Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skålmatter til Leaf. Tips?

Startet av BEHA, lørdag 16. august 2014, klokken 00:21

« forrige - neste »

BEHA

Grønn Kontakt planlegger flere ladestasjoner
Vi er stolte av å kunne offentliggjøre at vi har fått støtte til å bygge ut 11 nye ladestasjoner. Noen er allerede operative, de resterende etableres i løpet av høsten 2014. De 11 stasjonene er lokalisert i Sandane, Kristiansund, Gol, Notodden, Lillesand, Lyngdal, Valsøyfjord, Nordfjordeid, Florø, Førde og Helleland. Alle de nye stasjonene vil være utstyrt med både hurtiglading (CHAdeMO og CCS) og flexilading. For oversikt status over våre ladestasjoner se kart på vår hjemmeside.

Videre utover høsten vil vi blant annet jobbe med utbygging av nye ladere langs E134 mellom Øst- og Vestlandet, E18 mellom Oslo og Kristiansand og E39 mellom Kristiansand og Stavanger. Vi ser også nærmere på riksveier og andre etterspurte strekninger. Ved hjelp av kunders egne forslag på hjemmesiden vår har vi klare indikatorer på hvor det er behov for nye stasjoner, og dette vil bli sterkt prioritert fremover. Takk for alle bidrag i denne sammenheng. Fortsett gjerne å sende inn forslag til lokalisering av ladestasjon.

Kent

Dette er absolutt gode nyheter.

Får virkelig håpe de får ta over ishavsveien sine planlagte utbygginger øst-sør og øst-vest.
Da klarer jeg meg 100% elektrisk.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

VanillaBean

Kjempegode nyheter! Strekningen Oslo - Kristisnsand trenger sårt minst en hurtiglader til
iMiev siden september 2013.

emil

Arendal-Drammen trenger 3-4 nye plasser med 2-3 ladere for å gi en trygg tur. Drammen-Oslo og Arendal-Kristiansand er/blir greit dekket nå/snart.

VanillaBean

Drammen - Kristiansand: 10,5 timer denne uken (uten 16a) lader. Noen av etappene med hjertet i halsen....
iMiev siden september 2013.

emil

Sitat fra: VanillaBean på lørdag 02. august 2014, klokken 12:56
Drammen - Kristiansand: 10,5 timer denne uken (uten 16a) lader. Noen av etappene med hjertet i halsen....

kvangen

Kjørte Sandvika - hytte i Tuddal i slutten av juli med E-up. I mangel av hurtigladere på Kongsberg og Notodden ble det langsomlading på Kongsberg i 2 timer og en liten klatt på Notodden i 30 min. På 900 moh mente E-Up (litt pessimist etter tøff stigning) at den hadde 4 km rekkevidde da vi parkerte ved hytta!
Tilbake kjørte vi hele veien non-stop uten lading. På Notodden sjekket jeg Nesøya og ser at hurtigladeren er under installasjon, ennå ikke tilkoblet og ferdig satt opp per slutten av juli.
Hadde vært interessant med en mer konkret tid enn "høsten 2014" for når denne er klar.
2014 e-Up! og trenger flere hurtigladere

Knotten

Jeg har et juleønske til nissen:
Riksvei 9, strekningen Haukeligrend - Evje formelig skriker etter noen deilige hurtigladere, oppå her er det nærmest for U-land å regne..  :-[ ???
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

emil

Sitat fra: Knotten på søndag 03. august 2014, klokken 23:26
Jeg har et juleønske til nissen:
Riksvei 9, strekningen Haukeligrend - Evje formelig skriker etter noen deilige hurtigladere, oppå her er det nærmest for U-land å regne..  :-[ ???

Hadde nøyd meg med noen vanlige ladekontakter på Evje så kunne jeg tatt turen dit uten større problemer. Godt muilig at det både finnes ladeplaser og snille folk/bedrifter som låner ut kontakt til lading, men ingen ting står oppført på ladekartet og da tar ikke jeg turen dit.

tomrh

Jeg foreslo Dombås til dem, den stod dessverre ikke på lista. :( Nå MÅ det snart prioriteres ladekorridor på E6 Oslo - Trondheim!!

(Selvfølgelig bra at det kommer hurtigladere da...var ikke sånn ment)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA