Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Riper i bagasjerom

Startet av EV - Driver, tirsdag 19. august 2014, klokken 12:43

« forrige - neste »

emil

Har et fint lyskryss som går mer eller mindre rett over i 80 sone som et fint sted å teste hvor kvikke bilene er. Synes selv at eGolf og Zoe virket litt treigere enn min egen Leaf mens Soul føltes ganske lik. Men det er ikke noen vitenskaplig test med klokke og målebånd, bare følelsen jeg satt igjen med.

Ligger det en Audi, BMW eller typisk rånebil bak meg når jeg står først i køen på rødt lys er det alltid flat pedal over mens de blir ståene igjen sure (Og ja jeg vet de er sure fordi de må opp i hastigheter godt over fartsgrensen når de tar meg igjen og legger seg tett bak meg).

Stangseth

Fikk en pris på 252.000 for Soul av en forhandler i Bergen ( best utstyrt utgave inkl vinterdekk). Er det ok pris, eller har noen fått den rimeligere?

Ona IX

Østlandet har best priser med rundt 245' vestlandet tror jeg det er greit med 251', det samme vil jeg tro gjelder midtnorge. Liten forskjell å kjøre bilen på trailer i halvtime enn 7 timer på toget. Men vil anbefale deg å sjekke kia.No og se på alle leverandører i nærheten, ringe alle og spørre om pris og leveringstid. Kanskje du er villig til å betale ekstra for tidligere leveringstid, eller kjøre lenger for å spare 2000?
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Zyntax

252k her i Trondheim også. Enkelte har vel fått skviset inn litt tilleggsutstyr i prisen, men jeg tror pga så stor pågang som de har nå, så er de ikke særlig villig til å legge med så mye gratis.
Kia Soul Exclusive, blå med hvitt tak, bestilt i september 2014, kommer i August 2015.

Stangseth

Har sjekket litt rundt i dag 250000 i Stavanger, 252000 i Bergen og 248000 i Oslo, så det er vel neppe noe vits å kjøre over fjellet i januar/februar for et par tusen spart. Tusen takk for svar dere.

230V

Ser nå på et bilde jeg tok at det står ECO i speedometeret. Betyr det at jeg prøvekjørte i ECO-modus eller hva?

moby666

Ja, den er default på


Sitat fra: 230V på lørdag 13. september 2014, klokken 23:20
Ser nå på et bilde jeg tok at det står ECO i speedometeret. Betyr det at jeg prøvekjørte i ECO-modus eller hva?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

230V

#97
Dvs. at den var mye tregere enn den burde være med eco-modus av? Hva er det ECO-modus gjør?
Synes den var grei å kjøre selv med ECO på :)

Hanzo

Evo tvinger deg til å kjøre mer fornuftig, mindre kraft i motoren, mindre effekt til klimaanlegget etc. Du merker ganske stor forskjell med Eco av eller på :)

Geir81

Min erfaring etter en forholdsvis kort prøvetur av Soul EV var at frasparket var omtrent like friskt uansett om ECO-modus var på eller ikke. Det var tydelig at regen-bremsing var mye høyere med ECO på, men med flat gasspedal synes jeg altså aksellerasjonen var temmelig lik.

Brukte forøvrig lang tid på å finne ut hvordan jeg skulle skru av eco-modus. Det var mange knapper å lete imellom før jeg plutselig så den riktige.

terjebc

Sitat fra: Geir81 på søndag 14. september 2014, klokken 11:00
Min erfaring etter en forholdsvis kort prøvetur av Soul EV var at frasparket var omtrent like friskt uansett om ECO-modus var på eller ikke. Det var tydelig at regen-bremsing var mye høyere med ECO på, men med flat gasspedal synes jeg altså aksellerasjonen var temmelig lik.

Brukte forøvrig lang tid på å finne ut hvordan jeg skulle skru av eco-modus. Det var mange knapper å lete imellom før jeg plutselig så den riktige.

Hmm.. Må ha kjørt en annen bil jeg..
Jeg opplevde at ECO av og på var stor forskjell på gassen. Men dog ikke like stor som på Leaf. Og regen var veldig likt om ECO var på eller av i "D"   

Eco knappen var helt teit plassert. Er jo nesten i baksetet. Burde vært på rattet som i Leaf.
- KIA Soul EV Titanium - overlevert 20.02.2015 -

jkirkebo

Sitat fra: terjebc på søndag 14. september 2014, klokken 20:26
Sitat fra: Geir81 på søndag 14. september 2014, klokken 11:00
Min erfaring etter en forholdsvis kort prøvetur av Soul EV var at frasparket var omtrent like friskt uansett om ECO-modus var på eller ikke. Det var tydelig at regen-bremsing var mye høyere med ECO på, men med flat gasspedal synes jeg altså aksellerasjonen var temmelig lik.


Hmm.. Må ha kjørt en annen bil jeg..
Jeg opplevde at ECO av og på var stor forskjell på gassen. Men dog ikke like stor som på Leaf. Og regen var veldig likt om ECO var på eller av i "D"   

Han skriver jo "med flat gasspedal". Da er forskjellen mellom D og ECO på Leaf ganske nøyaktig lik null.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lasse70

Jeg er veldig glad eco knappen ikke er på rattet. Ser ikke for meg at jeg skal endre på denne så mange ganger under kjøreturen, hvis jeg i det heletatt kommer til å endre det, så lenge den står på som standard når man starter.

Kia Soul EV sort med rød bestilt 6sept. Levering ca februar 2015. Ble forsinket og byttet til grå og fikk bilen etter ca 1 uke. Utrolig fornøyd.

kennethdelbekk

Hei.

Hadde en prøvetur i Soul på lørdag og må si jeg ble positivt overrasket:) 
God oversikt, lite støy og velkjørende.
Men, det er en ting jeg lurer på, lysene- Led kjørelys for dagtid, men nattlys så for meg ut som "gammeldagse" halogen med linser??? Noen som har sett noe annet?
Fenstad
2014 Modell S85
2015 Soul EV Svart/Rød (solgt)

terjebc

Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. september 2014, klokken 20:37
Sitat fra: terjebc på søndag 14. september 2014, klokken 20:26
Sitat fra: Geir81 på søndag 14. september 2014, klokken 11:00
Min erfaring etter en forholdsvis kort prøvetur av Soul EV var at frasparket var omtrent like friskt uansett om ECO-modus var på eller ikke. Det var tydelig at regen-bremsing var mye høyere med ECO på, men med flat gasspedal synes jeg altså aksellerasjonen var temmelig lik.


Hmm.. Må ha kjørt en annen bil jeg..
Jeg opplevde at ECO av og på var stor forskjell på gassen. Men dog ikke like stor som på Leaf. Og regen var veldig likt om ECO var på eller av i "D"   

Han skriver jo "med flat gasspedal". Da er forskjellen mellom D og ECO på Leaf ganske nøyaktig lik null.

My bad..
Det er riktig som han skriver. Den er temmelig lik om man bytter med foten på gassen.
Den har ikke sånn Il Tempo Gigante pedal som går "gjennom gulvet" slik som på Nissan Leaf.
- KIA Soul EV Titanium - overlevert 20.02.2015 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA