Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 10 eller 16 amp?

Startet av svedman, lørdag 17. januar 2009, klokken 22:39

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Helt enig med Griffel. Forstår ikke problemet med å ha en brikke i bilen. Bruk heller tiden på å få folk til å kjøpe elbil så Vi kan få renere luft i byene våre :)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Trond Arve

Enig, oppfordrer alle elbilister til å anskaffe brikke. Et par ting det er verdt å tenke over:
o Automatisk gjenkjenning av skilt vil aldri fange opp alle passeringer (lysforhold, skitne skilter etc). Det er kostbar teknologi og krever manuell oppfølging. Brikketeknologi har vesentlig lavere kostnad og høyere treffrate.
o Vi elbilister er ikke i sentrum av universet; vi er derimot en liten gruppe som for tiden har veldig store fordeler. Skulle ønske vi framsto med litt mer ydmykhet i denne (og andre) sammenhengen.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

elektrolux

Er også enig med Griffel som kommer med et meget saklig innlagg med mange gode argumenter. 

Mener likevel at innkrevingen av disse pengene kunne vært gjort mye mer effektivt via bensin og dieselpumpene. Bare tenkt på all den arbeidskraften som da kunne blitt frigitt til andre samfunnsnyttige oppdrag.

Hadde ikke motorsyklistene vært på hugget for 20-25 år siden med sine aksjoner kunne vi i dag hatt bompenger også for den gruppen. Den gang arrangerte motorsyklistene turer gjennom bomringene der alle var meget hyggelige og betalte det de skulle. Selvfølgelig lå lommeboka i jeansen under skinnklær og regntøy, så det tok nesten 10 min å kle av og på seg for å finne fram disse pengene. Neste motorsyklist kunne selvfølgelig ikke starte prosessen før første mann var ferdig, da han i så fall ville bli våt av regnet i mellomtiden.

Hadde ikke bilistene i sin tid vært så egoistiske og kjøpt bombrikke for å oppnå rabatt og raskere passering, og i stedet støttet bomringene med full betaling slik jeg fremdeles gjør på fossilbilene mine, ville systemet vært forbedret for lenge siden, enten ved å legge ned bomringene og satse på alternativ innkreving, eller at de for lengst fikk OCR systemet sitt til å fungere.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA