Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mistet nøkkel - hvordan ordne ny litt rimelig?

Startet av elektrolux, torsdag 14. august 2014, klokken 15:40

« forrige - neste »

elektrolux

Vi forsøker med dette å forenkle valg av riktig ladeutstyr for kundene.

Her er link til hvordan vi tenker. http://www.elbilhjelpen.no/newindex.html

Ladeutstyr blir delt opp etter type, med aktuelle bilmodeller indikert. Foreløpig virker kun link 1 og 4.

Vil ikke si så mye mer, men tar gjerne imot ris og ros; helst konstruktivt.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Dette var mye mer forståelig ;) Ville kanskje endret teksten fra "lader med" til "ønsker å lade med"??.

I tillegg hadde det vært fint med en oversikt over hvilke muligheter man har dersom man I utgangspunktet har f.eks. tilgang på strømuttak på 32A 230V 3fas eller 16A 400V 3fas.

Som nåværende Leaf eier og (forhåpentligvis) fremtidig TMX eier I tillegg lurer jeg på hvordan jeg skal kunne lage begge på en mest mulig smidig måte; både type 1 og type 2 når  jeg hjemme har tilgang på strømuttak for 32A 240V 3fas.

elektrolux

Takk for innspill. Desverre er kombinasjonen 230V 3 fase IT nett og Leaf pluss Tesla lading en vrien nøtt.

Begge vil være begrenset til 32A enfase ( i ditt tilfelle 16A og 3,6 KW på Leaf'en)  og dermed ca 7,4 KW lading, og så bruker de forskjellige type "pistoler" Du kan bruke en veggboks og to ulike mode 3 kabler, men det blir dyrt, og lite effektivt. Tror faktisk jeg heller ville konsentrert meg om Leaf'en først, og tatt Tesla når den kommer.

Ellers har jeg vurdert dine tips, men endte opp med denne nye look'en:

Husk å refreshe hjemmesiden vår, så vil dere se hva vi endte opp med.

Hilsen www.elbilhjelpen.no
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Sitat fra: elektrolux på fredag 08. august 2014, klokken 09:04
Virker herfra. Brukte du www.elbilhjelpen.no.?
Virker nå ja! Akkurat da jeg skrev forrige innlegg stod det bare "venter på elbilhjelpen no..." og så fikk jeg timeout, uansett lenke.
Logisk inndeling av ladeutstyr, dette ble mye bedre! :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Ona IX

Litt konstruktiv kritikk:
1. Hele logoen og hvor det står "elbilhjelpen.no" etc. Burde være en link til forsiden (altså http://www.elbilhjelpen.no/) De fleste nettsider har det, bare prøv å trykk på "elbilforum" øverst her inne.

2. Forsiden har tekst som ruller bortover, og mouse-over fjerning av farge må bort! Ser ikke bra ut!

3. De forskjellige valgene midt på som endrer bilde burde endres til statisk bilde/tekst. Man må også kunne trykke der hvor teksten er (f.eks. type 1 ladeutstyr)

Prøver ikke å være slem eller noe, men gi konstruktiv kritikk. :)
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

knnygar

For lite kontrast på menyvalga.
Kvit skrift på lysegrøn bakgrunn er vanskelig å lese.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

elektrolux

Takker for tilbakemeldinger.

Logo og tekst over bildene som link, og bedre kontrast er bestillt. edit: ordnet.

Rulleteksten er midlertidig feriemelding og forsvinner snart.

Bildene av de forskjellige bilene forblir for at folk intuitivt skal havne på utstyr til nettopp sin biltype. For å holde siden ryddig spesielt etterhvert som flere biler dukker opp, må disse rullere.

Og så ønsker jeg å beholde den grønne bakgrunnen. Sammen med Mr. Joe med fastnøkkelen er dette varemerket vårt. Jeg synes det er et fint kompromiss at det aktuelle området highlightes i hvitt når en leser det.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA