Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken hurtigladertilbyder liker vi best?

Startet av timescape, søndag 17. august 2014, klokken 08:39

« forrige - neste »

timescape

Hej,
Kan man resette kapacitet meteret via dianostic tool (lexia) ?

Mine batterier er blevet meget bedre og kapacitet meteret når under nul før lade lampe tænder..

M.v.h.
-. Kasper

Elmo

SOC % meteret er bare en dum ampere-teller. Det kalibreres i praksis vet hver full-lading fordi den ikke går lenger enn til 100% mens (over)lading fortsetter etter 100%.

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Matheus

Eg har spørsmål angående lading. Hvor lang tid skal man lade? Stopper ladingen automatisk slik at man kan sette på lading mandag kl 16 og koble fra og kjøre kl 8 neste dag? Då blir det 16 timer med lading. Er dette bra måtte å lade på?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Kanskje enklest å linke til Kjøre og lade råd på elbilwiki.

Bilen slutter å lade automatisk når den er full (selvfølgelig hadde jeg nær sagt), så sånn sett er det ikke noe problem.
Men batteriene har ikke godt av å stå full-ladet over tid, så kort oppsummert skal du lade bilen så tett opp mot når du trenger den.  Feks. hvis du ikke skal bruke bilen i helgen så ikke sett på ladingen fredag ettermiddag, men vent til søndag kveld.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Matheus

Takk, eg selvfølgelig har lest det men noke ting er fortsatt uklar. Derfor eg spør.
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA