Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av VanillaBean, lørdag 16. august 2014, klokken 17:45

« forrige - neste »

VanillaBean

Jeg har brikke fra Fjellinjen, men mottar fortsatt faktura fra dem hver mnd. Jeg har hatt dialog med dette angående dette, men utfordringen er der fortsatt.

Er det andre som har samme utfordring? Har andre en tilfredsstillende løsning på dette?
iMiev siden september 2013.

emil

Har du bare overført abonnementet fra gammel bil eller har du meldt inn at den nye er en elbil?

Må som oftest gjøres manuellt, holder ikke å bare ha EL-skilt på avtalen. Elbiler må legges inn i bomselskapenes generelle fritaksregister (som også inneholder bl.a utrykningskjøretøy, rutebusser, HC-biler mm.).

VanillaBean

Jeg har meldt inn dette som et nytt abonnement og har ikke hatt vansker med å få slettet fakturaer når jeg har mottatt dem. Jeg har derfor gått ut i fra at neste mnd mottar jeg ikke faktura, men den gang ei... Jeg har nå skrevet nok en klage og håper at dette blir ordnet en gang for alle...

TB

Sitat fra: VanillaBean på fredag 01. august 2014, klokken 19:02
Jeg har brikke fra Fjellinjen, men mottar fortsatt faktura fra dem hver mnd. Jeg har hatt dialog med dette angående dette, men utfordringen er der fortsatt.

Er det andre som har samme utfordring? Har andre en tilfredsstillende løsning på dette?

Logg inn på http://www.fjellinjen.no/ og sjekk at du står oppført med "Miljøvennlig kjøretøy" - eg har aldri motteke nokon faktura på passeringar.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

VanillaBean

TAKK!!!!!!!!!!! ;D ;D ;D

Dette bør gjøre susen  ;)

VanillaBean

Eller ikke..... Jeg sjekket og den innstillingen var allerede korrekt....

TB

Sitat fra: VanillaBean på fredag 01. august 2014, klokken 19:54

Sjekk at passeringer faktisk blir registeret på denne brikke - du finn liste over passeringar på samme webside. Og du kan sikkert også dobbeltsjekke at bilnr + brikkenummer er korrekt?

Så lenge som du har brikke + er registrert med "Miljøvennlig kjøretøy" skal dette fungere heilt fint.

Eit siste tips for alle som har el + fosilbil: Opprett to avtaler - og legg inn 1 bil / brikke pr avtale. Har forstått enkelte har 1 avtale - og fleire biler / brikker på denne avtalen.

Med ein avtale pr bil / brikke er det enklere for alle parter, og passeringar (i norske bommer) på elbilavtalen skal alltid vere 0 - og passeringer på fosilbil avtalen er normalt eit lite antall - og enkelt og ha oversikt over.
Lørenskog

jkirkebo

Sitat fra: TB på fredag 01. august 2014, klokken 21:00
Med ein avtale pr bil / brikke er det enklere for alle parter, og passeringar på elbilavtalen skal alltid vere 0

Det stemmer ikke for de av oss som innimellom kjører over Svinesund ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sandpusher

Sitat fra: VanillaBean på fredag 01. august 2014, klokken 19:54
Dersom alt stemmer på nettet/avtalen din blir neste spørsmål om brikken blir registrert når du passerer. Får du opp et grønt lys? Hvor har du plassert brikken?
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

VanillaBean

Griffel

Dette er helt klart en feil som ligger i registreringssystemet til Fjellinjen.
Det eneste du kan gjøre er å klage hver gang fram til de (altså Fjellinjen) har fått rettet feilen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

VanillaBean

Takk for tilbakemeldinger. Jeg satser på at etter at jeg klaget (igjen) i går, så vil dette ordne seg...

emil

Og klarer de ikke å ordne opp er det bare å avslutte avtalen med Fjellinjen og heller ordne med et tilfeldig annet bomselskap i landet.

TB

Sitat fra: jkirkebo på fredag 01. august 2014, klokken 21:34
Det stemmer ikke for de av oss som innimellom kjører over Svinesund ihvertfall.
Sant nok, Svinesund betales for - på lik linje med fosilbilar.
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA