Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: BYD-e6

Startet av RoadRunner, torsdag 15. januar 2009, klokken 15:36

« forrige - neste »

Baltor

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 28. september 2010, klokken 21:38
Supposedly, it messes up the finish charge stage.
Kan ikke forstå hva dette skulle være, jeg har testet de danske endel i et 48V system i en scooter, kan ikke se at de påvirker totalspenningen i ladefasen. De flytter strøm langsetter serien.
Men: De danske har et ørlite forbruk hele tiden, i en Buddy vil dette sikkert ikke bety noe, men i en scooter med færre Ahr betyr det at batteriene blir tømt etter noen ukers hvile.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

bosonic

Har du fått verifisert om kurven til Par 1-2 er riktig?
Laderen har kun stått på i 1t når den går over i absorsjonsfasen. Husker du hva energimeteret sto på ved ladestart?

Det kan se ut som bilen din snart stopper helt. 3 stk batterisett er ifølge PakTrakr noenlunde ok og de 3 siste meget dårlige.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

RoadRunner

Sitat fra: bosonic på torsdag 30. september 2010, klokken 09:14
Har du fått verifisert om kurven til Par 1-2 er riktig?
Har ikke hatt tid til å sjekke mer under lading. Men totalspenning rapporteres forskjellig av carcomputer og PakTrakr nå den passerer ca 85v, hvor PakTrakr blir stående eller synker litt, mens carcomputer stiger fortsatt og kan bli opp til ca 88-89 volt. 

Under bruk ser det ut som at carcomputer og PakTrakr er enige om spenningsnivå , det er trolig bare avrundingsfeil når det er avvik på 1v.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

RoadRunner

#78
Sitat fra: bosonic på torsdag 30. september 2010, klokken 09:14
Det kan se ut som bilen din snart stopper helt. 3 stk batterisett er ifølge PakTrakr noenlunde ok og de 3 siste meget dårlige.

Det er helt korrekt!
Tirsdag sank temperaturen ned mot 0C og spenningen sank merkbart. På onsdag med minusgrader gikk det greit å komme på jobb, men hjemveien var lang. Kjørte med minimalt pådrag hele veien og på slutten var spenningen på b1-2 nede i 7-8v.

Desverre har carcontroller blitt byttet i høst, senest forrige uke, så jeg har ikke noe statistikk.

Har logget en hjemtur tidligere i uka, skal se om jeg får lagt ut en graf.

Nå har RoadRunneren fått ett brukt sett installert, vet ikke helt status enda.
Forøvrig har håndbrekket frosset fast  :(
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

RoadRunner

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 23. oktober 2010, klokken 10:41
Har logget en hjemtur tidligere i uka, skal se om jeg får lagt ut en graf.

Er ikke istand til å finne fila  :(.
Min PakTrakr gir forøvrig ikke korrekt informasjon - under kjøring er det avik i området 0.2v, under lading er det store forskjeller, spesielt for "A6", altså B1-2. Er i kontakt med leverandør for å finne ut mer.

Mitt nye (brukte) sett har lengre kjørelengde og mer guffe enn foregående. Kom ihvertfall hjem idag med rimelig fart og temperatur rundt 2C :D
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Go-carter

Si ifra om du blir noe klokere på PakTrakr voltforskjellen! Jeg sliter jo med samme problemet.

Gjerne om du finner en finurlig løsning på håndbrekket også. Bilen min er omtrent blitt handicappet nå, håndbrekk fryser fast så det kan ikke brukes, i tillegg fungerer ai heller revers... Så det blir mye interessant parkering!  ;D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

RoadRunner

#81
Sitat fra: Go-carter på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 09:24
Si ifra om du blir noe klokere på PakTrakr voltforskjellen!
Hvis du har bare 1 remote (den blinkende fyrstikkeska) så kan du ha samme problem som meg:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1543.15

Sitat fra: Go-carter på tirsdag 26. oktober 2010, klokken 09:24
Gjerne om du finner en finurlig løsning på håndbrekket også. Bilen min er omtrent blitt handicappet nå, håndbrekk fryser fast
Pratet med Stig på Pure Mobility: Strømpa på håndbrekk-vaier henger i en bue ned. På bløtt føre kan det komme fukt inn og da blir vannet stående nede i "dolpa". Løsning: smør opp vaier.
(Det er mildvær i Trondheim nå, så jeg avventer litt.)


Ellers arbeides det nå med å få på plass balanserere i RoadRunneren  :D.
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Go-carter

Nei - jeg har nok to remotes. Har jo tolv stk 6v batterier. Skal feilsøke videre ;)

Håndbrekket begynte på magisk vis å fungere - etter at jeg har begynt å bruke det mye mere.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA