Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lotus kunder og konkurenter

Startet av espens, torsdag 15. januar 2009, klokken 20:40

« forrige - neste »

espens

Hmm, Thinken min (les: jeg) fikk 300 kroner på offentlig P-plass i Oslo i dag for manglende "klokken" synlig i frontruten når jeg stod på plass med tidsbegrensning. Noen som vet hvor jeg får tak i en sånn urskive som jeg kan sette i frontruten?

(er kanskje info om det i en tråd et eller annet sted, men jeg fant den ikke)

Espen - Som foruten boten er strålende fornøyd med sin nye Think som ble levert dagen før Think meldte om permitteringer.

howcome

Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

espens

Takker - selv om jeg strengt tatt la innlegget i feil kategori... :)

Boogie

Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Studleif

Hentet min hos Trafiketaten i Hollendergata 5. Det er rett ved politihuset på Grønnland. Betalte ikke noe for skiva.

Skaffet deg boombrikke da? Kjørte et par millioner ganger igjennom bomringen før jeg skjønte at jeg måtte skaffe meg bombrikke og registrere bilen hos Fjellinjen.

HHF

Jeg kan jo ellers bare fullrose den helautomatiske urskiva som jeg har hatt i bruk en stund nå og som er omtalt og vist i annen tråd her inne. Den er jo umulig å glemme og jeg har i tillegg full kontroll på når kona har vært ute og lånt bilen og når den ble parkert hjemme igjen. Fantastisk  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

Jeg bestilte i sin tid min fra Oslo Handelsstands Forening og den kom med snail mail helt gratis.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

ravn

I nødstilfeller kan man skrive ANKOMSTTID: XX:XX på et stykke papir å legge i frontruta.

Iallefall Parkeringsvaktene her har sagt at det er greit.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

cra

Sitat fra: ravn på onsdag 07. januar 2009, klokken 12:53
I nødstilfeller kan man skrive ANKOMSTTID: XX:XX på et stykke papir å legge i frontruta.

Iallefall Parkeringsvaktene her har sagt at det er greit.

Gahh.... Så genialt enkelt kan det altså gjøres. :-)  Kan ikke se at et manuelt skrevet klokkeslett skal være noe dårligere enn en urskive, så lenge det skrives leselig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ravn

Jepp. Er så sjeldent jeg parkerer slike steder at jeg har benyttet den metoden siste 3 år. aldri vært ett problem.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

trondkl

Stavanger kommune har slutta å kreva urskive på elbil. P-vaktene bruker nå samme metode på elbil og fossilbil for å undersøka kor lenge bilen har stått parkert.

cra

Sitat fra: trondkl på tirsdag 13. januar 2009, klokken 10:44
Stavanger kommune har slutta å kreva urskive på elbil. P-vaktene bruker nå samme metode på elbil og fossilbil for å undersøka kor lenge bilen har stått parkert.

Mkay? Hvilken metode bruker de? Stein på hjulet? Bilde? Annet?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

trondkl

Er ikkje sikker. Meiner å huska at Stavanger parkering nemnte noko om hjulposisjon...

cra

Regnet med de tkunne være noe slikt, ja. Snertent med liten el-bil da, som kan kjøre nesten en hel billengde forover/bakover innen for samme standard P-plass! :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA