Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Infinite Mile Warranty

Startet av daghb, lørdag 16. august 2014, klokken 02:26

« forrige - neste »

daghb

"Golf har kommet i elektrisk versjon, og er en av de få som også har et utseende som en vanlig bil. Dette er i motsetning til hva tilfellet er med Tesla S, Nissan Leaf, BMW i3 og alle de andre rare skapningene, hvor du må stå opp for valget ved hver eneste sammenkomst."

http://www.dinside.no/929741/test-vw-e-golf
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Elmo

Sitat fra: daghb på fredag 01. august 2014, klokken 12:04
. . utseende som en vanlig bil. Dette er i motsetning til hva tilfellet er med Tesla S,  . .
Nei Audi A8 er jo ingen vanlig bil.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Griffel

#2
Sitat fra: Elmo på fredag 01. august 2014, klokken 14:40
Sitat fra: daghb på fredag 01. august 2014, klokken 12:04
. . utseende som en vanlig bil. Dette er i motsetning til hva tilfellet er med Tesla S,  . .
Nei Audi A8 er jo ingen vanlig bil.

En av disse er en vanlig bil.
I ethvertfall er Teslan vanligere enn "Jag-en" her i Asker.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

NilsG

Jeg leste "vanlig bil" som at den ikke skilte seg ut fra en hvilket som helst bil. Dette er med på å gjøre elbiler til allemannseie! De fleste elbiler har jo frem til nå vært litt sære, TMS ser ut som en vanlig bil, men skiller seg allikevel ut. Mange som prøver å være morsomme på vår bekostning når jeg treffer kompiser, men roer seg som regel raskt ;-)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Fallskjerm

Sitat fra din side
.De fleste som kjøper e-Golf bestiller trolig også med seg hurtigladeren fra Bosch. Den installeres av fagpersonell og lader batteriene raskere og mer skånsomt.   

Regner med at det er snakk om 16 amp 230v veggmontert ladeløsning som aldri blir hurtiglader........

Artig å se at bil skribentene ikke er helt inne i terminologien enda
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

NilsG

I tillegg at de begynner å bruke begreper som "fossilbrenner"....
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

emil

Sitat fra: Fallskjerm på fredag 01. august 2014, klokken 16:55
Sitat fra din side
.De fleste som kjøper e-Golf bestiller trolig også med seg hurtigladeren fra Bosch. Den installeres av fagpersonell og lader batteriene raskere og mer skånsomt.   

Regner med at det er snakk om 16 amp 230v veggmontert ladeløsning som aldri blir hurtiglader........

Artig å se at bil skribentene ikke er helt inne i terminologien enda

I mediene har alt over 10A ladekladd blitt omtalt som hurtiglader i lang tid desverre

timingbeltkiller

Sitat fra: emil på fredag 01. august 2014, klokken 18:15
I mediene har alt over 10A ladekladd blitt omtalt som hurtiglader i lang tid desverre
Med stadig forverrende arbeidssituasjon for bladfykene er presisjonsnivået nødvendigvis helt på eller under bunnen.
Dette sprer seg til stadig nye yrker = sivilisasjonens punktering er utelukkende et tidsspørsel.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

cra

Sitat fra: NilsG på fredag 01. august 2014, klokken 17:06
I tillegg at de begynner å bruke begreper som "fossilbrenner"....

Synd de ikke bruker det "riktige" begrepet, som jo er dinosaur-krematorium. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: emil på fredag 01. august 2014, klokken 18:15
[Regner med at det er snakk om 16 amp 230v veggmontert ladeløsning som aldri blir hurtiglader........

Artig å se at bil skribentene ikke er helt inne i terminologien enda

I mediene har alt over 10A ladekladd blitt omtalt som hurtiglader i lang tid desverre
[/quote]

Ikke bare av mediene; også fra enkelte Nissan og VW forhandlere... Dermed får man solgt Wallboxe'en i tillegg.

timingbeltkiller

#10
Sitat fra: cra på lørdag 02. august 2014, klokken 00:55
Sitat fra: NilsG på fredag 01. august 2014, klokken 17:06
I tillegg at de begynner å bruke begreper som "fossilbrenner"....
Inspirert fra tysk "Oelbrenner" = dieselbil?

Sitat
Synd de ikke bruker det "riktige" begrepet, som jo er dinosaur-krematorium. ;)
Fossilbiler fores med planterester. Ikke dyrerester.
For olje i likhet med torv og kull er hovedsakelig omdannede planterester. Ikke dyrerester.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mippen

Det skinner litt gjennom at denne journalisten ikke er så glad i andre elbiler:

"Den ser ut som en vanlig bil, betjenes som en vanlig bil og oppfører seg som en helt ordinær Golf. I tillegg er den litt bedre på mange områder."

Har selv kjørt e-Golf og bedre er helt hva man legger i det. Ja, den har mye utstyr som du for eksempel ikke får på leaf og trilling. Den koster imidlertid mer enn de to og alt er ikke nødvendig. Den har også mer ekstrautstyr enn en tesla, men Tesla har også bedre rekkevidde og mer kjøreglede. Ikke minst plass...

Det som jeg ikke syns er så positivt mer e-golfen er ladetiden. Med 10a er den oppgitt til 13 timer og 16a på 8 timer. Det er lang tid når man lader hjemme. Det er et par timer i forskjell i forhold til leaf.  Ladetid er ganske viktig for meg og sikkert mange andre.

Fremtiden er elektrisk.

jkirkebo

Sitat fra: Mippen på søndag 03. august 2014, klokken 08:37
Det som jeg ikke syns er så positivt mer e-golfen er ladetiden. Med 10a er den oppgitt til 13 timer og 16a på 8 timer. Det er lang tid når man lader hjemme. Det er et par timer i forskjell i forhold til leaf.  Ladetid er ganske viktig for meg og sikkert mange andre.

Hvis ladetiden hjemme er viktig har man vel kjøpt Leaf med 6.6kW lader og da er forskjellen en god del større enn et par timer...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#13
Og hvor ofte lader man full batteripakke hvert døgn? Detter repeterer seg altfor ofte; man tror hele batteripakken tømmes hver dag uansett elbil; husker en Nissan forhandler som brukte dette som argument mot Tesla: trenger over 30 timer på å lade opp bilen hjemme på "std kontakt".

Ladefart på 10A og 16A er den samme uansett om det er eGolf eller Leaf, men eGolf kontra Leaf har lavere forbruk og større batteripakke.

arthur

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 03. august 2014, klokken 12:01
Sitat fra: Finnøy på søndag 03. august 2014, klokken 11:08
Og hvor ofte lader man full batteripakke hvert døgn?
Dersom jeg hadde en annen elbil enn S85, ville jeg måtte lade flere ganger hver dag.
Med 10-15 mils rekkevidde kommer du knapt utenfor skolekretsen.

Tja, for egen del så kan jeg vel med en nyinnkjøpt trilling krysse en 20/25 skolekretser minst og med god margin uten å måtte lade så det hele kommer vel i stor grad an på hvor man bor vil jeg tro. Det igjen gjør at hva du trenger, trenger ikke jeg, eller omvendt og jeg klarer meg med en trilling til 140' mens du må en en bil til 650', eller noe sånt. Bor forøvrig landlig og med aktive gårder på alle himmelretninger i forhold til hvor vi bor.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA