Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Speedometeret streiker i perioder

Startet av EL-Piano, søndag 18. januar 2009, klokken 00:50

« forrige - neste »

EL-Piano

Jeg var innom på Skøyen for å høre hvordan ting lå ann for bilen jeg venter på. Jeg fikk en annulert kontrakt i hånda, og fikk vite at R&S har trukket seg som forhandler for Think. Hva de eventuelt vil gjøre senere er uvisst. De vil fortsette å utføre service.

>:(
Nissan Leaf kjøpt juli-12. 8300 km pr 1/1-13
Tidligere: Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant opp på E18 april-12, 32000 km
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003, 35000 km

III

Merkelig å gjøre det rett før Think får avklaring om lån og finansiering. :-[
Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

Catalyzator

Annulert kntrakt ?

Da er de nok pliktig å gi deg en erstatning for brudd på kontrakten.
Jeg betviler sterkt om du kunne annulert kontrakten dersom du ikke ønsket å kjøpe...

Men uansett er dette litt underlig tatt i betraktning at TH!NK påsto seg å mangle
kjøpere fra den såkallte ventelista da de endelig kom igang med å levere biler.

Tullete....  :-\
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Griffel

Som hobbyjurist synes jeg det er rart at de kan annulere en kontrakt siden situasjonens for Think er såpass åpen. Hadde en hatt en konkurssituasjon ville de nok kunne snakke om en Force majeure situasjon. Men foreløbig er  det bare snakk om forsinkelse som de kan fraskrive seg ansvaret for.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ravn

Sitat fra: Catalyzator på onsdag 07. januar 2009, klokken 19:53

Jeg betviler sterkt om du kunne annulert kontrakten dersom du ikke ønsket å kjøpe...

Tilbake i september hvor jeg kanselerte min kontrakt (datert 15. august 2007) fikk jeg følgende svar fra Think:
SitatMed bakgrunn i forsinkelse kan din kontrakt kanselleres frem til det tidspunkt hvor vi skal gjennomgå din utstyrsliste for endelig bekreftelse.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

EL-Piano

Jeg sjekket med jurister hos NAF mandag 15/12 etter at konkursryktene kom i avisene. NAF sa at jeg ville bli erstatningsansvarlig for tap jeg påførte R&S hvis jeg annulerte kontrakten.
R&S er ansvarlig for garantier og reklamasjoner i 3/5 år på alle biler de selger selv om Think skulle gå konkurs. Dette i følge kjøpsloven.
Jeg har ikke sjekket om jeg kan kreve erstatning fra R&S når det er de som annulerer en kontrakt.
Jeg fikk vite at R&S ikke ønsker å ta dette ansvaret for flere biler enn de allerede har levert pga den høye konkursfare for Think. Dette ansvaret ville kunne sette hele selskapet deres i fare. Det har jeg for så vidt forståelse for.
Jeg følte opprinnelig en hvis trygghet i at R&S ville ha ansvaret etter kjøp, nå ser det svært lite klokt ut å kjøpe Think, hvis det er Think som skal ha garantiansvaret selv...
Nissan Leaf kjøpt juli-12. 8300 km pr 1/1-13
Tidligere: Renault Kangoo - 2004 m/Range Extender kjøpt 2009 brant opp på E18 april-12, 32000 km
Renault Kangoo - 2001 kjøpt nov 2003, 35000 km

el nino

Var innom R&S idag, og fikk inntrykk av at de foreløpig hadde lagt salget "på is" og hadde et håp om at ting ville bedre seg om etpar uker. Da ville de evt. ta opp igjen salget.
Håper at det vil skje------  :-[

III

Østfold, Svart Think City(Zebra 28kwh) mai 2010
Passert 135 000 km
Model 3 LR , Dual Motor

froland

Hei venner! Jeg fikk god service på Røhne og Selmer så jeg har ikke noe å klage på, men er bare glad for at Ford trekker seg fra ALT som har med Think å gjøre. Det skulle Think ha tenkt på før. Nå håper jeg at Thinkledelsen bruker haue og kutter all kontakt med Ford. De kan heller bruke verksteder rundt om i landet som ikke selger bilmerker pr i dag. Det er mange som ønsker å få selge biler. Ikke bruke noen som selger bensin eller dieselbiler. En gang må de vel lære, eller er hele styret i Think bare noen dustemikkler?  Nå får vi håpe på at Think overlever og at produksjonen fortsetter i Norge. Hilsen Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

el nino

Sitat fra: Sopp på fredag 09. januar 2009, klokken 17:32
fra TU:
http://www.tu.no/industri/article195146.ece

Iflg samme art. sier Siemens som administrator av batterileieavtalen også stopp. Hva kan det bety mon tro? Slipper vi hele leieavtalen? ;D ???

corvette

Ja, det lurer jeg også på. Hva med oss som har fått levert? Fikk min i begynnelsen av desember, og har ikke hørt fra Siemens.
Noen som vet noe om hvordan dette nå blir?

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

el nino

Fikk akkurat brev fra Siemens om å betale batterileien :( så vi slipper nok ikke-------
Men jeg tar nok en tlf. til dem for å klarlegge spørsmål vedr. garantien på batteriene hvis det skjer forandringer hos Think, før jeg betaler. ;)

POSi411

Røhne & Selmer høres da veldig positive ut her (i en ellers veldig negativ artikkel.):
http://e24.no/naeringsliv/article2858524.ece
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Schled

2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

HHF

Ikke spesielt positivt dette nei! At det kommer så langt nå fra R&S sin side, må jo nesten tolkes dithen at ikke Think har noe særlig troverdig opplegg på gang på kort sikt heller? Virkelig leit.

Den andre artikkelen synes jeg føyer seg inn i rekken av tåpelig journalistikk.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA