Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Charlie, lørdag 16. august 2014, klokken 06:50

« forrige - neste »

Charlie

Etter en parkering merket jeg at vindu i venstre bakdør ikke var helt lukket når jeg kom tilbake etter automatisk låsing av bilen. Ser nå at hver gang jeg åpner selve bakdøren, og lar bilen etterpå låse seg automatisk, så hopper vinduet ned 3 - 4 cm. Åpner jeg døren deretter flere ganger, så hopper den ned et hakk på 3 - 4 cm hver gang, helt til vinduet er helt åpent :o

Har ikke brukt bilen på 1 måned i sommer, så Tesla´en har nok blitt sur på meg....

Har ennå ikke hatt behov for å kontakte Tesla for noe vedrørende bilen, er det noen spesiell epostadresse som brukes, f.eks. til Tesla Trondheim?

olehelge

Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

Muffinman

Dette har jeg også opplevd på passasjerdøren foran. Av en eller annen grunn forsvant det av seg selv.

Kallagtunet

Restart stor skjerm så skal det være i orden.

Charlie

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 01. august 2014, klokken 14:52
Restart stor skjerm så skal det være i orden.

Hah - det var løsningen ja, i alle fall foreløpig :)

hma

Sitat fra: Charlie på fredag 01. august 2014, klokken 12:29
Etter en parkering merket jeg at vindu i venstre bakdør ikke var helt lukket når jeg kom tilbake etter automatisk låsing av bilen.
Hvilken sw har du på bilen?

Jeg fikk installert 5.12 (1.64.26) hos Tesla Lade 22. juli. I går kveld opplevde jeg for første gang det du beskriver (da jeg skulle vaske bilen); venstre sidevindu bak stod med en liten glippe og ville ikke heise seg igjen når døra ble åpnet/lukket.

Kjørte vinduet ned/opp noen cm via knappen i førerdøra og dermed var alt i orden - ingen restart nødvendig for meg :)
Det fikk meg til å lure på om jeg hadde kommet borti vindusheisknappen, slik at ruta på forhånd stod i delvis åpen posisjon(?).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Dr.Ling

Jeg fikk jo baksetet fullt av snø da dette skjedde med meg i vinter. Kom til en bil hvor ve. bakvindu var ca 12cm åpent. Tesla overtalte meg til å tro at jeg hadde kommet borti knappene i førerdøra da jeg gikk ut av bilen kvelden før, og jeg kunne jo ikke akkurat motbevise det.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Charlie

Sitat fra: hma på fredag 01. august 2014, klokken 15:17
Sitat fra: Charlie på fredag 01. august 2014, klokken 12:29
Etter en parkering merket jeg at vindu i venstre bakdør ikke var helt lukket når jeg kom tilbake etter automatisk låsing av bilen.
Hvilken sw har du på bilen?

Jeg fikk installert 5.12 (1.64.26) hos Tesla Lade 22. juli. I går kveld opplevde jeg for første gang det du beskriver (da jeg skulle vaske bilen); venstre sidevindu bak stod med en liten glippe og ville ikke heise seg igjen når døra ble åpnet/lukket.

Kjørte vinduet ned/opp noen cm via knappen i førerdøra og dermed var alt i orden - ingen restart nødvendig for meg :)
Det fikk meg til å lure på om jeg hadde kommet borti vindusheisknappen, slik at ruta på forhånd stod i delvis åpen posisjon(?).

Jeg har fremdeles 5.9
Det rare er at jeg nullstilte den store og lille skjermen dagen før dette med venstre vindu skjedde, bare for moro skyld. Men en ny nullstilling ser altså ut til å ha ordnet problemet.

arne rasmus

Jeg erfarte dette problemet igår. Når passasjer skulle ut gikk vinduet ned noen cm, gikk ikke an å bruke bryteren for å lukke vinduet. For hver gang han tok i håndtaket for å åpne døren gikk vinduet lenger ned. Overrasket at denne feilen ikke er rettet, har siste oppdatering.

passasjer er programmerer og satt på i Tesla for første gang. Da han tok i dørhåndtaket og vinduet gikk litt ned antok han at døren ikke var åpnet, men at det var en bug som gjorde at bryteren hadde fått feil funksjon. Da det viste seg at vindusbryteren ikke fungerte, og vinduet bare gikk lenger ned for hver gang han tok i dørhåndtaket ble det ganske pinlig egentlig. Kom på at sist jeg hadde passasjer i baksetet for en uke siden, så var også vinduet litt åpent etterpå, men da trodde jeg bare passasjeren hadde luftet litt.

Må si at slike bugs ikke er så veldig tillitsvekkende...

Kallagtunet

Kjent feil.

Reset stor skjerm, dvs hold begge hjulene på rattet inne til den går i svart så er problemet med all sannsynlighet løst til neste gang det inntrer (skjer heldigvis ikke ofte).

Blir nok bra dette når Elons programmerere i neste software uppdate får lagt inn den AI modulen han er så redd for skal overta verden ref annen tråd, det skjer nok om 2 Tesla uker :-D

IFK

Hadde samme problemet med venstre framvindu. Er vist når bilen trenger en ny kalibrering på vinduet. Det skulle kunne løses lett ved å kjøre vinduet helt ned hold knappen inne en stund og kjør det helt opp hold en stund. så skulle det være fikst igjen. :) let me know hvis det ikke fikset det.
Tesla Model S P85+
Blå, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Tech-pakke, Parkeringsassistent, Lydstudio-pakke, Luftfjæring, Lyspakke, Sikkerhetspakke, Hattehylle :)

martins

Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o

pwb

Så bilen er såpass idiotisk lagd at den åpner vindu for å fortelle deg at du må kalibrere vindu hvis det skal være lukket? Jaja, trodde jeg hadde hørt det meste.

Muffinman

Det ville vært mer idiotisk om man måtte ettermontere dieselvarmer for å komme fram dit man skal om vinteren uten å fryse.

pwb

Trenger vel diesel varmer i Tesla når vinduer og soltak åpner ser helt av seg selv tenker jeg. Men artig at istedenfor å se på det som en feil så er det bare en fancy funksjon som forteller deg at du må kalibrere vindu.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA