Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: De fleste her inne har en fossilbil

Startet av jkirkebo, søndag 17. august 2014, klokken 20:33

« forrige - neste »

K S

Sitat fra: Ebbe på torsdag 27. august 2015, klokken 21:50
Sitat fra: K S på torsdag 27. august 2015, klokken 21:36
Sitat fra: Ebbe på torsdag 27. august 2015, klokken 13:55
Personlig skulle jeg ønske at disse boksene kunne hatt mode 3 type 2 utgang slik at jeg kunne bruke den på alle våre EL-biler!

Er bare å kjøpe både Type 1 og Type 2, får vel ikke billigere løsning? :-)

Da må man kjøpe to bokser siden disse har fast kabel! Da har bilader.no en til kr. 5000,- pluss mva. som da blir billigere http://billader.no/hjemme-lading/
Med kabler til begge? I så fall er det løp å kjøp.

kaaos

Hei.

Eg har en BMW i3. Eg er ikkje i tvil om at laderen vil fungere på den. (32A).

Det som stopper meg fra å kjøpe en er at eg har bestilt en GOLF GTE i tillegg, (plug in). Vil laderen fungere på denne også?
Max ladefart på GTE-en er 16A. Vil den begrense seg selv til 16A? Eller kan dette føre til problemer med din 32A lader?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

OlavEmil

Bilen tek så mykje straum han kan få, ikkje meir. BMW og VW har vel same ladekontakt, så det skal funke fint :) .

Du kan òg få boksen med justerbar effekt, så kan du ha han ståande på 16A til vanleg, og auke til 32A dei gongane du har det travelt med å lade BMWen.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

kaaos

Så hvis eg plugger 32A boksen til GTE-en, så vil bilen ikkje trekke mer en 16A? Som er dens maks ladehastighet.
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

OlavEmil

1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Yeyeye

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:05
Sitat fra: erlanddf på tirsdag 28. juli 2015, klokken 19:28
Kan feks en slik kwh-måler/teller monteres lett i tillegg eller har du noen andre (evt billigere) å anbefale? :)

http://www.clasohlson.com/no/3-fase-strømmåler-med-LCD-display/36-5337

Ladeboksen leveres med integrert måler for kr. 900,- ekstra. 1-fase måler med LCD-display, 1 modul bred. Den viser ikke bare kWh, men også effekt, spenning, reaktiv/aktiv effekt, frekvens og en drøss andre parametre.

Jeg leste akkurat igjennom tråden her, og den begynner å bli laaang :)
Det hadde vært lurt om du jkirkebo, tar en kjapp redigering av post 1, der du lister opp tilleggsmuligheter slik som justerbar amp trekk, integrert måler, muligheter for lengre kabler og tilkoblingsstikk mm.
Du leverer her noe veldig unikt og en meget fleksibelt løsning til en rimelig penge.
Sender en mail med bestilling på en med integrert strømmåler og mulighet til å justere amperetrekk :D
Noen som vet om en leaf med 6,6kW lader kan justere ned ladeeffekten fra meny i bilen foresten?
Har bestilt Leaf med 30kWh batteri og er noe ukjent med mulighetene for styring av lading.

Mvh Arild R
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

jkirkebo

Sitat fra: Yeyeye på søndag 20. september 2015, klokken 22:02
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. juli 2015, klokken 20:05
Sitat fra: erlanddf på tirsdag 28. juli 2015, klokken 19:28
Kan feks en slik kwh-måler/teller monteres lett i tillegg eller har du noen andre (evt billigere) å anbefale? :)

http://www.clasohlson.com/no/3-fase-strømmåler-med-LCD-display/36-5337

Ladeboksen leveres med integrert måler for kr. 900,- ekstra. 1-fase måler med LCD-display, 1 modul bred. Den viser ikke bare kWh, men også effekt, spenning, reaktiv/aktiv effekt, frekvens og en drøss andre parametre.

Jeg leste akkurat igjennom tråden her, og den begynner å bli laaang :)
Det hadde vært lurt om du jkirkebo, tar en kjapp redigering av post 1, der du lister opp tilleggsmuligheter slik som justerbar amp trekk, integrert måler, muligheter for lengre kabler og tilkoblingsstikk mm.
Du leverer her noe veldig unikt og en meget fleksibelt løsning til en rimelig penge.
Sender en mail med bestilling på en med integrert strømmåler og mulighet til å justere amperetrekk :D
Noen som vet om en leaf med 6,6kW lader kan justere ned ladeeffekten fra meny i bilen foresten?
Har bestilt Leaf med 30kWh batteri og er noe ukjent med mulighetene for styring av lading.

Hei,

Skal prøve å få tid til å redigere litt ;)

Jeg tror ikke 2016 Leaf heller kan justere fra skjerm, de foregående modellene har ihvertfall ikke hatt den muligheten.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Yeyeye

Hehe, og det er nok ingen vits å spørre selger heller, her i Trondheim var jeg(vi) vist første bestiller av 2016 modell og de viste litt lite enda. Menysystemet skulle jo oppgraderes, men om det kun er i forhold til Carwingsgreiene eller ei, aner jeg ikke.
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Pomorbror

Hei
Har fått montert en slik lader fra deg, og er super fornøyd med den.
Min elektrikker hadde med et jorfeilvern som han monterte i skapet til den nette sum av over 4000 kroner.
Er dette nødvendig, eller holder det med en 32 amp sikring med innebygd jorfeilbryter?

jkirkebo

Sitat fra: Pomorbror på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 01:04
Hei
Har fått montert en slik lader fra deg, og er super fornøyd med den.
Min elektrikker hadde med et jorfeilvern som han monterte i skapet til den nette sum av over 4000 kroner.
Er dette nødvendig, eller holder det med en 32 amp sikring med innebygd jorfeilbryter?

Det er krav om jordfeilbryter Type B på alle nye kurser beregnet for lading av elbil. Disse finnes kun som separat jordfeilbryter, ikke som jordfeilautomat. De trenger dog ikke å koste 4000 kroner, jeg selger slike for 1200,-
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


Vladimir Gillstrøm

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. juli 2015, klokken 19:55
Sitat fra: Anders Prytz på tirsdag 14. juli 2015, klokken 14:54
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 14. juli 2015, klokken 14:50

Ja, den kan fint kobles til 32A 3-fase. Da benyttes kun en av fasene. Antar du da har et blått 32A 3-fase stikk på veggen fra før?

Ladestasjonene leveres nå ferdigmontert og CE-merket, jeg har en utgave som har kort (50cm) tilførselskabel med blått 32A støpsel (3-pins eller 4-pins etter ønske). Denne koster 4200,- + porto og du har lov å montere den opp selv.

Har den ikke pr. nå, men kan fort dukke opp en slik en på veggen. Altså både 32A-Kurs og ladestasjon  ;) Blir vel fort 3fas i og med at jeg har lest rundt om at nettavdelingene rundt om ikke er særlig glad i 32A 1-fas lengre? Stemmer det mon tro?

Ja, det stemmer. Så det kan lønne seg å be om en 3-fase kontakt om nettselskapet i området er vrange. Men si også til elektrikeren at du innimellom skal bruke den til lading, slik at du får et type B jordfeilvern. Da risikerer du ikke trøbbel ved evt. tilsyn på det elektriske anlegget.

I mitt sikringsskap står det en fase, to ledet. Er det mulig for meg å få et tre faset kurs da, eller er jeg stuck med en faset? I tillegg er jeg i stuss på hvilken støpsel jeg trenger, 3 eller 4 pins til en 32A?

jkirkebo

Sitat fra: Vladimir Gillstrøm på søndag 11. oktober 2015, klokken 11:08
I mitt sikringsskap står det en fase, to ledet. Er det mulig for meg å få et tre faset kurs da, eller er jeg stuck med en faset? I tillegg er jeg i stuss på hvilken støpsel jeg trenger, 3 eller 4 pins til en 32A?

Hvis du bare har 1-fase inntak kan du ikke få en 3-fase kurs. Da må du ha en 1-fase kurs, med 3-pins støpsel. Om du lurer på hva slags inntak du har, legg ut et skarpt bilde av innmaten i skapet her samt kursfortegnelsen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Vladimir Gillstrøm

Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. oktober 2015, klokken 15:24
Sitat fra: Vladimir Gillstrøm på søndag 11. oktober 2015, klokken 11:08
I mitt sikringsskap står det en fase, to ledet. Er det mulig for meg å få et tre faset kurs da, eller er jeg stuck med en faset? I tillegg er jeg i stuss på hvilken støpsel jeg trenger, 3 eller 4 pins til en 32A?

Hvis du bare har 1-fase inntak kan du ikke få en 3-fase kurs. Da må du ha en 1-fase kurs, med 3-pins støpsel. Om du lurer på hva slags inntak du har, legg ut et skarpt bilde av innmaten i skapet her samt kursfortegnelsen.

Ser at det står en fase på selve telleren, da er det vel ingen tvil.

Er det du selv som stiller med garantien på laderen?

jkirkebo

Sitat fra: Vladimir Gillstrøm på søndag 11. oktober 2015, klokken 17:12
Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. oktober 2015, klokken 15:24
Sitat fra: Vladimir Gillstrøm på søndag 11. oktober 2015, klokken 11:08
I mitt sikringsskap står det en fase, to ledet. Er det mulig for meg å få et tre faset kurs da, eller er jeg stuck med en faset? I tillegg er jeg i stuss på hvilken støpsel jeg trenger, 3 eller 4 pins til en 32A?

Hvis du bare har 1-fase inntak kan du ikke få en 3-fase kurs. Da må du ha en 1-fase kurs, med 3-pins støpsel. Om du lurer på hva slags inntak du har, legg ut et skarpt bilde av innmaten i skapet her samt kursfortegnelsen.

Ser at det står en fase på selve telleren, da er det vel ingen tvil.

Er det du selv som stiller med garantien på laderen?

Ja, på ladestasjonene ja. 5 års reklamasjonsrett som det skal være.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA