Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av EV - Driver, fredag 15. august 2014, klokken 14:57

« forrige - neste »

torgrand

Er vel sjelden kvalitet/brukervennlighet eller spesifikasjoner som bestemmer hvem som vinner krigen om standarder... Les: BETA/VHS, blueray/HDdvd, DAB/(andre bedre ting)

smaug01

Fryktelig sant. Er det sånn at ccs ikke har lås? Glemte å se etter på i3'en ved siden av som brukte ccs pistolen om det sto at den var låst som det gjorde med chademo.
Ser jo også litt klønete at ikke ccs har et skikkelig lokk foran kontakten, men to separate gummihetter hengende i en tynn gummi remse. Bortsett fra design, hva er ccs'ens store salgs pitch? Er sikker på at det må være noe?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Elmo

Sitat fra: smaug01 på mandag 11. august 2014, klokken 09:43
Er det sånn at ccs ikke har lås? ...
Ser jo også litt klønete at ikke ccs har et skikkelig lokk foran kontakten, men to separate gummihetter hengende i en tynn gummi remse. Bortsett fra design, hva er ccs'ens store salgs pitch?

Grunnen til to-delt lokk er jo at når du lader vanlig (type2) så bruker du bare det øverste hullet.
CCS'n låses på samme måte som ved vanlig lading (i typedelen), i motsetning til Leaf sin type1 som kun kan låses med hengelås :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: smaug01 på søndag 10. august 2014, klokken 23:43
Testet en 20kW chademo i dag i Skien med en moderne chademo pistol. Kan ikke skjønne at de fleste får til å bruke den på første forsøk.

Hva mener du egentlig med setningen jeg har uthevet ??  Det du skriver er at du ikke forstår AT folk får til å bruke den ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

smaug01

Ja jeg skjønte den men at det bare er en gummihette og ikke et lokk med hengsel virket litt "siste liten løsning". To separate fjærbelastete lokk burde være mulig å få til.
CCS kan sikkert låses, bare lurte på det siden jeg ikke kunne huske at det sto at den var låst fast på ABB laderen i Skien. Type 1 på Leaf er låsbare på alle versjon "1.5" modeller, poenget var at på CHAdeMO så er standarden sånn at selve pistolen låses fast i bilen styrt av ladestasjonen, det er ikke bilen som låser fast pistolen hvis du skjønner slik man kan velge selv når man lader med AC på feks Leaf. Det er bare nok en barrière CHAdeMO har satt som virker fornuftig mtp på strømnivået det er snakk om.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

smaug01

Sitat fra: Elmo på mandag 11. august 2014, klokken 10:16
Sitat fra: smaug01 på søndag 10. august 2014, klokken 23:43
Testet en 20kW chademo i dag i Skien med en moderne chademo pistol. Kan ikke skjønne at de fleste får til å bruke den på første forsøk.

Hva mener du egentlig med setningen jeg har uthevet ??  Det du skriver er at du ikke forstår AT folk får til å bruke den ??
Bommet med den setningen. Skulle være at jeg ikke kan skjønne annet enn at alle får til å bruke den på første forsøk.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

jensjacob

Kan man få eftermonteret CCS på e-Golfen ? Hvis man finder et godt tilbud på en e-Golf som desværre ikke har CCS.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

emil

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 12. august 2014, klokken 23:01
Kan man få eftermonteret CCS på e-Golfen ? Hvis man finder et godt tilbud på en e-Golf som desværre ikke har CCS.

Alt er mulig bare du betaler for det. Men i alle tilfeller vil jeg tro at det er billigere å velge en bil som har det fra fabrikk.

Nuvolari

Sitat fra: jensjacob på tirsdag 12. august 2014, klokken 23:01

eGolf kommer med ccs som standard. Finnes ikke uten.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Gordon Retriever

Standard på biler med norsk konfigurasjon, men e-Golf finnes absolutt uten hurtiglading.
Tilleggsutstyr for 600 euro i Tyskland. e-Golf-brosjyren har for øvrig bilde av ladeluke med og uten CCS. :)

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

Gordon Retriever

Hvis du finner en forhandler som vil ettermontere CCS for deg, vil det nok koste ganske mye mer enn 600 euro...

Men bilen du linker til på mobile.de finnes ikke - det ser ut til å være et tilbud på en nybil som først bestilles idet kontrakt med kunde inngås.  Det betyr at bilen ikke er låst hos Volkswagen, og forhandler kan  kanskje være villig til å forandre konfigurasjonen. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA