Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading av elbil i borettslag og sameier

Startet av NegativeElectrode, tirsdag 19. august 2014, klokken 17:14

« forrige - neste »

Mippen

Spennende resultat. At mange som har fått seg elbil ikke kjører så mye med fossilbil etter de har fått smaken på elbil er  ikke så ukjent. Men motstandere har brukt som argument at elbiler ødelegger for kollektivtransporten i form av mindre brukere. Det blir her motbevist. Jeg selv tar ikke buss mindre enn før  jeg fikk meg elbil. Hadde også reist mer kollektivt dersom det var bedre tilbud da det er vanskelig med parkering og køer der jeg bor.
Fremtiden er elektrisk.

E_S

Jeg reiser heller ikke mindre kollektivt - selv om elbilen i praksis er gratis i bruk og parkering er det enda mer praktisk å slippe å tenke på parkering i det hele tatt. Jeg er også allergisk mot enhver form for kø, det være seg på veien, i kassa på butikken eller noe annet sted. ;) Eneste jeg har begynt å gjøre er å bruke elbilen fremfor flybussen når jeg skal ut og fly, da elbilparkering på Gardermoen kan gjøres forholdsvis rimelig og flybussen er hinsides dyr.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

arthur

Sitat fra: E_S på tirsdag 05. august 2014, klokken 18:38
Eneste jeg har begynt å gjøre er å bruke elbilen fremfor flybussen når jeg skal ut og fly, da elbilparkering på Gardermoen kan gjøres forholdsvis rimelig og flybussen er hinsides dyr.

Kan du utdype den mht elbil parkering på Gardermoen?
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

tomrh

Vel, jeg er blant de 10% som kanskje bør "tie stille" sikkert, da jeg gikk over fra tog til elbil. Reduserte reiseutgiftene fra over 1500 kr/mnd til 200 kr/mnd. Nsb er dyre hvis man bor et godt stykke utenfor byen. Kan sove 20 min lengre om morgenen, for i Trondheim har de bygd veier som eliminerer kø. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Rio

Sitat fra: arthur på tirsdag 05. august 2014, klokken 19:26
Sitat fra: E_S på tirsdag 05. august 2014, klokken 18:38
Eneste jeg har begynt å gjøre er å bruke elbilen fremfor flybussen når jeg skal ut og fly, da elbilparkering på Gardermoen kan gjøres forholdsvis rimelig og flybussen er hinsides dyr.

Kan du utdype den mht elbil parkering på Gardermoen?

Før var det gratis for elbil på Gardermoen Parkering, men nå er prisen nesten den samme som for fossilbil, dessverre:

http://www.gardermoenparkering.no/index.php/priser-og-tjenester/parkering

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på tirsdag 05. august 2014, klokken 22:39
Før var det gratis for elbil på Gardermoen Parkering, men nå er prisen nesten den samme som for fossilbil, dessverre:

http://www.gardermoenparkering.no/index.php/priser-og-tjenester/parkering

Men alikevel MYE billigere enn parkeringen ved flyplassen. Dessuten har de så mange ladepunkter at det alltid er ladeplass tilgjengelig. Jeg bruker alltid Gardermoen Parkering og har vært svært fornøyd med det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

E_S

Samme med Gardermoen Parkering her. Man får naturlig nok elbilpris også om det er fullt på ladeplassene sånn som i perioder nå i sommer, da jeg ikke trenger lading der for å komme hjem. Parkeringen der er rimelig nok til at jeg må være borte en uke eller mer før det blir dyrere enn flybussen..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA