Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Charlie, lørdag 16. august 2014, klokken 06:50

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: pwb på søndag 23. november 2014, klokken 18:51
Så bilen er såpass idiotisk lagd at den åpner vindu for å fortelle deg at du må kalibrere vindu hvis det skal være lukket? Jaja, trodde jeg hadde hørt det meste.
Nei, slik er det ikke.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sjøhyene

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 18:43
Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o
Google translate much?

IFK

#18
@pwb. Vel lad mig videreformidle det Tesla service sa til mig da.  Så du har hørt det au.   
Hver gang du trekker i døråbneren så kjører vinduet litt ned, dette for å gå klar av kromlisten.  Den kjører respektive opp igjen når døren er lukket.  Men hvis den er i tvivl om hvor den er så er det ikke så smart å kjøre opp igjen hvis du åbner/lukker døren og kjører vinduet rett i kromlisten. Trur hverken kromlisten eller vinduet liker det i lengden. Dette er info fra Tesla service jeg fikk. SÅ jeg kan jo kun si Hva de sa til mig.
Tesla Model S P85+
Blå, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Luftfjæring, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Hattehylle :)

martins

Sitat fra: Muffinman på søndag 23. november 2014, klokken 20:54
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 18:43
Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o
Google translate much?
Ehm, nei hvorfor lurer du på det?
Uansett så kan det virke som at kneet av og til kan komme borti vindusheisknappen for venstre fremdør, slik at vinduet blir stående litt på gløtt hvis man ikke er obs på dette.

pwb

Sitat fra: IFK på søndag 23. november 2014, klokken 21:32
@pwb. Vel lad mig videreformidle det Tesla service sa til mig da.  Så du har hørt det au.   
Hver gang du trekker i døråbneren så kjører vinduet litt ned, dette for å gå klar av kromlisten.  Den kjører respektive opp igjen når døren er lukket.  Men hvis den er i tvivl om hvor den er så er det ikke så smart å kjøre opp igjen hvis du åbner/lukker døren og kjører vinduet rett i kromlisten. Trur hverken kromlisten eller vinduet liker det i lengden. Dette er info fra Tesla service jeg fikk. SÅ jeg kan jo kun si Hva de sa til mig.

Tror de virkelig at kundene sine er så dumme at de tror på det våset der? Dør lukket vindu lukket, dør åpnes vindu litt ned, dør lukket vindu opp igjen, klarer liksom ikke å se at det skal være noe som helst tvil. Er nok for mange sensorer og for mye softwarestyring. Burde nok vært lagd litt enklere tipper jeg. samme som soltaket som må rekalibreres, for mye sensorer og softwarestyring.

petersv

Litt gretten på alle teslaene du tapte på studentpostene dine i shortede tsla-aksjer foxy? Stakar liten...

Kallagtunet

Reset nå den store skjermen så er problemet løst.... Ikke noe å diskutere i det vide og det brede!

Muffinman

#23
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 21:35
Sitat fra: Muffinman på søndag 23. november 2014, klokken 20:54
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 18:43
Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o
Google translate much?
Ehm, nei hvorfor lurer du på det?
Uansett så kan det virke som at kneet av og til kan komme borti vindusheisknappen for venstre fremdør, slik at vinduet blir stående litt på gløtt hvis man ikke er obs på dette.
"Regnstorm" :) Første innlegg på forumet i tråd om feil, og et ord jeg bare før har sett på halvgrei oversettelse fra engelsk, i tillegg til noen andre småfeil jeg har sett på translate. Første tanke var at dette var en engelskspråklig person som hadde registrert seg kun for å lage noen "kunstige" tilfeller av feil, og som dermed har en eller annen agenda.

Beklager hvis jeg bommet der!

For øvrig kan jeg ikke tenke meg at det går an å komme borti vindusknappen for venstre framdør med kneet om man prøver hardt. Med mindre man er laget av gummi.

Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. november 2014, klokken 08:55
For øvrig kan jeg ikke tenke meg at det går an å komme borti vindusknappen for venstre framdør med kneet om man prøver hardt. Med mindre man er laget av gummi.
Nei, det er vel helst vinduene på høyre side som er utsatt der.  Men det har jeg klart noen ganger.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Epleskreller

Sitat fra: petersv på mandag 24. november 2014, klokken 07:48
Litt gretten på alle teslaene du tapte på studentpostene dine i shortede tsla-aksjer foxy? Stakar liten...
Ja, det var morsommere når han var foxy ;-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Thomas Parsli

Sitat fra: Epleskreller på mandag 24. november 2014, klokken 11:04
Sitat fra: petersv på mandag 24. november 2014, klokken 07:48
Litt gretten på alle teslaene du tapte på studentpostene dine i shortede tsla-aksjer foxy? Stakar liten...
Ja, det var morsommere når han var foxy ;-)

Sier du at pwb og foxy er samme person?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

martins

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. november 2014, klokken 08:55
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 21:35
Sitat fra: Muffinman på søndag 23. november 2014, klokken 20:54
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 18:43
Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o
Google translate much?
Ehm, nei hvorfor lurer du på det?
Uansett så kan det virke som at kneet av og til kan komme borti vindusheisknappen for venstre fremdør, slik at vinduet blir stående litt på gløtt hvis man ikke er obs på dette.
"Regnstorm" :) Første innlegg på forumet i tråd om feil, og et ord jeg bare før har sett på halvgrei oversettelse fra engelsk, i tillegg til noen andre småfeil jeg har sett på translate. Første tanke var at dette var en engelskspråklig person som hadde registrert seg kun for å lage noen "kunstige" tilfeller av feil, og som dermed har en eller annen agenda.

Beklager hvis jeg bommet der!

For øvrig kan jeg ikke tenke meg at det går an å komme borti vindusknappen for venstre framdør med kneet om man prøver hardt. Med mindre man er laget av gummi.

Der bommet du ja. :)
Vanligvis er jeg ganske flink til å formulere meg på en god måte. Tydligvis gikk det ikke så bra i dette tilfellet. Beklager hvis det ikke nådde helt opp til din standard Muffinman.
"Regnstormer" er noe som er ganske utbredt her på vestlandet. Veldig mye nedbør på kort tid. ;)
Jeg mente selvsagt høyre fremvindu. Jeg var nok ikke helt våken da jeg skrev dette innlegget.

sn0le

Har vært borti på andre biler at endestopp må kalibreres.
Skjedde på Galaxyen jeg hadde før, og mest trolig pga 12V batteri som gikk tomt.
Symptomer var at om du trykket på knappen sånn at vinduet skal gå opp av seg selv uten at du må holde knappen inne så stoppet vinduet når du slapp knappen.
Resetprosedyre var enkel.
Kjør vinduet manuelt helt ned, og hold knappen inne et par sekunder.
Kjør vinduet manuelt helt opp, og hold knappen inne et par sekunder.
Etter det så fungerte automatikken igjen.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Sitat fra: martins på mandag 24. november 2014, klokken 13:45
Beklager hvis det ikke nådde helt opp til din standard Muffinman.
Ikke ta det ille opp, det har vel vært tilfeller av personer som har registrert seg på forum for å "gjøre ugagn" tidligere men som har avslørt seg ganske fort. Passer vel bedre med "velkommen til forumet" da :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA