »

joenvaagr

Hva hvis man f.eks kjører fra Moss til Sverige (Nordby) - Det utgjør vel ca. 75 km en vei.
Det er jo motorvei hele veien, og fartsgrense 100 km/t. På vinterstid er det vel dødfødt uten å måtte lade på kjøpesenter, men noen som har prøvd på sommerstid uten å måtte mellomlade ? :)

Litt skummelt å gamble med å finne en ledig lader tenker jeg, hvis det er litt kø i ladetiden, blir det fort mer
frustrasjon enn sparte bensin-kroner :)
----------

The sound of silence med Tekna 14 :-)

Småfly

Vanlige stikk og få ladet på i Nordby og hurtiglader i svinesundparken. Burde kanskje sjekke at den virker først hvis man går for den. Ellers burde 15 mil la seg gjøre med pen kjøring i 80-90, men jeg ville fylt på en liten "dæsj" hvis man allikevel skal på kjøpesenteret.
Jeg kjørte ikke pent sist jeg var fra tønsberg til strømstad, lå jevnt i 110-120 og var innom hurtigladeren i svinesundparken på vei hjem igjen....

fws

Jeg har kjørt strekningen Oslo-Fredrikstad(ca. 10 mil) og Oslo-Sarp (ca. 8 mil) en del ganger. Min erfaring på disse rutene er at 15 mil er vel optimistisk. Er nok mere realistisk med ca. 13 mil om sommeren og 10 mil om vinteren. Da ligger jeg i ca. 90-100 km/t. Hvis du kan lade på Nordby, er ikke turen noe problem. Ellers holder det med 10 min. hurtiglading på veien.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

JanBrede

#3
I slutten av mai, med 17 grader i lufta og fint oppholdsvær kjørte jeg Oslo vest til Nordby i ett strekk, 130 km med 7% igjen på batteriet.

Kan legge til at Sarpsborg - Nordby ble gjennomført ufrivillig fordi begge hurtigladerne til Fortum var ute av drift.  Men med 25% igjen på batteriet der så var det mulig, skal også legge til at høyrebeinet var fjærlett mellom Sarpsborg og Nordby. 

Snittforbruket mitt på hele strekket lå på 13,9.  Kjørte uten varme/AC på, da det var helt greit med bare litt vifte.

Hvis planen din er å ikke lade på Nordby blir vel spørsmålet hvorfor? En av de 15 ladepunktene som finnes der er vel ledig, og du trenger ikke så lang tid på 16A før det gjør en forskjell på rekkevidden din.
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

MajorBard

Jeg har kjørt samme rute uten lading. Det går, men du vil merke rekkeviddeangsten på vei hjem uten lading. Jeg planla i utgangspunktet å lade litt på hurtigladeren på Brennes i Sarp men det så greit ut så jeg bare passerte. Kjørte på Cruise Control på 103 km/t på E-6, men gikk ned til ca 90 når jeg nærmet meg Råde på veien tilbake. Hadde vel ca 12% når jeg var hjemme.

Kjør med fornuftig hastighet og lad med laderen på Nordby mens du handler så skal det ikke være noe problem. (+ du har muligheten med Brennes hvis motet svikter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA